Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-21, 21:56
  #961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
IS arbetade som OV men fick lämna sin anställning på företaget T i samband med att hon häktades misstänkt för att ha skyddat och gömt en kriminell person i sitt hem.
Källa på det?
Att ha varit misstänkt och häktad betyder inte att man är skyldig!

Citat:
innocent until proven guilty
Citera
2019-12-21, 22:40
  #962
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av der.Exekutive
Källa på det?
Att ha varit misstänkt och häktad betyder inte att man är skyldig!
Jag påstår inte att hon var skyldig, men hon var misstänkt för ett brott då polisens spanare såg att hon lät en kriminell efterlyst gängledare (gammal vän till henne) gömma sig i hennes lägenhet!
Spanarna hade antagligen hoppats på att hennes egen dåvarande kriminelle pojkvän, med en annan adress, skulle dyka upp hos henne då han också var eftersökt.

Hennes arbetsuppgift var att utföra uppdrag som Ordningsvakt med det som det innebär av förordnanden m.m.
En arbetsgivare som inte kan omplacera en person som fått väsentliga behörigheter för att utföra sitt arbete fråntagna, kan föra förhandlingar med facket om uppsägning genom avsked.

I övrigt så får du får söka information i tråden, eftersom det är andra skribenter som står för faktainformationen ovan.
Jag varken känner IS eller har arbetat med henne eller hennes yrkesgrupp!
__________________
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-12-21 kl. 22:50.
Citera
2019-12-22, 00:09
  #963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konditorn
läsförståelse är kanske inte din starka sida & vet du skillnaden mellan höger/vänster?

Den brukar vara god. Du menar att kvinnan på bilden är lik IS???

Vad höger & vänster har med det hela begriper jag inte, solklart att det är en man till höger och en kvinna till vänster eller vill du hävda motsatsen?
Citera
2019-12-22, 16:17
  #964
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
Den brukar vara god. Du menar att kvinnan på bilden är lik IS???

Vad höger & vänster har med det hela begriper jag inte, solklart att det är en man till höger och en kvinna till vänster eller vill du hävda motsatsen?
Vissa personer är det inte ens lönt att försöka kommunicera med!
Vilket årtal den postade bilden är ifrån är oklart, och även utan "face recognition" så kan man konstatera att det inte är trådens "huvudrollsinnehavare".
Nu vet du varför jag inte ens bemödade mig att besvara Konditorns bildlänk som först postades för min kännedom!
Ha det bra!
Citera
2019-12-23, 13:18
  #965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
Den brukar vara god. Du menar att kvinnan på bilden är lik IS???

Vad höger & vänster har med det hela begriper jag inte, solklart att det är en man till höger och en kvinna till vänster eller vill du hävda motsatsen?

Nja det verkar vara tveksamt.. gör om gör rätt.

anledningen till att jag undrar om du vet skillnaden på höger och vänster hänger ihop med läsförståelsen.

jag citerar det jag skrev igen.
Citera
2019-12-28, 22:31
  #966
Medlem
Nähä!?!
Men att flasha på FB och påstå dig vara ITK genom att sprida rykten är ok?
Du är endast en pajas!
I är oskyldig och det vet du!
Hon finns inte i någon utredning och är inte dömd!

Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag påstår inte att hon var skyldig, men hon var misstänkt för ett brott då polisens spanare såg att hon lät en kriminell efterlyst gängledare (gammal vän till henne) gömma sig i hennes lägenhet!
Spanarna hade antagligen hoppats på att hennes egen dåvarande kriminelle pojkvän, med en annan adress, skulle dyka upp hos henne då han också var eftersökt.

Hennes arbetsuppgift var att utföra uppdrag som Ordningsvakt med det som det innebär av förordnanden m.m.
En arbetsgivare som inte kan omplacera en person som fått väsentliga behörigheter för att utföra sitt arbete fråntagna, kan föra förhandlingar med facket om uppsägning genom avsked.

I övrigt så får du får söka information i tråden, eftersom det är andra skribenter som står för faktainformationen ovan.
Jag varken känner IS eller har arbetat med henne eller hennes yrkesgrupp!
Citera
2019-12-28, 22:41
  #967
Medlem
Kan vi inte bara komma överens om att brudar inte ska jobba som vakter eller ens hänga med blattar så skulle världen bli bra mycket bättre. Efter som kvinnor aldrig kan se "om sitt eget hus"?
Citera
2019-12-29, 02:57
  #968
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av der.Exekutive
Nähä!?!
Men att flasha på FB och påstå dig vara ITK genom att sprida rykten är ok?
Du är endast en pajas!
I är oskyldig och det vet du!
Hon finns inte i någon utredning och är inte dömd!
Om du inte var pårökt för jämnan och orkade läsa lite i trådarna som du sprider din skit i så vore det en klar fördel.
Din läskunnighet lämnar mycket till övers, och du skriver hellre invektiv än ett uns av fakta.

