Citat:
Det som är synd är väl att Ari erbjudits medicinsk behandling mot depression (och säkerligen även missbruket) men tydligen tackat nej då det så vitt jag förstår gjorde honom omotiverad och mindre kreativ (kanske trodde han inte heller på traditionella läkemedel)? Om man drar det till sin spets så gällde det valet till syvende och sisdt - Familjen/ livet vs kreativiteten och javisst, det finns ett mått av egoism i detta val.
Har ej sett denna postad (sorry om så är fallet):
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/prinsessgemal-befarar-skilsmassa
Har ej sett denna postad (sorry om så är fallet):
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/prinsessgemal-befarar-skilsmassa
Ur länken:
Citat:
I en lång intervju för gratistidningen uttalar sig Behn, som är gift med prinsessan Märtha Louise, under rubriken En resa till Aris inre. Han talar om depressioner och sammanbrott, om orgier i sex och hasch och alkohol under ungdomsåren i Tanger.
-Förr eller senare blir jag utsparkad, säger 36-årige Behn och lägger för säkerhets skull till att han är ensam och dricker varje dag.
-Jag har små kriser varenda dag. Förr eller senare kommer det att ta livet av mig. Jag kan gå i taket för minsta bagatell och har ett nervöst sammanbrott minst en gång om dagen, fortsätter Behn.
-Förr eller senare blir jag utsparkad, säger 36-årige Behn och lägger för säkerhets skull till att han är ensam och dricker varje dag.
-Jag har små kriser varenda dag. Förr eller senare kommer det att ta livet av mig. Jag kan gå i taket för minsta bagatell och har ett nervöst sammanbrott minst en gång om dagen, fortsätter Behn.
På något sublimt sätt finns det uttryckt i detta stycke nästan alla av Aris problem. Redan innan skilsmässan från ML fruktade han för sitt eget liv. Depressioner och droger tog hand om resten.
För den som tror på änglar, astrologi, ödet och annat mumbo jumbo så finns också en profetisk koppling till Afrika (Tanger) i citatet.
(Den bedräglige och självutnämnde shamanen stammar också han från Ghana just i Afrika enligt persistenta källor.)
Alla ödesdigra ingredienser var redan blandade, det var bara för Ari att långsamt svälja dekokten!