2019-12-29, 22:11
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vår, sommar och höst torde därtill vara ansträngande när normerna är sådana att svensken i orten tvingas lyssna till mellanöstern-musik.

Eller behöva utstå 10 ockupanter som röker gräs i tvättstugan. Kulturberikning.
Citera
2019-12-29, 22:11
Medlem
Stones avatar
Jag är från väasterås och har ingen lust att se det. Alldeles för deprimerande. Men mamman har väl röstat V hela sitt liv för att få bidrag.
Citera
2019-12-29, 22:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Vi är väl alla svenskar med etnisk härkomst från annat land. Vad är skillnaden?

Vilka är vi? Menar du att alla illegala invandrare är svenskar?
Citera
2019-12-29, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne

Det spelar ingen roll, illegala eller inte. Utlänningarna borde ha mer självrespekt och därför inte kalla sig för "svenskar" även om de är tredje generationens invandrare. Knasen79 sedan, vad är det för en tomte? Skit i den.
Citera
2019-12-29, 22:22
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandupforSerbia
Har pengar att köpa flera villor i storstan om det är så. Men man vill inte flytta från förorten. Fan va tråkigt att bo i ett villaområde eller i stan
Flera villor i storstan. Djurgården? Miffo. Plus, du dör ändå snart. Edit: alltså, om du är hårding från oooorten. Brukar bli så.
Citera
2019-12-29, 22:29
Medlem
knasen79s avatar
Citat:

Jag menar att alla med svenskt medborgarskap är svenskar, punkt.
Citera
2019-12-29, 22:37
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jag menar att alla med svenskt medborgarskap är svenskar, punkt.

Okej. De är svenska medborgare, inte etniska svenskar. Skillnad.
Citera
2019-12-29, 22:52
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Okej. De är svenska medborgare, inte etniska svenskar. Skillnad.

Så vad vill du göra gällande för den relativa skillnaden?
Citera
2019-12-29, 23:06
Medlem
Jag har svårt att tro att så många bryr sig om vem som är svensk. Sköter sig invandrare och visar tacksamhet att Sverige hjälper dem så borde det räcka. Inte att de behöver bli underdåniga svenskar men inte hålla på att kaxa sig och skrika hora i varje fall
Citera
2019-12-30, 00:27
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Så vad vill du göra gällande för den relativa skillnaden?

Läs Thomas Gürs klargörande. https://www.svd.se/fragan-om-vem-som-ar-svensk-ar-oundviklig
Citera
2019-12-30, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Att klaga på någons språk med felaktigt språk anser jag vara värt många påpekanden. Det vimlar av skribenter här på forumet som tycks väldigt osäkra på hur man skriver och då reflexmässigt försvarar allt uselt språk. Vassego, om det känns bättre. Men ett fel är ett fel är ett fel, och blir inte mer rätt för att fler gör samma sak.
Fast nu är det inget i det påpekande som upplyser om ett dyft. Eftersom de e ett simpelt talspråk vilket inte kan jämföras med om någon ex är i eller på toaletten. Till skillnad från i eller hissningen där folk kanske inte riktigt fattat att det faktiskt är en ö. (ja oj kolla nu stod det "de" igen och "e" också, gå full asperger nu och anmärk!)
Citera
2019-12-30, 01:23
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag har svårt att tro att så många bryr sig om vem som är svensk. Sköter sig invandrare och visar tacksamhet att Sverige hjälper dem så borde det räcka. Inte att de behöver bli underdåniga svenskar men inte hålla på att kaxa sig och skrika hora i varje fall

Uppenbarligen bryr sig hela den samlade vänsterblivenheten om vilka som är svenskar. Annars skulle det knappast föras sådant liv i den debatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in