Citat:
Ursprungligen postat av
OllarSenoritas
Menar på att omdömet kanske brister och det är därför hon hamnat i situationen och satt resten av familjen där. För att utläsa det av mitt inlägg krävs dock förmågan att läsa mellan raderna och det förstår jag att det kan vara svårt för somliga ibland. Nu har du fått det uttryckligen förklarat för dig.

Men det var inte mellan raderna, det var ju precis det du skrev.
Att du tyckte att hon inte skulle färgat håret, för att vuxna inte ska ha lila hår enligt dig, samt att hårfärgspengarna borde fördelas ut på nytt boende.
Om det var detta som gjorde skillnaden, så vore hårfärgningen omdömeslös, det är tydligt skrivet.
Men jag tycker dock att det bristande omdömet ligger på lite högre nivå än hennes val av hårfärg.
Hon kanske fick gratis färgning av en väninna som är frisör.
Jag hade dock svårt att uppfatta om du tyckte att det var färgen i sig, eller själva färgens kostnad som var det största snedsteget.
Sammantaget var det i vilket fall hennes bristande omdöme som nu gjort att hela familjen sitter i klistret.
För om en vuxen människa kan lägga pengar på att färga håret lila, vilja mer galna beslut kan hon ta. Säg inte att hon väljer Jysk framför MIO också, jag blir galen 😰
Du kanske lägger lite mycket vikt vid hur andra vuxna ska bete sig för att passa in i din ram som ansvarstagande vuxna.
Problemet ligger väl mer i att det väller in människor och tar över hela bostadsområden. Eldar, rånar, våldtar, förstör och lever efter egna lagar och som har en syn på kvinnor som drar oss längre tillbaka, än jag ens vet om det någonsin funnits i nordisk kultur.
Där man till exempel också värderar en kvinnas val av "huvudbonad" som antingen tillförlitlig, eller hora.. ganska omdömeslöst sätt att döma någon på.
Nu har du fått det uttryckligen förklarat för dig