2019-12-29, 09:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Säger du emot, vilka skulle det vara i så fall?

Jag har inte koll på varenda flyktings status. Det kom en drös 2015, helt okontrollerat och utan plan från regeringen.
Detta hade nog inte hänt om SD haft ensam bestämmanderätt.
Det hade säkert inte kommit så många alls då, men frågan är, älskar och njuter SD-röstarna av att säga "stopp ni är inte välkomna hit, åk tillbaka till kriget ni kom ifrån eller någon annanstans, men hit kommer ni inte".....?
Vad tror du? Du är väl SD-röstare?
Citera
2019-12-29, 09:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har inte koll på varenda flyktings status. Det kom en drös 2015, helt okontrollerat och utan plan från regeringen.
Detta hade nog inte hänt om SD haft ensam bestämmanderätt.
Det hade säkert inte kommit så många alls då, men frågan är, älskar och njuter SD-röstarna av att säga "stopp ni är inte välkomna hit, åk tillbaka till kriget ni kom ifrån eller någon annanstans, men hit kommer ni inte".....?
Vad tror du? Du är väl SD-röstare?

Inte en enda av de som kom hade asylskäl i Sverige eftersom ingen kom från ett farligt land.
De flesta var också män, de borde stannat och kämpat för sina fruar, barn och för sitt land istället för att ta med sig kriget hit.
Citera
2019-12-29, 10:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Inte en enda av de som kom hade asylskäl i Sverige eftersom ingen kom från ett farligt land.
De flesta var också män, de borde stannat och kämpat för sina fruar, barn och för sitt land istället för att ta med sig kriget hit.

Vilket krig pratar du om? "Kriget" som mestadels svenska medborgare står för? Visst använder de sig av papperslösa och desperata nyanlända, men många av "krigsherrarna" är födda i Sverige.
Citera
2019-12-29, 10:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilket krig pratar du om? "Kriget" som mestadels svenska medborgare står för? Visst använder de sig av papperslösa och desperata nyanlända, men många av "krigsherrarna" är födda i Sverige.

Vad är det för trams, kriget står flyktingarna för, det är de som gjort Sverige till en enda stor krigszon. De borde ha stannat i sina hemländer och kämpat för sina länder istället för att kriga här. Att sedan många 2:a generationens invandrare är värre än den 1:a är ingen förmildrande omständighet.
Citera
2019-12-29, 10:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Oavsett vad det var för män som kom hit 2015 så är SDs hållning strikt nej gällande flyktingfrågan, vilket väl är bra på sätt och vis, men betyder det att du och andra SD:are njuter av att neka människor i nöd hjälp?
Citera
2019-12-29, 10:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Oavsett vad det var för män som kom hit 2015 så är SDs hållning strikt nej gällande flyktingfrågan, vilket väl är bra på sätt och vis, men betyder det att du och andra SD:are njuter av att neka människor i nöd hjälp?

Det är väl självklart mycket bättre om de stannar och krigar i sina hemländer istället för i Sverige, håller du inte med? Gillar du både våldtäkter och krig?
Citera
2019-12-29, 10:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är väl självklart mycket bättre om de stannar och krigar i sina hemländer istället för i Sverige, håller du inte med? Gillar du både våldtäkter och krig?

Men svara nu på vad jag frågar dig.
Citera
2019-12-29, 10:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Men svara nu på vad jag frågar dig.

Jag svarade att jag tycker det är mycket bättre att de stannar i sina hemländer och använder sin aggressivitet till att försvara sitt land istället till att förstöra vårt, var det svårt att förstå?
Citera
2019-12-29, 10:49
Avslutad
Citat:
Man kan säga att jag inte tänker stå i vägen när du vill bli våldtagen.
Du röstar som jag röstar alltså, för att inte stå i vägen för min vilja?
Citera
2019-12-29, 10:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du röstar som jag röstar alltså, för att inte stå i vägen för min vilja?

När jag röstar uttrycker jag min vilja om hur jag vill att landet ska vara men sedan rättar jag mig efter utslaget som valet ger.
Citera
2019-12-29, 10:57
Avslutad
Citat:
När jag röstar uttrycker jag min vilja om hur jag vill att landet ska vara men sedan rättar jag mig efter utslaget som valet ger.
Ja, så gör vi alla. Men av någon anledning så kan du inte stå för att din vilja är att våldtäkt ska legaliseras. Du tycker att det är fel att våldtäkt är förbjudet, eller hur?

Du är faktiskt inte alls överens med svenska kvinnor om att våldtäkt ska vara förbjudet.
Citera
2019-12-29, 10:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, så gör vi alla. Men av någon anledning så kan du inte stå för att din vilja är att våldtäkt ska legaliseras. Du tycker att det är fel att våldtäkt är förbjudet, eller hur?

Du är faktiskt inte alls överens med svenska kvinnor om att våldtäkt ska vara förbjudet.

Vad är det du har så svårt att förstå, det är din vilja och inte min vilja att våldtäkter ska frodas och vara tillåtet, du röstar för en politik som leder till det.

Är du för principen att endast det medborgarna tycker är oacceptabelt ska vara olagligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in