2019-12-30, 17:29
Medlem
DURN80s avatar
Är denna "dokumentär" en sketch? Får feta Jerry Springer vibbar.
Citera
2019-12-30, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Men det var inte mellan raderna, det var ju precis det du skrev.
Att du tyckte att hon inte skulle färgat håret, för att vuxna inte ska ha lila hår enligt dig, samt att hårfärgspengarna borde fördelas ut på nytt boende.
Om det var detta som gjorde skillnaden, så vore hårfärgningen omdömeslös, det är tydligt skrivet.

Mindre pengar på skit, mer pengar på boende, bättre prioritering. Det är kontentan.

Citat:
Men jag tycker dock att det bristande omdömet ligger på lite högre nivå än hennes val av hårfärg.
Hon kanske fick gratis färgning av en väninna som är frisör.
Jag hade dock svårt att uppfatta om du tyckte att det var färgen i sig, eller själva färgens kostnad som var det största snedsteget.
Sammantaget var det i vilket fall hennes bristande omdöme som nu gjort att hela familjen sitter i klistret.
För om en vuxen människa kan lägga pengar på att färga håret lila, vilja mer galna beslut kan hon ta. Säg inte att hon väljer Jysk framför MIO också, jag blir galen 😰

Självklart den förmodade kostnaden. Ditt exempel illustrerar ungefär hur jag tänker ja.

Citat:
Du kanske lägger lite mycket vikt vid hur andra vuxna ska bete sig för att passa in i din ram som ansvarstagande vuxna.

Nej. Jag observerade bara hur hon såg ut och konstaterade att hennes utseende påverkar hur pass mycket sympati jag är beredd att känna rent spontant (utan att ha mer information); delvis pga förmodad prioritering av de privata finansernas användning och delvis pga empirisk erfarenhet av kvinnor med "galna" hårfärger.

Citat:
Problemet ligger väl mer i att det väller in människor och tar över hela bostadsområden. Eldar, rånar, våldtar, förstör och lever efter egna lagar och som har en syn på kvinnor som drar oss längre tillbaka, än jag ens vet om det någonsin funnits i nordisk kultur.
Där man till exempel också värderar en kvinnas val av "huvudbonad" som antingen tillförlitlig, eller hora.. ganska omdömeslöst sätt att döma någon på.
Nu har du fått det uttryckligen förklarat för dig

Det var en lång utläggning för att säga absolut inget alls. Tack så mycket för den "förklaringen".

Edit: bör kanske avsluta med att min syn på kvinnor inte påverkas av orchernas syn på dem. Min syn på svenska kvinnor påverkas dock oerhört pga de i betydligt större utsträckning än män VILL HA MÅNGKULTUR.
Senast redigerad av OllarSenoritas 2019-12-30 kl. 17:39.
Citera
2019-12-30, 17:51
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det finns heller inget som heter att vara etnisk svensk. Att vara svensk är ett adjektiv och attribut på att vara som sveafolk är. Kommer du inte från Svealand och då Mälarregionen så är du alltså inte svensk.
Jag tror att det finns en viss begreppsförvirring här. Wikipedia kan vara till hjälp för att reda ut det hela.

Svensk: Person som ingår i gruppen svenskar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk

Svenskar: Personer av svensk nationalitet. Svenskar kan även vara personer som, till exempel genom modersmål, kulturyttringar, traditioner, härstamning eller familjeband, betraktar sig som svenskar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar

Etnicitet: Människors identifikation med och känsla av tillhörighet i en viss folkgrupp. En etnisk grupp är en social grupp som delar en etnicitet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Etnicitet

Folk: En större grupp människor som delar vissa gemensamma egenskaper. Detta kan bland annat gälla utseende och levnadsmönster. Begreppet folk är ofta kopplat till en nation.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folk

Så, med dessa definitioner är begreppet ”etnisk svensk” rimligen entydig. Svenskar är ett folk och en ”etnisk svensk” är en person som genom modersmål, kulturyttringar, traditioner, härstamning eller familjeband, och så vidare betraktar sig som svensk.

Invandrare som inte delar det svenska folkets gemensamma egenskaper och levnadsmönster är inte svenskar ut det etniska perspektivet. Konstigare än så är det inte.

