2019-12-30, 16:10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Frågor du får fundera på alldeles själv.
Ok, du hade som väntat bara hittat på att det skulle bli kollaps och att det finns en mening med att vi finns.
Citera
2019-12-30, 16:15
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
tja.. för vissa verkar detta vara väldigt viktigt. själv förstår jag inte varför det ens skulle vara lite viktigt om vi bodde på en kub, platt skiva eller en bollformad planet inser dock att jag nog aldrig kommer förstå problematiken med tanke på alla starka viljor från de båda lägerna.
Den sfäriska modellen har inget med vilja att göra. Det är dit alla observationer och mätningar pekar, oavsett vad folk vill. Det viktiga för mig är att inte felaktigheter (som att jordens kurvatur inte går att observera) står obesvarade. I och med att kurvan går att observera så råder det ju ingen tvivel om att vi inte bor på kub eller platt skiva.
Citera
2019-12-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ok, du hade som väntat bara hittat på att det skulle bli kollaps och att det finns en mening med att vi finns.

Hittat på? Är det inte en ganska naturlig utveckling av ett avslöjande om en platt jord?
Citera
2019-12-30, 16:22
Medlem
Citat:
nä men jag ifrågasätter inte något alls. Jag har fått lära mig att jorden är rund. det har alla som gått i skola. jag är mest nyfiken på varför det finns folk som påstår att en teroin är falsk och varför isåfall anledningen är till att denna läran existerar om den nu är oriktig? på något sätt måste ju någon "tjäna" på att sprida falska rykten om jordens form, alternativt måste någon förlora på det.
Jag är bara nyfiken på anledningen till att det skulle vara en lögn om jordens runda form? det kan ju inte bara bero på att någon snubbe för en jävla massa år sedan bestämde sig för att.. nä nu jävlar säger vi att jorden är runt.. och så blev det så, och ingen har kunnat motbevisa honom nog för att sedan lära ut motsatsen i den moderna utbildningen?

Citat:
Du får väl fundera på saken, eller inte alls. Ämnet är inte för alla.

Sillen verkar inte vilja förklara sig så då får väl jag göra det åt honom.

De flesta som tror på en platt jord tror att "den sfäriska jorden" är en satanistisk konspiration som går ut på att dölja gud och en skapelse med jorden och människan i centrum. De tror alltså att det är satan och hans hantlangare jude-illuminati-frimurar-vetenskapsmän som döljer den platta jorden med syftet att hindra dig från att se guds skapelse.

En parallell till den här tråden är kreationism där de troende hävdar att evolutionsteorin är satans påhitt för att dölja att Gud har skapat människan. Även där så anses vetenskapsmännen vara små illuminati-jävlar som går i satans ledband.
Citera
2019-12-30, 16:24
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Den sfäriska modellen har inget med vilja att göra. Det är dit alla observationer och mätningar pekar, oavsett vad folk vill. Det viktiga för mig är att inte felaktigheter (som att jordens kurvatur inte går att observera) står obesvarade. I och med att kurvan går att observera så råder det ju ingen tvivel om att vi inte bor på kub eller platt skiva.

så resonerar jag med. vi har ju mängder av material som visar på att jorden är rund. jag skulle ha extremt svårt att förstå att alla piloter och astronauter samt vetenskapsmän m.m har blivit mutade om att ljuga.. om de nu skulle ljuga.. vem betalar dom och varför? men visst.. någon som tror att jorden ser ut som en banan kanske har en jävligt logisk förklaring till allt och dessutom kan påvisa fakta.. ja då skulle jag gärna lyssna på det. Folk har haft fel förr så inget skulle förvåna mig.. men det skulle heller inte göra någon skillnad för mig rent livsmässigt
Citera
2019-12-30, 16:26
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Det sägs att kroppsspåket är det enda sanna språket

Buzz aldrin har något att säga oss baserat på detta. Notera hur han signalerar att något är fake här...

https://youtu.be/HGFcC5IZyvs
Han häpnade väl som alla andra när Trump sa "How did we do it without space?" när han talar om att utforska rymden och att USA ska återuppta att vara ledande på området.
Citera
2019-12-30, 16:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hittat på? Är det inte en ganska naturlig utveckling av ett avslöjande om en platt jord?
På vilket sätt är det en naturlig utveckling?
Den naturliga utvecklingen kanske är att det inte blir en kollaps.
Citera
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Sillen verkar inte vilja förklara sig så då får väl jag göra det åt honom.

De flesta som tror på en platt jord tror att "den sfäriska jorden" är en satanistisk konspiration som går ut på att dölja gud och en skapelse med jorden och människan i centrum. De tror alltså att det är satan och hans hantlangare jude-illuminati-frimurar-vetenskapsmän som döljer den platta jorden med syftet att hindra dig från att se guds skapelse.

En parallell till den här tråden är kreationism där de troende hävdar att evolutionsteorin är satans påhitt för att dölja att Gud har skapat människan. Även där så anses vetenskapsmännen vara små illuminati-jävlar som går i satans ledband.

så det du säger är att flat earth egentligen har en Religiös grund? fan det visste jag inte alls. det gör det egentligen mer spännande. jag som verkligen avskyr religion då jag anser det enbart vara ett sätt att styra människor och dessutom tjäna på folks olycka.. tycker det är är helt fantastiskt kul. inte nog med att vi ska tro på en saga.. sagan ska dessutom antyda att vi bor på en platt yta..? tillåt mig att bli väldigt förvirrad.
Citera
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Han häpnade väl som alla andra när Trump sa "How did we do it without space?" när han talar om att utforska rymden och att USA ska återuppta att vara ledande på området.

Han kanske var nojjig att Trump skulle peta hål på bubblan?

Man vet ju aldrig med vår käre T
Citera
2019-12-30, 16:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
T.ex skulle NASA budget $500M per dag försvinna

Stor del av dagens vedertagna vetenskap skulle konsidereras falsk vetenskap

Man skulle gå tillbaka till tartarernas lösning med fri trådlös elektricitet

Osv

Citat:
Kollar samtidigt på vomit comit där allmänheten meckar med tyngdlöst vatten i 30 sekunder.. Häpnadsväckande likt!

Varför har du så svårt att låta bli att ljuga? Troll eller idiot?
Citera
2019-12-30, 16:33
Medlem
Citat:
Tack, jag är nog en av dom som inte förstår debatten.. varför det ens är viktigt vilken form jorden har. Jag tror den är rund, och någon flat earther hade säkert kunnat övertyga mig om motsatsen. jag ville mest veta varför debatten ens finns. känns som en sjukt oviktig sak i vårt universum om jag ska vara ärlig. Formen på jorden har noll betydelse för mig.. vi bor i samma jävla värld med samma problem oavsett vad?

För mig är det väldigt viktigt att vi inte ersätter kunskap med religiös tro.

Och nej, vi skulle inte leva i samma värld om ersätter kunskap med okunskap. Vi skulle vara kvar på medeltiden.
Citera
2019-12-30, 16:39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Han kanske var nojjig att Trump skulle peta hål på bubblan?

Man vet ju aldrig med vår käre T
Eller så finns det ingen bubbla.
Det finns ju inte någonting alls som talar för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in