Citat:
Ursprungligen postat av
Mimmirider
Gerontofil går fett bort, GM tänder knappast på alla dessa äldre damer, han sysslar med prostitution och handel, fördelar för båda parter. Killen är en lycksökare och gigolo. Kanske har han bakgrund som en dansande pojke i Afghanistan, Bacha bazi, alternativt utsatt för övergrepp i Iran under uppväxten?.
Tror snarare han dödade Ingrid av äckel, förakt och raseri. Han visste hur man betedde sig uppskattande och inställsamt, artigt och vänligt i förhoppningen att det fanns något att tjäna och vinna på det. Tantligans behov att få vara av betydelse var nog uppenbart för honom, liksom deras försök att trumfar varandra angående populäritet hos pojkarna. De tävlade om pojkarnas gunst. Tant Ingrid ville dessvärre mer än att tävla med sina medsystrar och nu är hon väck.
Nja - om du studerar dokumenten som är tillgängliga i tråden, så kommer du att se att GM gjort (ovälkommna) närmanden mot flera andra äldre kvinnor (åtminstone två om jag minns rätt), men kan inte påminna mig att det finns några egentliga uppgifter om att han gjort närmanden mot flickor i sin egen ålder. Detta passar väl ihop med synen på honom som gerontofil.
Din syn på honom som "prostituerad" blir lite knepigare. Visst fick han ut en del materiellt från BO, men om detta var en drivkraft, varför mördade han då sin "patron"?
Du föreslår äckel - kanske det men det kan ju i så fall (minst) lika gärna vara äckel inför sina egna gerontofila drifter, som äckel inför en prostitutionssituation. Själv lutar jag åt att det var ett passionsdåd - att GM dödade BO i ett tillstånd av upphetsning. I BOs dagbok finns skrivningar som skulle kunna tolkas som om att GM visat våldsamma drag tidigare.
Men hovrättsdomen kanske kan klargöra en del. Någon som har den? Kan skaffa den?