Relevansen för tråden är att icke-svenskar ställer till en massa elände för svenskar. Icke-svenskarna kostar också väldigt mycket skattepengar. Varför ska svenskarna acceptera det?
Citera
2019-12-30, 17:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det finns heller inget som heter att vara etnisk svensk. Att vara svensk är ett adjektiv och attribut på att vara som sveafolk är. Kommer du inte från Svealand och då Mälarregionen så är du alltså inte svensk.
Etnisk svensk är den som av sig själv och andra etniska svenskar definieras som svensk.

Svensken definierar sig själv, precis som alla andra folk.
Citera
2019-12-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Etnisk svensk är den som av sig själv och andra etniska svenskar definieras som svensk.

Svensken definierar sig själv, precis som alla andra folk.

Nej, att vara svensk är just att vara av sveafolk bäst är. Vi har våra folkgrupper i Sverige och dessa skall inte klumpas ihop till någon neonationalistisk sörja kallat "svenskar". Ingen av svea-ätt vill ens beblanda sig med götafolk. Ingen av dessa vill ens stöta på daner.
Citera
2019-12-30, 17:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej, att vara svensk är just att vara av sveafolk bäst är. Vi har våra folkgrupper i Sverige och dessa skall inte klumpas ihop till någon neonationalistisk sörja kallat "svenskar". Ingen av svea-ätt vill ens beblanda sig med götafolk. Ingen av dessa vill ens stöta på daner.
Du kan ju ha din definition, så har alla andra en annan definition.

Varför hatar du Sverige & det svenska folket?
Citera
2019-12-30, 17:59
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OllarSenoritas
Mindre pengar på skit, mer pengar på boende, bättre prioritering. Det är kontentan.

Självklart den förmodade kostnaden. Ditt exempel illustrerar ungefär hur jag tänker ja.

Nej. Jag observerade bara hur hon såg ut och konstaterade att hennes utseende påverkar hur pass mycket sympati jag är beredd att känna rent spontant (utan att ha mer information); delvis pga förmodad prioritering av de privata finansernas användning och delvis pga empirisk erfarenhet av kvinnor med "galna" hårfärger.

Det var en lång utläggning för att säga absolut inget alls. Tack så mycket för den "förklaringen".

Edit: bör kanske avsluta med att min syn på kvinnor inte påverkas av orchernas syn på dem. Min syn på svenska kvinnor påverkas dock oerhört pga de i betydligt större utsträckning än män VILL HA MÅNGKULTUR.

Men, jag verkar ju ha förstått dig till punkt och pricka i alla fall.
Då jag kan med gott samvete och förståndet i behåll, besvara även detta med:

Vet inte om det är dina fördomar, att du inte börjat skolan än, eller om du tror att hårfärg innehåller guldklimpar, diamanter och antika ryska ägg ifrån någon tsarfamilj.

Du får givetvis ha vilken åsikt du vill om vuxna människor och vilken hårfärg som passar en sådan.
Men att på riktigt jämställa kostnaden för hårfärg över en månad, med kostnaden på en lägenhet för en familj i ett någolunda bra område, var bland den mest imbecilla och verklighetsfrånvända jämförelsen jag någonsin läst på flashback.
Då har jag ändå hängt här sedan 2003.
Du borde verkligen få medalj, att du som så extremt eftersatt fortfarande kan skriva en begriplig text.
Citera
2019-12-30, 18:11
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nu är ju hela ditt resonemang irrelevant eftersom hon säger att hon INTE VILL flytta från det som hon betraktar som sitt hem. Varför ska svenskar acceptera att invandrare beter sig så illa att svenskar tvingas flytta mot sin vilja?
Citera
2019-12-30, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nu är ju hela ditt resonemang irrelevant eftersom hon säger att hon INTE VILL flytta från det som hon betraktar som sitt hem. Varför ska svenskar acceptera att invandrare beter sig så illa att svenskar tvingas flytta mot sin vilja?

Såg inte hela filmen; då sätts det i ett annat ljus. Ändrar fortfarande inte mitt första intryck av henne.

Citat:
Men, jag verkar ju ha förstått dig till punkt och pricka i alla fall.
Då jag kan med gott samvete och förståndet i behåll, besvara även detta med:

Verkar inte som det med tanke på vad du skriver nedan.

Citat:
Vet inte om det är dina fördomar, att du inte börjat skolan än, eller om du tror att hårfärg innehåller guldklimpar, diamanter och antika ryska ägg ifrån någon tsarfamilj.

Förmodligen fördomarna. Resten är dina fördomar om människor som resonerar logiskt och över din mentala nivå.

Citat:
Du får givetvis ha vilken åsikt du vill om vuxna människor och vilken hårfärg som passar en sådan.
Men att på riktigt jämställa kostnaden för hårfärg över en månad, med kostnaden på en lägenhet för en familj i ett någolunda bra område, var bland den mest imbecilla och verklighetsfrånvända jämförelsen jag någonsin läst på flashback.

Då var det tur att jag inte gjorde det.

Citat:
Då har jag ändå hängt här sedan 2003.

Imponerande med tanke på att du inte kan läsa ordentligt.

Citat:
Du borde verkligen få medalj, att du som så extremt eftersatt fortfarande kan skriva en begriplig text.

Ja texten var begriplig. Din tolkning av den var dock fullständigt obegripligt dum. Ta resten i PM om du har sådana problem med läsförståelsen.
Senast redigerad av OllarSenoritas 2019-12-30 kl. 18:38.
Citera
2019-12-30, 18:52
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Såg inte hela filmen; då sätts det i ett annat ljus. Ändrar fortfarande inte mitt första intryck av henne.

Verkar inte som det med tanke på vad du skriver nedan.

Förmodligen fördomarna. Resten är dina fördomar om människor som resonerar logiskt och över din mentala nivå.

Då var det tur att jag inte gjorde det.

Imponerande med tanke på att du inte kan läsa ordentligt.

Ja texten var begriplig. Din tolkning av den var dock fullständigt obegripligt dum. Ta resten i PM om du har sådana problem med läsförståelsen.

Du är obegripligt dum!
Du är arg på kvinnor generellt, för att du anser att det är större andel kvinnor än män som är positiva till mångkulturen.
Där har du förvisso rätt, men sedan är du ändå minst lika arg på en kvinna som vågar stå upp och säga ifrån, och går till och ner på en nivå som är fullständigt chockerande.
Hennes hårfärg tilltalar inte din empati.
Ska vi säga ifrån, så ska vi minsann komma ihåg att vara mainstreem-snygga, så vi tilltalar svenska män, som då förhoppningsvis backar upp.

Men inte du. Du dömer henne lika illa som en batikhäxa som vurmar för ensamkommande barn. Hon ska fan skylla sig själv, och det är hennes fel att hennes barn får glåpord och hot kastade efter sig. Att Hampus ställt upp för sin syster och fått en picka mot bakhuvudet, hade givetvis kunnat motverkas om mamman tog sig samman som kvinna, och visste att hon borde leva på existensminimum och inte leka lila fjorton, så dom kunde flyttat.
Det är helt ok att flyktingvågen i sin tur tvingar svenska kvinnor på fly med sina barn till en sämre levnadsstandard på grund av andra omkostnader!
Allt det här hade hon fattat, om hon inte varit så obstinat att hon betalade 76kr för en hårfärg!

Märker du hur dum du är? En vek svensk man, som nedvärderar en kvinna som är modigare än dig själv.

Skäms!

Edit: OCH JO, du sa att hon var omdömeslös på grund av att hon la pengar på hårfärg, du sa också:
Mindre pengar på skit, mer pengar på boende, bättre prioritering. Det är kontentan
Är inte det en jämförelse av omkosrnader?

Du är bara riktigt pinsam.

Jag tänker inte ta det i PM.
PMade du henne, eller skrev du din åsikt om henne här för att försöka få andra att döma henne på dina grunder.

Åter igen, skäms!
Senast redigerad av MenVadVetJag 2019-12-30 kl. 19:11. Anledning: Tillägg:
Citera
2019-12-30, 19:46
Bannlyst
Citat:
Wall of text med massa dumt skit

För sent för en enkel edit på mitt förra inlägg då jag nyss satt på toaletten och sket ut något som liknade vad du skrev. Du kan också ta dina dumma tankar i PM...eller inte (helst inte).
Citera
2019-12-30, 20:03
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Fast nu är det inget i det påpekande som upplyser om ett dyft. Eftersom de e ett simpelt talspråk vilket inte kan jämföras med om någon ex är i eller på toaletten. Till skillnad från i eller hissningen där folk kanske inte riktigt fattat att det faktiskt är en ö. (ja oj kolla nu stod det "de" igen och "e" också, gå full asperger nu och anmärk!)
Så att veta skillnaden på de, dem och det, är att vara asperger enligt din mening? Förortssvenskan nästa alltså. Man skriver inte talspråk, man skriver skriftspråk, i varje fall om man kan. Om man inte kan då skäller man på alla som försöker att få det rätt. Låter precis som modern svensk skola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in