2019-12-29, 16:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Enorma kostnader.

Citat:
Ursprungligen postat av defunct
För min del så har straffets längd i det här fallet ingen större betydelse så länge som han blir utvisad efteråt.

GM uppfattar säkert utvisning som hårdare straff än 9 års gratisätande på kåken.

Har för mig att den unge mannen inte hade något emot att få återvända hem märkligt nog.

Överklagade han ens utvisningen? Hur som helst, så har detta ingen betydelse eftersom han kommer att ha sin framtid tryggad i Sverige livet ut till enorma kostnader för skattebetalarna.
Citera
2019-12-30, 15:11
Medlem
Någon som har hovrättsdomen?
Citera
2020-01-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Hahaha - men försök. Jag har verkligen viljan, men det som hittills har kommit fram för att de hade ett förhållande är på sin höjd halvsvaga indicier - det finns ju minst lika starka indicier på att de inte hade något förhållande utan att det var en regelrätt våldtäkt, som ledde till mord. Kom ihåg att GM gjort närmanden även till andra äldre kvinnor. Han är troligen gerontofil.

Gerontofil går fett bort, GM tänder knappast på alla dessa äldre damer, han sysslar med prostitution och handel, fördelar för båda parter. Killen är en lycksökare och gigolo. Kanske har han bakgrund som en dansande pojke i Afghanistan, Bacha bazi, alternativt utsatt för övergrepp i Iran under uppväxten?.

Tror snarare han dödade Ingrid av äckel, förakt och raseri. Han visste hur man betedde sig uppskattande och inställsamt, artigt och vänligt i förhoppningen att det fanns något att tjäna och vinna på det. Tantligans behov att få vara av betydelse var nog uppenbart för honom, liksom deras försök att trumfar varandra angående populäritet hos pojkarna. De tävlade om pojkarnas gunst. Tant Ingrid ville dessvärre mer än att tävla med sina medsystrar och nu är hon väck.
Citera
2020-01-14, 15:54
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Gerontofil går fett bort, GM tänder knappast på alla dessa äldre damer, han sysslar med prostitution och handel, fördelar för båda parter. Killen är en lycksökare och gigolo. Kanske har han bakgrund som en dansande pojke i Afghanistan, Bacha bazi, alternativt utsatt för övergrepp i Iran under uppväxten?.

Tror snarare han dödade Ingrid av äckel, förakt och raseri. Han visste hur man betedde sig uppskattande och inställsamt, artigt och vänligt i förhoppningen att det fanns något att tjäna och vinna på det. Tantligans behov att få vara av betydelse var nog uppenbart för honom, liksom deras försök att trumfar varandra angående populäritet hos pojkarna. De tävlade om pojkarnas gunst. Tant Ingrid ville dessvärre mer än att tävla med sina medsystrar och nu är hon väck.
Nja - om du studerar dokumenten som är tillgängliga i tråden, så kommer du att se att GM gjort (ovälkommna) närmanden mot flera andra äldre kvinnor (åtminstone två om jag minns rätt), men kan inte påminna mig att det finns några egentliga uppgifter om att han gjort närmanden mot flickor i sin egen ålder. Detta passar väl ihop med synen på honom som gerontofil.

Din syn på honom som "prostituerad" blir lite knepigare. Visst fick han ut en del materiellt från BO, men om detta var en drivkraft, varför mördade han då sin "patron"?

Du föreslår äckel - kanske det men det kan ju i så fall (minst) lika gärna vara äckel inför sina egna gerontofila drifter, som äckel inför en prostitutionssituation. Själv lutar jag åt att det var ett passionsdåd - att GM dödade BO i ett tillstånd av upphetsning. I BOs dagbok finns skrivningar som skulle kunna tolkas som om att GM visat våldsamma drag tidigare.

Men hovrättsdomen kanske kan klargöra en del. Någon som har den? Kan skaffa den?
Citera
2020-05-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Någon som har hovrättsdomen?

Hovrätten för Västra Sverige dömer i ärende B5412-19 den afghanske ensamkommande asylanten Ahmad Nazari till fängelse i 9 år och 6 månader för mordet på Ingrid Guldbrandsson.

https://forumfiles.com/n3B6w6yco1/V_..._klagarkam_pdf
Citera
2020-05-12, 14:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
9½ år.

Citat:
Ursprungligen postat av Veckans.brott
Hovrätten för Västra Sverige dömer i ärende B5412-19 den afghanske ensamkommande asylanten Ahmad Nazari till fängelse i 9 år och 6 månader för mordet på Ingrid Guldbrandsson.

https://forumfiles.com/n3B6w6yco1/V_..._klagarkam_pdf

Tack för den här informationen.

9½ år för ett mord är inte mycket med tanke på hur många år han egentligen kommer att få avtjäna. Den här unge mannen har redan kostat skattebetalarna stora belopp och ännu mera kommer han att bli.
Citera
2022-02-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har för mig att den unge mannen inte hade något emot att få återvända hem märkligt nog.

Överklagade han ens utvisningen? Hur som helst, så har detta ingen betydelse eftersom han kommer att ha sin framtid tryggad i Sverige livet ut till enorma kostnader för skattebetalarna.

Jag antar att han lättare kan skaffa en ny identitet när han gör en vända hem till sitt hemland.
Citera
2022-02-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det är många äldre kvinnor som öppnar sina hem för flyktingpojkar.
De inleder inte sällan en sexuell relation med pojkarna.

Synd att detta naiva beteende ska behöva kosta kvinnornas liv.

intressant iaktagelse.

jag antar att många av dessa kvinnor är skilda/änkor. de har väl en lust att tillfredsställa precis som alla andra.

var sitter pojken nu? kommer han utvisas sen?
Citera
2022-02-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
intressant iaktagelse.

jag antar att många av dessa kvinnor är skilda/änkor. de har väl en lust att tillfredsställa precis som alla andra.

var sitter pojken nu? kommer han utvisas sen?

Det är precis som gubbar som hämtar hem en Thailändare, svenska tanter skaffar sig en afghan.
Det är dock inte riskfritt och det ska det heller inte vara för då hade alla haft en.
Citera
2022-07-30, 10:50
Medlem
Hans totala tid i fängelse blir 6 år och 4 månader eftersom han släpps efter 2/3 av strafftiden. Han bör således vara ute i oktober 2025.
Citera
2023-10-03, 21:57
Medlem
-GGs avatar
Enligt AB:s granskning om mord på kvinnor i nära relationer, hade de en sexuell relation:

Citat:
Hon var lärare och engagerad i en förening för integration och hjälp åt asylsökande. Där mötte hon en 19-årig ung man med psykisk ohälsa. Deras relation fördjupades och så småningom kom de även att ha sex med varandra. Han har inte kunnat förklara varför han ströp henne i hennes radhus, mer än att han kände rädsla och hade svårt att komma ur relationen.

https://dodadekvinnor.story.aftonbla...odade-kvinnor/
Citera
2025-09-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Hans totala tid i fängelse blir 6 år och 4 månader eftersom han släpps efter 2/3 av strafftiden. Han bör således vara ute i oktober 2025.
Spännande! Nästa månad alltså. Åker han direkt till flygplatsen eller får han åka hem (?) för att packa sina saker? Eller är hela utvisningsdomen bara något som finns på papper men inte verkställs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in