Citat:
Ursprungligen postat av
-=Damian=-
nä men jag ifrågasätter inte något alls. Jag har fått lära mig att jorden är rund. det har alla som gått i skola. jag är mest nyfiken på varför det finns folk som påstår att en teroin är falsk och varför isåfall anledningen är till att denna läran existerar om den nu är oriktig? på något sätt måste ju någon "tjäna" på att sprida falska rykten om jordens form, alternativt måste någon förlora på det.
Jag är bara nyfiken på anledningen till att det skulle vara en lögn om jordens runda form? det kan ju inte bara bero på att någon snubbe för en jävla massa år sedan bestämde sig för att.. nä nu jävlar säger vi att jorden är runt.. och så blev det så, och ingen har kunnat motbevisa honom nog för att sedan lära ut motsatsen i den moderna utbildningen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Du får väl fundera på saken, eller inte alls. Ämnet är inte för alla.
Sillen verkar inte vilja förklara sig så då får väl jag göra det åt honom.
De flesta som tror på en platt jord tror att "den sfäriska jorden" är en satanistisk konspiration som går ut på att dölja gud och en skapelse med jorden och människan i centrum. De tror alltså att det är satan och hans hantlangare jude-illuminati-frimurar-vetenskapsmän som döljer den platta jorden med syftet att hindra dig från att se guds skapelse.
En parallell till den här tråden är kreationism där de troende hävdar att evolutionsteorin är satans påhitt för att dölja att Gud har skapat människan. Även där så anses vetenskapsmännen vara små illuminati-jävlar som går i satans ledband.