2019-12-29, 10:35
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Scotland Yard inkopplat, då är fallet väldigt högt prioriterat, nu kommer saker och ting hända. De är jävligt skickliga, top-notch med enorma resurser, flera nivåer över svensk polis, och nu fokuserar dem på "drug gangs" i Malmö.

Inte bara spansk polis letar efter Mekky utan nu även också Scotland Yard. Lycka till grabben!

Du verkar tro att Scotland Yard är någon slags elit-super-extra-polis-styrka. Det stämmer inte. Scotland Yard är bara ett smeknamn för den vanliga Londonpolisen.
Citera
2019-12-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Enligt Daily Mail köptes huset i hennes namn. Han ville väl varken skylta med sitt namn eller pengar. Eller så fanns det inte så mycket vita pengar i hans namn

”...outside the house, which was bought in Ms Krasniqi's name in 2017.”

https://www.dailymail.co.uk/news/art...s-friends.html
Kan vara hennes familjs pengar om de är stora inom droghandel.
Citera
2019-12-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
I särklass av vaddå? Han borde givetvis gått i särklass när han gick i skolan så kanske han hade blivit en fungerande samhällsmedborgare. I stället för det värdelösa kriminella kräk han blev. Men det är knappast topic. Topic är att han blivit mördad. Givetvis som en konsekvens av det liv han levde. Och det inte en dag för tidigt. Skit skall rensas bort från jordens yta.

I särklass på sådant sätt att han sköts utanför sitt lyxhem i London..och inte på Rosengård!

Bey*ullah som hittades i kanalen var BO nära vän och även Na*ef...vilka fler ingick i deras krets? De var ju alla barndomsvänner.
Vem var det som dödshotade BO som polisen har kännedom om?
Citera
2019-12-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Du verkar tro att Scotland Yard är någon slags elit-super-extra-polis-styrka. Det stämmer inte. Scotland Yard är bara ett smeknamn för den vanliga Londonpolisen.

Dom räknas tillsammans med Mossad som en av världens bästa poliskårer så det där stämmer inte
Citera
2019-12-29, 10:45
Medlem
StefanRoefvens avatar
”Skivbolaget” är säkerligen bara penningtvätt, för att höra stålarna från knark, ciggsmuggling och ziggis-horor vita.

Om man ska tro hans familj var han säkert världens snällaste. Men det ska man inte!
Han var kriminell smuts och jag gläds i djupet av mitt hjärta åt att han är död. Enda smolket i glädjebägaren är att de tömde ett helt magasin i äcklet, hade varit perfekt om han hade hunnit skita på sig av skräck och lidit helvetets smärtor en stund innan döden befriade oss.
Citera
2019-12-29, 10:47
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Personligen vill jag absolut INTE bli förknippad med Sverige eller någonting Svenskt !

Jag bor i Malmö och är Skåning men ser mig gärna som Dansk

Sist jag var utomlands hade jag på mig en finsk landslagströja och låtsades att jag kom från Kristinestad i Österbotten.
Vill fan inte nån ska få reda på att man kommer från vårt sorgliga skitland...
Citera
2019-12-29, 10:49
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatsandbuts
Dom räknas tillsammans med Mossad som en av världens bästa poliskårer så det där stämmer inte

Mossad?! Det är ju ingen polis öht, det är den israeliska säkerhetstjänsten!

Du har visst ingen koll alls, så lägg ner nu. Åter till ämnet, som är att en kriminell ändtarmsöppning dessbättre blivit avlivad.
Citera
2019-12-29, 11:06
Medlem
Ken Drydens avatar
Flamurs fru Debora hade fram till 2018 ett fastighetsbolag i England som köpte och sålde fastigheter. Det dyra huset som de bodde i var köpt och ägt av henne.
Citera
2019-12-29, 11:12
Medlem
H4NDL4RNs avatar
Jag är ganska övertygad om att allt hann ikapp.. glöm hennes familj och hennes bolag. Ingen slump att hans ”nära”-vänner försvunnit en efter en, han visste mycket väl att han hade mäktiga fienden, sådana som inte glömmer.
Citera
2019-12-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”Kullplockare” ska vara skräpplockare

Intressant artikel, det låter det som det är flera inblandade i planeringen, så någon måste ha fångats av övervakningskameror.

Också intressant att spejaren såg östeuropeisk ut.
Är det albaner som tagit ut honom - och även Naief/Karolin?

Och VEM är den tredje bekante (med både BO och NA) som enligt Expressen ”under en längre tid varit indragen in en konflikt som urartat.”?

Står fortfarande under ett av fotona på sidan att det var en syrier som sköt mot Naief och Karolin:
”Karolin Hakim pictured with Naief Adawi, 33, who was targeted by a Syrian gunman in a gangland hit outside a falafel shop in Malmo in August”

Finns det någon syrier i malmö som har varit inblandad i skjutningar förr?

Kullväljare😉

Ja, det är konstigt skrivet. Tror det är fel, ihopblandat med Jaffer (tror jag) som blev skjuten på pizzeria. Han var ju syrier. Ingen har nämnt nåt om nationalitet på skytt Karolin Hakim (vila i frid).
De borde då rätta den texten.

Sen verkar ju grannarna generellt uppmärksamma i kvarteret, så är det väl bland ”rikingar ” alltid lite nojiga. Att en man pratar i mobil en timme utanför mitt hus hade jag reagerat på.

Det var nog en riskabel uppdrag då det var så många hus ihopträngda, märkligt de väntade till de var precis utanför. Kanske för att var säker på att det var rätt person?
Senast redigerad av popll 2019-12-29 kl. 11:20.
Citera
2019-12-29, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatsandbuts
I särklass på sådant sätt att han sköts utanför sitt lyxhem i London..och inte på Rosengård!

Bey*ullah som hittades i kanalen var BO nära vän och även Na*ef...vilka fler ingick i deras krets? De var ju alla barndomsvänner.
Vem var det som dödshotade BO som polisen har kännedom om?

Det spelar väl ingen roll var man bor. Utan hur man lever. Folk har mördats förr i mycket finare delar av världen och lejonparten har sig själv att skylla. Lever man av och med kriminalitet dör man pga kriminalitet. Och det är bra.
Citera
2019-12-29, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Flera av dessa kriminella albanska släkter kom redan i mitten av 80-talet till Malmö. Stora barnkullar och alla var våldsamma och kriminella under skoltid. Inte långt därefter började de ingå i albanska maffian som finns lite överallt i Europa, där turkar och albaner gifter sig med varandra och skapar stora släkter med mycket kusingifte. Inavel på hög nivå här och brottslighet bland albaner och turkar.

Fan vad du snackar skit. Albaner gifter sig inte ”in” i turkfamiljer. Albaner gillar inte turkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in