2019-12-28, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej varför skulle jag lägga ned min röst, jag är en del av folket och får förstås uttrycka min personliga önskan. Men sedan rättar jag mig efter folkviljan så om folket vill ha våldtäkter har jag ingen rätt att stoppa det, finns heller inga brottsoffer då.
Ja, och din personliga önskan är alltså att våldtäkt fortsätter att vara förbjudet? Eller?
Citera
2019-12-28, 22:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, och din personliga önskan är alltså att våldtäkt fortsätter att vara förbjudet? Eller?

Otroligt vad trög du är, jag har precis sagt vad jag tycker om saken och om hur lagarna bör vara.
Citera
2019-12-28, 22:33
Avslutad
Citat:
Otroligt vad trög du är, jag har precis sagt vad jag tycker om saken och om hur lagarna bör vara.
Jag frågade om din personliga önskan om hur lagarna bör vara.

Att du tycker att lagarna bör vara som folket tycker att bör lagarna bör vara har jag fattat. Men för att komma fram till vad folket tycker måste alla först säga sitt, och när du får säga ditt så säger du alltså nej till att legalisera våldtäkt. Eller?
Citera
2019-12-28, 22:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag frågade om din personliga önskan om hur lagarna bör vara.

Att du tycker att lagarna bör vara som folket tycker att bör lagarna bör vara har jag fattat. Men för att komma fram till vad folket tycker måste alla först säga sitt, och när du får säga ditt så säger du alltså nej till att legalisera våldtäkt. Eller?

Jag har ett antal kriterier för att förespråka en lag, det första är att det finns ett brottsoffer. Svårt att se att det skulle finnas när kvinnorna är för våldtäkt.
Citera
2019-12-28, 22:36
Avslutad
Citat:
Jag har ett antal kriterier för att förespråka en lag, det första är att det finns ett brottsoffer. Svårt att se att det skulle finnas när kvinnorna är för våldtäkt.
Så man kan säga att du aktivt förespråkar en legalisering av våldtäkt.
Citera
2019-12-28, 23:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Så man kan säga att du aktivt förespråkar en legalisering av våldtäkt.

Man kan säga att jag inte tänker stå i vägen när du vill bli våldtagen.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-12-28 kl. 23:58.
Citera
2019-12-29, 01:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är precis vad jag sagt, det är inte säkert alla som röstar på våldtäktspartierna verkligen älskar våldtäkter men de accepterar det eftersom de har andra hjärtefrågor.

Ungefär som att alla som röstar på SD inte älskar att skicka tillbaka fredliga människor till krig (de flesta flyktingar är ju faktiskt fredliga och bra människor), trots att detta blir en konsekvens av deras röstande.
Citera
2019-12-29, 02:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ungefär som att alla som röstar på SD inte älskar att skicka tillbaka fredliga människor till krig (de flesta flyktingar är ju faktiskt fredliga och bra människor), trots att detta blir en konsekvens av deras röstande.

Det finns inga flyktingar i Sverige som har asylskäl här.
Och det är förstås inte bra att de tar med sig kriget hit.
Citera
2019-12-29, 02:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det finns inga flyktingar i Sverige som har asylskäl här.

Nä okej.
Citera
2019-12-29, 02:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä okej.

Säger du emot, vilka skulle det vara i så fall?
Citera
2019-12-29, 05:28
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Till att börja med så vill jag poängtera att detta gäller inte alla kvinnor! Det finns ett fåtal kvinnor som inte är att beskylla. Sen så vill jag också poängtera att jag endast syftar på kvinnor i Sverige.

Det finns två anledningar till varför det är kvinnans fel om hon blir våldtagen:
1: Hon har gått med på att hämta hit våldtäktsmannen.
2: Hon har valt att söka sig till eller umgås med våldtäktsmannen.

Förklaring.
MENA-folket står för nästan alla våldtäkter, inga nyheter där. Det är en del av deras kultur eller religion att våldta, också inga nyheter. Men trots att de är öppna med deras åsikter, kvinnosyn och intentioner så väljer svenska kvinnor ändå att hämta hit dem och umgås med dem. Då är det helt och hållet just de kvinnornas egna ansvar ifall de blir våldtagna! Vi kan inte skylla på MENA-folket som egentligen bara gjort vad de anser är naturligt och vad de ser att feminister försvarar (rätt att utöva deras kultur och religion).
Därför är det kvinnans egna fel om hon blir våldtagen, förutom ett fåtal kvinnor som röstade på rätt parti och som inte beblandar sig med våldtäktsmän.
Kvinnor kan undvika att bli våldtagna utan större problem, men hon vägrar ta eget ansvar, men mussarna fixar detta. De har lång tradition av hur man behåller hedern.
Citera
2019-12-29, 09:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Kvinnor kan undvika att bli våldtagna utan större problem, men hon vägrar ta eget ansvar, men mussarna fixar detta. De har lång tradition av hur man behåller hedern.

Vi sätter upp ännu ett intelligensbefriat inlägg på anslagstavlan här då.

Kan du berätta lite mer om hur kvinnor kan undvika att bli våldtagna utan större problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in