2019-12-29, 11:58
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Blir lagskärpning 2020-01-01 för attackera blåljuspersonal. Räknar kallt med att först gripandet kommer med stöd av denna lag redan efter 12 slaget....

Hör bekanta som är PK in absurdum beklaga sig numera.

När kommer det en ny laserman eller Brevik?
Känns som det ligger i luften med en attack mot valfri NOGO zon. Lite automatvapen och rejält med eldgivning. Ingen, kommer reagera speciellt. Vardag i landet absurdistan.

Heja Sverige. Det går bra nu.
Citera
2019-12-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromyko-666
Tycker polisen ska få rätt att skjuta tillbaka med skarp ammunition, det måste ta ett slut på polisernas restriktiva hållning till ligister och våldsverkare. Först då när ungdomarna vet att de riskerar sitt eget liv kommer de att sluta upp med dumheterna.

håller med men det är ju en politisk fråga men visst behövs det
Citera
2019-12-29, 12:24
Medlem
jack.danielss avatar
Nänä.....vi har inga no-go-zoner i sverige hörde på radio att de skall sätta in drönare i detta område! De lättkränkta lågbegåvade MENA,iterna kommer att trappa upp sin lågintensiva terror vid varje form av hårda tag. Vi har fått våra egna ”gazaremsor” i sverige, alltså en olöslig situation där ena sidan ser kaoz som ett normaltillstånd och något eftersträvansvärt!

Ge det här tio-tjugo år till så kommer politiker att börja tala om ”slutgiltig lösning” framförallt så kommer inte västvärlden reagera om judarna löser sitt arabproblem på ett brutalt sätt, kanske en raffinerad agenda av judarna?
Citera
2019-12-29, 12:39
Medlem
Hur kan sånt här vara ett problem? Man hade ju inga problem att skjuta en person med downs syndrom och en leksak i stockholm, men när man hamnar med ungdomar med explosiva föremål så måste man dra sig tillbaka?

Citat:
Ursprungligen postat av DigglerNick
Verkligen ingen som reagerar över att man ska sätta in obemannade drönare som övervakar?!

2020 blir minst sagt ett märkligt år
Min foliehatt växer för varje dag. Såg att man satt upp kameror i en tunnel nära mig, samt började trängselstullarna. Staten har i princip kolla på varje gång man lämnar närområdet.
Citera
2019-12-29, 13:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Man övervakar och sedan händer inte ett skit med brottslingarna - polisen får söka skydd. Maken till flathet är så enerverande så att klockorna stannar. Agera, för i helvete! Gummikulor, tårgas, tasers, vattenkanoner, utegångsförbud och självklart ett numerärt övertal vad gäller manskap. Kanske snabbutbilda väktare och ordningsvakter såsom medhjälpare?

Jag skulle få ordning på gängproblematiken och dessa vandalers framfart på under ett år, om jag bara fick genomföra mina enkla taktiker.

1. Utegångsförbud för ALLA som inte har en godtagbar ursäkt till att vara ute efter klockan 22:00 på kvällen. Tidpunkt kan diskuteras. De som inte har en godtagbar ursäkt skall direkt "lagföras" och sättas i tillfälliga "baracker" i så lång tid som det är tillåtet enligt lag - detta även om man inte är myndig. Socialtjänsten kallas enkom in när GM är under 12 år. Lagen behöver ändras kring detta. Uniformsförbud införes. Får inte NMR gå runt i vardagsskjortor så skall inte blattarna ränna omkring i likadana "Adidasuniformer" med luvor och diverse "skid"-glasögon.

2. De som ändå är ute och skapar kaos skall det direkt slås ned hårt på. Vattenkanoner, tårgas, gummikulor, tasers och man skall gå in med ett numerärt övertal blattarna ALDRIG sett förut. Hundar skall självklart även de användas där de undgår att bli skadade i onödan. Allt skall filmas ovanifrån, om möjligt och även på marknivå skall kameradokumentation ske.

3. Ringa in och fånga så många som möjligt och fortsätt slika aktioner till lugnet återställts och de flesta blivit lagförda och satta under lupp.

4. Om man sedan efter att ha begått ett av dessa terroriserande brott och fortsätter med liknande kaosande så skall man utvisas tillsammans med sin familj! Hårt måste med hårdhet mötas! Detta är nog det mest effektiva medlet - familjerna skulle direkt ta hand om sina telningar och sträcka upp dessa.

