Citat:
Ursprungligen postat av
Tuvtramp
Ja skitungar med raketer vågar de tydligen inte sig på? bäst att låta dessa ligister skjuta på hus, lägenheter, privatpersoner & hundar istället och köra tillbaks till polisstationen för lite mer kaffe....
Skjuta, köra över, vilket som är lättast. Eller varför inte bara kalla på förstärkning med kravallutrustning och TA FAST skräpet.
Det finns ingen kravallutrustning som ger ett fullgott skydd emot en arsenal pyroteknik, tänker mig då att x hekto krutsmällare och dylikt används. Däremot bombdräkter, men dessa griper man nog inte någon med. Således kan jag inte se att ens en grupp poliser (i kravallmundering) kan ta fast dessa buspojkar, däremot i en bil. Avgränsa flyktvägar och använda hundar. Förklara i högtalare att man släpper hund om de som skjuter inte lägger sig ner, repetera två gånger och släppa två-tre hundar.
Edit: efterföljande snyftartikel lyder "den bara ramlade, jag blev så förvirrad och hundarna kom (underrubrik:) aschmed var ute med sin kusin tillika fru och firade svenskt nyår när polisens hundklubb övervåldade på adligheten."
edit2: kravallutrustad polis blev igår attackerad!
https://samnytt.se/fyrverkeriterror-...is-attackerad/ med efterföljande taktik som jag själv skrev ovan.