2019-12-29, 14:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Vad gäller "vapen" så fanns slangbellorna att ta hänsyn till, även om jag inte skulle se dem som ett realistiskt hot. Men laddar man med något annat än en blypåse och en kastlina så skulle de nog kunna tänkas vara farliga. Namnet ekorrdödaren antyder möjligen också att man redan använt föremålet på ett riskabelt sätt.

Med tanke på fritidsintressena så kan man tänka sig flera typer av farliga föremål som skulle kunna finnas i hemmet. Att man använder insatsstyrkan är nog bara för att undvika onödiga risker, inte för att man förväntar sig ett riskfyllt gripande.

Både slangbellor och "ekorrdödaren" verkar ha gått mig förbi.
Är detta ett namn som SD fått vid något tillfälle?
Och vad har slangbellorna använts till?
Citera
2019-12-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Slangbellor låter som pojkstreck. SD kanske dödade djur som yngling ihop med AM i V-ås som också flyttade från hemstan och bosatte sig i Hjärsta?
De har simmat, dykt, åkt skidor och cachat ihop. Nära grannar, men AM har inte synts i SDs närhet det sista året. Har de blivit oense? Om LW, kanske?

SD gillar att fotografera döda djur, men kanske han även är en van djurdödare som tog klivet till att prova döda en människa? Gjorde verklighet av en fantasi?
Citera
2019-12-29, 15:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Även om det fetade skulle vara fakta i fallet, att huvudet var sönderhackat, så må man reflektera över vissa saker: även om nu SD inte knaprat anabola likt MJ som försatte LR i medvetslöshet vid första slaget mot huvudet så lär knappast ett sönderhackande av någons huvud ens möjligen pågå i flera minuter medan den var huvud hackas sönder skriker. Såpass basala kunskaper i kroppens funktioner och reaktioner bör väl även du fått i grundskolan?

Om skriken kom från LW så låter det mer som att det är fråga om våld mot kroppen, som också åklagaren uttalat. Att exempelvis bli sparkad på kroppen kan leda till smärtsamma skador och inre blödningar som inte omedelbart försätter personen i medvetslöst tillstånd. Trafikskadat vilt med svåra inre skador kan ofta traska en bra bit från platsen där de blivit påkörda innan de segnar ned. Kanske nästan läkta skadan på hennes knä slogs upp igen.

Jag tror ju inte att våldet bara innefattat våld mot huvudet, utan säkert mot kroppen också. Det förminskar inte våldet? Hon har säkert söndertrasat huvud, jag litar på limetime. Besinningslöst våld är vad jag tror LW har varit utsatt för. Hon dog av skadorna!

En person har slagit henne under flera minuter, medan hon skriker av smärta och dödsskräck! Hur kan man förminska det? Oavsett om det var på huvud eller kropp eller både och?

Det är inte en stor person vi pratar om LW. Även om hon säkert var smidig och stark. SD har haft ett övertag både fysiskt och mentalt, det genom att han har överrumplat henne. Hon har varit skyddslös bakom planket och mördaren har bankat livet ur henne.

Jag vet inte vem MJ är? Anabola tror jag hur som helst inte på här.

Det finns helt enkelt inga förmildrande omständigheter så länge lagen inte säger att ett starkt kontrollbehov är en förmildrande omständighet.

Inte många människor som kan ställa sig bakom planket och utföra det våldet. Jag är säker på det.

Citat:
Bilen igen: även LW uppgav ju att hon vägrade gå ur bilen trots att han bad henne (i. e. hon uppgav även i förhör att han bett henne gå ur bilen så hon hade tydligt uppfattat detta). Om du menar att SD ljuger om händelseförloppet så ljuger ju LW också. Hon förhördes först, och dessutom ganska snart efter att det hade hänt.
Har du någon teori om varför LW ljuger, eller menar du att hon är sanningsenlig men han ljuger när deras berättelser är samstämmiga?

Eller handlar det om att du anser knoggnuggningen som en skitsak som inte är anmälningsvärd under dessa omständigheter och därför antar att det måste handla om något värre?

Vad står det där för? Det kategoriska förnekandet av LWs egen redogörelse och agerande (hon har alltså tillstått att hon satt kvar i bilen mot SDs uttryckliga vilja med konsekvens att han då ges vissa rättigheter som han eljest inte skulle besitta) för att stöpa om händelseförloppet?

L*ena sa att det var när hon sa att hon ville prata klart som han knoggnuggade henne.
Vi vet inte om han ba henne fler än en gång att lämna bilden. Det skulle inte förvåna mig om det var redan efter det att hon sa att hon ville prata klart först, dvs efter en uppmaning.

"Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse."

Jag tror inte att L*ena ljuger i sin berättelse. Inte heller tycker jag att knoggnuggningen är en skitsak. Jag tror att SD höll igen sig nätt och jämt, därav knoggnuggning. Han kunde säkert ha gjort något värre.

Jag förnekar inget av det vi läst att L*ena sagt i förhör. Hon satt kvar i bilen. Ja. Men det var inte det som var problemet. Problemet var "allt annat" och det blev den utlösande faktorn.

Det är det som är SDs problem.

Han blir så frustrerad av att han inte kan bestämma och kontrollera L*ena.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/
Citera
2019-12-29, 15:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Slangbellor låter som pojkstreck. SD kanske dödade djur som yngling ihop med AM i V-ås som också flyttade från hemstan och bosatte sig i Hjärsta?
De har simmat, dykt, åkt skidor och cachat ihop. Nära grannar, men AM har inte synts i SDs närhet det sista året. Har de blivit oense? Om LW, kanske?

SD gillar att fotografera döda djur, men kanske han även är en van djurdödare som tog klivet till att prova döda en människa? Gjorde verklighet av en fantasi?

Jag tänkte att det var inom geocachingen dessa hade använts för något oskyldigt ändamål?

Men om SD kallats eller kallt sig själv för ekorrdödaren, då säger det kanske något om honom.
Visst, barn kan vara grymma, för att sedan växa upp och ångra sina tilltag.

Men jag undrar om många barn har skjutit på ekorrar?
Så att de dött?
Citera
2019-12-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Även om det fetade skulle vara fakta i fallet, att huvudet var sönderhackat, så må man reflektera över vissa saker: även om nu SD inte knaprat anabola likt MJ som försatte LR i medvetslöshet vid första slaget mot huvudet så lär knappast ett sönderhackande av någons huvud ens möjligen pågå i flera minuter medan den var huvud hackas sönder skriker. Såpass basala kunskaper i kroppens funktioner och reaktioner bör väl även du fått i grundskolan?

Om skriken kom från LW så låter det mer som att det är fråga om våld mot kroppen, som också åklagaren uttalat. Att exempelvis bli sparkad på kroppen kan leda till smärtsamma skador och inre blödningar som inte omedelbart försätter personen i medvetslöst tillstånd. Trafikskadat vilt med svåra inre skador kan ofta traska en bra bit från platsen där de blivit påkörda innan de segnar ned. Kanske nästan läkta skadan på hennes knä slogs upp igen.

Bilen igen: även LW uppgav ju att hon vägrade gå ur bilen trots att han bad henne (i. e. hon uppgav även i förhör att han bett henne gå ur bilen så hon hade tydligt uppfattat detta). Om du menar att SD ljuger om händelseförloppet så ljuger ju LW också. Hon förhördes först, och dessutom ganska snart efter att det hade hänt.
Har du någon teori om varför LW ljuger, eller menar du att hon är sanningsenlig men han ljuger när deras berättelser är samstämmiga?

Eller handlar det om att du anser knoggnuggningen som en skitsak som inte är anmälningsvärd under dessa omständigheter och därför antar att det måste handla om något värre?

Vad står det där för? Det kategoriska förnekandet av LWs egen redogörelse och agerande (hon har alltså tillstått att hon satt kvar i bilen mot SDs uttryckliga vilja med konsekvens att han då ges vissa rättigheter som han eljest inte skulle besitta) för att stöpa om händelseförloppet?

Det vore verkligen ett sammanträffande att dessa två skulle alltså ha ljugit exakt likadant trots att SD inte var närvarande när LW förhördes. Vem tror på den slumpen?

Märkligt hur vissa insisterar att inte tro ens på LW:s egna ord - när de går emot den bild som de själva har hittat på om henne..
Citera
2019-12-29, 16:02
Medlem
Citat:

L*ena sa att det var när hon sa att hon ville prata klart som han knoggnuggade henne.
Vi vet inte om han ba henne fler än en gång att lämna bilden. Det skulle inte förvåna mig om det var redan efter det att hon sa att hon ville prata klart först, dvs efter en uppmaning.

"Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse."

Jag tror inte att L*ena ljuger i sin berättelse. Inte heller tycker jag att knoggnuggningen är en skitsak. Jag tror att SD höll igen sig nätt och jämt, därav knoggnuggning. Han kunde säkert ha gjort något värre.

Jag förnekar inget av det vi läst att L*ena sagt i förhör. Hon satt kvar i bilen. Ja. Men det var inte det som var problemet. Problemet var "allt annat" och det blev den utlösande faktorn.

Det är det som är SDs problem.

Herregud människa!

Det heter inte att man vill kontrollera en annan människa, när man vill kontrollera sin egen bil och vem som får sitta där. Man har full rätt att bestämma det och den sortens beteende räknas inte som "överdrivet kontrollbehov!".

Du tror på vad Lena berättar i polisförhöret - men sen ändå inte. För i ditt huvud KAN det inte vara så att Lena var lika envis och ville bestämma över saker hon inte hade att göra med som SD. Lena hade inget med hans bil att göra hur mycket hon sen än ville sitta kvar och prata. Man kan inte tvinga folk till att lyssna på ens berättelser om de inte är intresserade av att lyssna.

Det enda valet Lena hade var att kliva ut ur bilen. Punkt.

Det är också löjligt när du försöker måla upp en bild om att Lena var rädd för SD. Hade hon varit det hade hon inte suttit i hans bil och absolut INTE insisterat att sitta kvar när han ber henne att stiga ur.

Men detta går inte ihop med den bild som du har målat upp. Därför förnekar du även Lenas egna ord angående vad som hände.
Citera
2019-12-29, 16:02
Medlem
Citat:

Min uppfattning är snarare att han kallade sin slangbella så, kanske på grund av någon olyckshändelse.

De används vid klättring för att skjuta upp den första draglinan och man vill kanske kunna sikta mellan ett par grenar som kan vara 10-15 meter upp.
Citera
2019-12-29, 16:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det kan vara så SD vid något tillfälle till någon uttryckt att ”de kommer aldrig ta mig levande, kommer polisen igen tar jag livet av mig”.
Detta skulle absolut kunna vara en anledning till att de kör med överraskningsmomentet.
Sedan skulle det kunna vara så han bedöms så våldsam, med tanke på det övervåld som påstås, så att det var befogat. Det handlar även om att skydda övriga i huset.
Det är självklart traumatiskt för barn att vara med om något liknade, men där går säkerhet för liv i första rummet.
Så vi kan lägga ned allehanda teorier om terrorism och träningsobjekt

Det är löjliga efterkontruktioner att påstå SD är våldsam eller innehar vapen etc. Det är sånt som skvallerkärringarna som inte tror otroheten har med mordet att göra blir våta av.

Åkl VET att så inte är fallet. Hon har otvetydigt fullständig koll på var SD befinner sig 24/7 och hade odiskutabelt hur många tillfällen som helst att plocka in honom. Om din teori om att han var suicidal stämmer borde han plockas skild från barnen och hemmet som gett honom betydligt bättre tillfällen att sätta sig till motvärn. (Han hade enkel kunnat minerat hela huset)

Hur enkelt som helst att några civila odramatiskt bojar honom när han handlat mat, lämnat ungarna, tankar bilen, ute och joggar (utan vapen i trikåerna ) etc etc .

Det gäller inte bara anfallet mot SD. Det finns fler exempel på överdrivna militäriska attacker med barn inblandade om du inte noterade det. Vidhåller det räcker att vara misstänkt för grovt brott (jaktbrott)i Örebro för att riskera bli attackerad av machostyrkan.

Ribban för att dom ska attackera är så låg att den bör ifrågasättas.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-29 kl. 16:45.
Citera
2019-12-29, 16:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag har ju tidigare påstått att han inte skulle låta sig tas levande och jag tror fortfarande att det fanns en klar risk som gjorde att man valde den typen av gripande som man gjorde. Om flickorna var i huset (?) hade man ju dem att skydda också.
Fanns det vapen i huset?
Om fickorna var där och det fanns vapen i huset och/eller om han hotat ta livet av sig ska dom väl för fan inte ta honom där.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-29 kl. 16:21.
Citera
2019-12-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om fickorna var där och det fanns vapen i huset eller om han hotat ta livet av sig ska dom väl för fan inte ta honom där.

Jo, om den vetskapen inte fanns innan och någon hade anmält en akut, farlig situation just där och just då, för fan!
Citera
2019-12-29, 16:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jo, om den vetskapen inte fanns innan och någon hade anmält en akut, farlig situation just där och just då, för fan!
Det var nog ett inpillat microchip under nån nagel på LW som NFC hittade med meddelandet från SD att han skulle ta livet av ungarna och sig själv om dom försökte ta honom levande. Detta var anledingen att dom tog honom med ungarna närvarade
Citera
2019-12-29, 16:59
Medlem
Citat:

Jag vet att jag har läst det i tråden för ganska länge sen, i samband med att ett foto på en glad SD med uppsprättat mindre djur visades upp av SD sjäv. Slangbellan har kanske använts till att skjuta på just ekorrar, fåglar och annat småvilt. Detta är vad jag TROR.

Blivande psykopater brukar plåga djur när de är barn...men de flesta barn begriper när de blir tillsagda att det är fel och dåligt.
Senast redigerad av zilvereko 2019-12-29 kl. 17:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in