5. Upprepa, upprepa och upprepa igen - på samma ställe och i alla andra kaosghetton! Övning ger färdighet och detta är bara ett trubbigt och oanvänt vapen - förbättringar kan alltid implementeras.

Har även idéer om hur man taktiskt (mer detaljerat) skulle gå tillväga men det orkar jag inte skriva något om nu - måste käka...
Citera
2019-12-29, 13:55
Medlem
Har ni tänkt på hur HD.se försöker gömma denna nyheten?
https://www.hd.se/

Tror knappast det hänt något större i Helsingborg senaste dygnet ändå kan jag inte hitta något..
Citera
2019-12-29, 14:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Man övervakar och sedan händer inte ett skit med brottslingarna - polisen får söka skydd. Maken till flathet är så enerverande så att klockorna stannar. Agera, för i helvete! Gummikulor, tårgas, tasers, vattenkanoner, utegångsförbud och självklart ett numerärt övertal vad gäller manskap. Kanske snabbutbilda väktare och ordningsvakter såsom medhjälpare?

Jag skulle få ordning på gängproblematiken och dessa vandalers framfart på under ett år, om jag bara fick genomföra mina enkla taktiker.

1. Utegångsförbud för ALLA som inte har en godtagbar ursäkt till att vara ute efter klockan 22:00 på kvällen. Tidpunkt kan diskuteras. De som inte har en godtagbar ursäkt skall direkt "lagföras" och sättas i tillfälliga "baracker" i så lång tid som det är tillåtet enligt lag - detta även om man inte är myndig. Socialtjänsten kallas enkom in när GM är under 12 år. Lagen behöver ändras kring detta. Uniformsförbud införes. Får inte NMR gå runt i vardagsskjortor så skall inte blattarna ränna omkring i likadana "Adidasuniformer" med luvor och diverse "skid"-glasögon.

2. De som ändå är ute och skapar kaos skall det direkt slås ned hårt på. Vattenkanoner, tårgas, gummikulor, tasers och man skall gå in med ett numerärt övertal blattarna ALDRIG sett förut. Hundar skall självklart även de användas där de undgår att bli skadade i onödan. Allt skall filmas ovanifrån, om möjligt och även på marknivå skall kameradokumentation ske.

3. Ringa in och fånga så många som möjligt och fortsätt slika aktioner till lugnet återställts och de flesta blivit lagförda och satta under lupp.

4. Om man sedan efter att ha begått ett av dessa terroriserande brott och fortsätter med liknande kaosande så skall man utvisas tillsammans med sin familj! Hårt måste med hårdhet mötas! Detta är nog det mest effektiva medlet - familjerna skulle direkt ta hand om sina telningar och sträcka upp dessa.

5. Upprepa, upprepa och upprepa igen - på samma ställe och i alla andra kaosghetton! Övning ger färdighet och detta är bara ett trubbigt och oanvänt vapen - förbättringar kan alltid implementeras.

Har även idéer om hur man taktiskt (mer detaljerat) skulle gå tillväga men det orkar jag inte skriva något om nu - måste käka...

Det fattas 10 000 poliser.
Citera
2019-12-29, 14:21
Medlem
Lawlines avatar
Fattas poliser??? Sätt in hemvärnet. Låt alla hemvärnsförband utföra 1 veckas träning i NO GO ZONER.
Skjut först fråga sen. Alla som grips fråntas medborgarskap och uppehållstillstång sen skickad dom hem där dom kommer ifrån. Vill inte landet ta emot dom så sätt dom på ett hercules plan och släng av dom utanför Sveriges gränser. Det som skulle fungera för 20 år sen för att får stopp på detta hjälper inte idag. Nu krävs det ännu hårdare tag som verkligen kommer att svida för alla invandringsförespråkare. Men vad har dom gjort för att få dom att begå mindre brott då? Självklart ingenting.

Polisen måste visa att det är dom som bestämmer. Misslyckad detta under 2020 så är det kört. Använd blåljuslagen och sänk beviskraven för fällande dom. Vi har sänkt kraven för att bli polis flera gånger så då kan vi sänka beviskraven i NO GO ZONER också.
Citera
2019-12-29, 14:33
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det fattas 10 000 poliser.