IS gömde en känd efterlyst livsstilskriminell Al4 B3khit (4=a, 3=e) i sin lägenhet. Polisen hade "span" på lägenheten då hennes pojkvän även var efterlyst i sin utevaro, och inte återfanns i sin egen lägenhet.
Man grep Al4 B3khit (inte pojkvännen) efter en inbrytning i hennes lägenhet. Han låg gömd under en filt och tryckte medans hon var iväg och bl.a. skaffade en tandborste åt honom.

Hon satt häktad i två veckor och hur ärendet har fortskridit kan den som är tillräckligt intresserad ta reda på via Attunda Tingsrätt. Rubriceringen av brottet är "skyddande av brottsling". Hon har antagligen samarbetat i utredningen, och möjligheten finns att hon som tidigare ostraffad fått/får en villkorlig dom och böter. Arbetet blev hon av förklarliga skäl av med.

Forumdelen "Aktuella Brott och Kriminalfall" hanterar ärenden enligt just den rubriceringen. Om du t.ex. av något personligt skäl inte klarar utav att läsa om dessa ärenden, så är rådet att hålla dig till Drog- el. Erotikforum där du redan postat alt. andra delar av Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Vissa personer är det inte ens lönt att försöka kommunicera med!
Over and Out!
Citera
2019-12-29, 12:44
  #969
Medlem
FreeOJs avatar
Bra sammanfattat. Vet man vem pojkvännen är och varför han var efterlyst?

Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Om du inte var pårökt för jämnan och orkade läsa lite i trådarna som du sprider din skit i så vore det en klar fördel.
Din läskunnighet lämnar mycket till övers, och du skriver hellre invektiv än ett uns av fakta.

IS gömde en känd efterlyst livsstilskriminell Al4 B3khit (4=a, 3=e) i sin lägenhet. Polisen hade "span" på lägenheten då hennes pojkvän även var efterlyst i sin utevaro, och inte återfanns i sin egen lägenhet.
Man grep Al4 B3khit (inte pojkvännen) efter en inbrytning i hennes lägenhet. Han låg gömd under en filt och tryckte medans hon var iväg och bl.a. skaffade en tandborste åt honom.

Hon satt häktad i två veckor och hur ärendet har fortskridit kan den som är tillräckligt intresserad ta reda på via Attunda Tingsrätt. Rubriceringen av brottet är "skyddande av brottsling". Hon har antagligen samarbetat i utredningen, och möjligheten finns att hon som tidigare ostraffad fått/får en villkorlig dom och böter. Arbetet blev hon av förklarliga skäl av med.

Forumdelen "Aktuella Brott och Kriminalfall" hanterar ärenden enligt just den rubriceringen. Om du t.ex. av något personligt skäl inte klarar utav att läsa om dessa ärenden, så är rådet att hålla dig till Drog- el. Erotikforum där du redan postat alt. andra delar av Flashback.

Over and Out!
Citera
2019-12-29, 13:32
  #970
Medlem
Long-Gone-Days avatar
IS största dröm var att bli polis (hon var till och med ihop med en snut för inte så längesedan). Igår lade hon ut klipp som någon kriminell blatte antagligen har filmat när polisen är lite hårdhänt mot några blattar, sådana avskum som hon hade undangömda under en filt hemma när piketen stormade hennes lägenhet. Tänk så snabbt livet kan vända.

Humorn är total!
__________________
Senast redigerad av Long-Gone-Day 2019-12-29 kl. 13:34.
Citera
2019-12-29, 18:52
  #971
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Bra sammanfattat. Vet man vem pojkvännen är och varför han var efterlyst?
Den dåvarande (vet ej nuläget?) pojkvännen heter *hristofer *aamano (*=C). Han var tillsammans med Al4 B3khit (4=a, 3=e) misstänkt för flera olika våldsbrott samt vapenbrott. Det grövsta våldsbrottet där misstanke förelåg var ett mord i Jakobsberg 2019-01-30. Jag känner inte till något om hur det ligger till f.n. i det ärendet, och minns inte vem som var BO.

Eftersom IS visste att CC var efterlyst i sin utevaro, så anser jag det vara i princip hjärndött att gömma AB i sin egen lägenhet. Å ena sidan hjärndött, men å andra sidan en seger för rättssamhället med ett ganska förväntat utfall! 😎👍
Citera
2019-12-29, 19:07
  #972
Medlem
FreeOJs avatar
Dom är på fri fot inväntan på dom för mordet tror jag. Så blir nog inget. Bevisbördan är för hög i Sverige tyvärr. Han hängde med Al*a i FUP för mordet. Det var uppenbart att dom var skyldiga iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Den dåvarande (vet ej nuläget?) pojkvännen heter *hristofer *aamano (*=C). Han var tillsammans med Al4 B3khit (4=a, 3=e) misstänkt för flera olika våldsbrott samt vapenbrott. Det grövsta våldsbrottet där misstanke förelåg var ett mord i Jakobsberg 2019-01-30. Jag känner inte till något om hur det ligger till f.n. i det ärendet, och minns inte vem som var BO.

Eftersom IS visste att CC var efterlyst i sin utevaro, så anser jag det vara i princip hjärndött att gömma AB i sin egen lägenhet. Å ena sidan hjärndött, men å andra sidan en seger för rättssamhället med ett ganska förväntat utfall! 😎👍
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback