Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-12-28, 22:52
Medlem
Dimpens avatar
Varför är det ett bra erbjudande när företag som Mio, och andra, säljer "utvalda" varor för halva priset?
Utvalda låter som att det är de bästa utvalda varorna i sortimentet. Bara för att vi konsumenter skall tro att det är särskilt bra varor. I själva verket har Mio valt ut de varor dom vill bli av med. Lurendrejeri tycker jag. Hur ser ni på saken?
Senast redigerad av Dimpen 2019-12-28 kl. 22:54.
Citera
2019-12-28, 22:55
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Lurendrejeri om man är korkad kanske. Normalbegåvade personer förstår att det är exakt sådär det fungerar.
Citera
2019-12-28, 22:56
Bannlyst
Du är väldigt smart!
Citera
2019-12-28, 23:00
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSvenskStrider
Lurendrejeri om man är korkad kanske. Normalbegåvade personer förstår att det är exakt sådär det fungerar.
Dom skulle inte göra reklam på det sättet om folk vore så korkade att dom går på det
Citera
2019-12-28, 23:01
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Du är väldigt smart!
Vad menar du med det? Utgår från att det är ironi eller att du håller med
Citera
2019-12-28, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Vad menar du med det? Utgår från att det är ironi eller att du håller med

Det är klartext, du är väldigt smart som kommit på detta.
Citera
2019-12-28, 23:05
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Det är klartext, du är väldigt smart som kommit på detta.
Jag kom på det för längesen men eftersom dom gör reklam som dom gör så borde det vara uppenbart, även för dig, att andra går på det. Så är det fel att uppmärksamma det?
Citera
2019-12-28, 23:09
Bannlyst
Citat:
Jag kom på det för längesen men eftersom dom gör reklam som dom gör så borde det vara uppenbart, även för dig, att andra går på det. Så är det fel att uppmärksamma det?

Jag förstår nu när du öppnat ögonen för mig, tack!
Citera
2019-12-28, 23:19
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Varför är det ett bra erbjudande när företag som Mio, och andra, säljer "utvalda" varor för halva priset?
Utvalda låter som att det är de bästa utvalda varorna i sortimentet. Bara för att vi konsumenter skall tro att det är särskilt bra varor. I själva verket har Mio valt ut de varor dom vill bli av med. Lurendrejeri tycker jag. Hur ser ni på saken?

Normala personer handlar inte under rea, då dom vet bättre
Citera
2019-12-28, 23:22
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Normala personer handlar inte under rea, då dom vet bättre
Så sant men det sägs ofta i reklamen att det är "utvalda" varor. Det är det frågeställninen gäller
Citera
2019-12-28, 23:23
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Jag har aldrig sett "utvalda varor" i konceptet mellandagsrea som att utvalda skulle betyda "särskilt bra varor".

Jag har alltid sett det som att det betyder vissa varor och jag har alltid förstått att det är skräpet dom inte blir av med. Har dom överlag sålt dåligt under året så kan ju benämningen skräp innefatta även lite högre kvalitet än slängskräp.
Citera
2019-12-28, 23:24
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Så sant men det sägs ofta i reklamen att det är "utvalda" varor. Det är det frågeställninen gäller

Utvalda produkter är de som har sålts dåligt under året och tar plats på lagret. Samt kunden som lockades köper alltid något mer till överpris
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in