Ja, pga. politisk flathet i flera decennier nu! Utöka polisutbildningen och inför även snabbspår för en speciell sorts kravallpolis som ej behöver ha all, djävla genuspedagogik i utbildningen. Låt väktare och ordningsvakter få snabbspår till en utbildning/jobb som innebär att dessa kan vara behjälpliga vid dessa insatser jag föreslår, men inget mer. Även militär och hemvärn kan vara en idé. Återanställ fysiskt och psykiskt, i form varande, pensionerade polismän - finns mycket fan anamma och kunskap/erfarenhet som gått tappt där.

Ingenting är omöjligt, bara man vågar se möjligheterna i stället för hindren...
Citera
2019-12-29, 15:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, pga. politisk flathet i flera decennier nu! Utöka polisutbildningen och inför även snabbspår för en speciell sorts kravallpolis som ej behöver ha all, djävla genuspedagogik i utbildningen. Låt väktare och ordningsvakter få snabbspår till en utbildning/jobb som innebär att dessa kan vara behjälpliga vid dessa insatser jag föreslår, men inget mer. Även militär och hemvärn kan vara en idé. Återanställ fysiskt och psykiskt, i form varande, pensionerade polismän - finns mycket fan anamma och kunskap/erfarenhet som gått tappt där.

Ingenting är omöjligt, bara man vågar se möjligheterna i stället för hindren...

Jag håller med dej helt. Svensk polis är inte anpassad till hur det ser ut i landet idag. Jag tror vi går mot tider med fler poliser och "hårdare tag". Polisens löner måste höjas rejält. En nyutbildade får samma lön som de som sitter i kassan på Ica. När det gäller användandet av hjälpmedel så får inte polisen ta till det när tonåringar skjuter med fyrverkerier. Det är därför de grovt kriminella med vapen håller sej undan, vid ett farligt möte där skjuter naturligtvis polisen.
Citera
2019-12-29, 15:52
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Har ni tänkt på hur HD.se försöker gömma denna nyheten?
https://www.hd.se/

Tror knappast det hänt något större i Helsingborg senaste dygnet ändå kan jag inte hitta något..
Vill inte vara den som försvarar HD på något sätt men man har ändrat sitt upplägg sedan man fick ny chef för några år sedan. Förut så var tidningen uppdelad i olika regioner, nu är det alla regioner på samma plats så det blir jävligt rörigt och nyheter försvinner fort från huvudsidan. Du får navigera dig till Helsingborgsavdelningen så hittar du vad du söker i Senaste Nytt-flödet https://www.hd.se/helsingborg.

Lite kort om lördagsnattens händelser https://www.hd.se/2019-12-28/larm-om...-i-helsingborg inte heller här blev någon gripen, surprise surprise!
Andra händelser
https://www.hd.se/2019-12-28/krossad...-orsakade-larm
https://www.hd.se/2019-12-28/polisen...ran-kriminella
https://www.hd.se/2019-12-29/bilbrander-pa-skaragatan
Citera
2019-12-29, 15:55
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Ja skitungar med raketer vågar de tydligen inte sig på? bäst att låta dessa ligister skjuta på hus, lägenheter, privatpersoner & hundar istället och köra tillbaks till polisstationen för lite mer kaffe....

Skjuta, köra över, vilket som är lättast. Eller varför inte bara kalla på förstärkning med kravallutrustning och TA FAST skräpet.
Det finns ingen kravallutrustning som ger ett fullgott skydd emot en arsenal pyroteknik, tänker mig då att x hekto krutsmällare och dylikt används. Däremot bombdräkter, men dessa griper man nog inte någon med. Således kan jag inte se att ens en grupp poliser (i kravallmundering) kan ta fast dessa buspojkar, däremot i en bil. Avgränsa flyktvägar och använda hundar. Förklara i högtalare att man släpper hund om de som skjuter inte lägger sig ner, repetera två gånger och släppa två-tre hundar.

Edit: efterföljande snyftartikel lyder "den bara ramlade, jag blev så förvirrad och hundarna kom (underrubrik:) aschmed var ute med sin kusin tillika fru och firade svenskt nyår när polisens hundklubb övervåldade på adligheten."
edit2: kravallutrustad polis blev igår attackerad! https://samnytt.se/fyrverkeriterror-...is-attackerad/ med efterföljande taktik som jag själv skrev ovan.
Senast redigerad av GoUoD 2019-12-29 kl. 16:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in