2019-12-28, 20:47
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Ja asgaard kikade jag lite på. filmen ser kul ut! så den är en favorit änsålänge. verkar vara bra drag för en vettig peng. men Det jag saknar med Svea verkar vara dessa "bombrör"? körde en del 5" förr.. och hade gärna kört något fetare, men är så jävla bakom numera. fyrverkeri var en hobby för 10 år sedan ca där man hade koll på det mesta.. men nu är jag helt nollad dessvärre :/
Tyvärr är det största man kan får tag på laglig väg 2 tum med 40g krut. Sveas 50mm är det så sjukt överpris på. Försök få tag på Extreme fireworks 50mm isf
Citera
2019-12-28, 20:47
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra1897
Är det bara Svea du tänker köpa ifrån? Eller har du tillgång till andra märken också?

här har vi "bonden" https://4verkeri.se/
Citera
2019-12-28, 20:49
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Tyvärr är det största man kan får tag på laglig väg 2 tum med 40g krut. Sveas 50mm är det så sjukt överpris på. Försök få tag på Extreme fireworks 50mm isf

ah, ja jag såg precis att "bonden" utanför stan kör Extremes produkter! https://4verkeri.se/
Citera
2019-12-28, 20:49
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
här har vi "bonden" https://4verkeri.se/
Jamen har du tillgång till bonnen dra dit istället
Citera
2019-12-28, 20:57
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Jamen har du tillgång till bonnen dra dit istället

haha, ja det får väl bli så. är för lat för att köra 30 minuter istället för 5 normalt.. men inser att det kan nog vara värt det nu när man kikar på sidorna och inser utbudet / pris! har du något bra att rekomendera på bondens hemsida? som sagt en schysst tårta och bombrör? antar 5 tummarna är de man ska plocka?
Citera
2019-12-28, 20:59
Medlem
Någon mer som va på Sveas provskjutning i skyttbrink i södra Stockholm?
Först sköt dom typ 10 olika ''vanliga'' tårtor efter det så sköt dom en displaycake och lite 4-6'' Både saluter och vanliga. tror ev att dom sköt en 8'' på slutet
Citera
2019-12-28, 20:59
Medlem
tigerrakets avatar
Aggeri för halva priset idag på skjutningen. Bra deal. Så det blev den och en ultimate samt en tuppen
Citera
2019-12-28, 21:11
Medlem
Citat:
haha, ja det får väl bli så. är för lat för att köra 30 minuter istället för 5 normalt.. men inser att det kan nog vara värt det nu när man kikar på sidorna och inser utbudet / pris! har du något bra att rekomendera på bondens hemsida? som sagt en schysst tårta och bombrör? antar 5 tummarna är de man ska plocka?

Finns som sagt inte 5” i Sverige, max är 2”
Citera
2019-12-28, 21:14
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ja kör 5st 2" hos bonnen, bra drag i dessa. Om jag bara skulle köpa en tårta för 700 skulle det bli Big One alla dagar i veckan
Senast redigerad av PettaX 2019-12-28 kl. 21:16.
Citera
2019-12-28, 21:28
Medlem
Citat:
skulle tro att det finns fler återförsäljare i området. bot i Helsingborg så här finns ju hundratals ställen att handla på. men Svea ligger nära och bra. men Bonden i billesholm Handlade jag mycket hos förr. osäker vad han kör för märke på sitt bara

Bonden har nästan alla märken förutom Svea
Citera
2019-12-28, 21:32
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marakas
Finns som sagt inte 5” i Sverige, max är 2”

läste helt fel där. var 50mm

Citat:
Ja kör 5st 2" hos bonnen, bra drag i dessa. Om jag bara skulle köpa en tårta för 700 skulle det bli Big One alla dagar i veckan

Tack för tipset! lutar väl att följa det då eftersom jag själv inte alls har koll känns ju dumt att sprätta iväg pengar på något som blir skit liksom! Stort Tack! Gott nytt år

Citat:
Ursprungligen postat av Cobra1897
Bonden har nästan alla märken förutom Svea

Ah, Ja han är ju onekligen stor så det förvånar mig inte
Citera
2019-12-28, 21:33
Medlem
Citat:
hade gärna Lagt upp något här.. men vill gärna be om råd om någon duktig person kan?

Ska köpa av Svea fyrverkerier imorgon.

Jag kommer köpa en sats med småsaker som barnen kan kika på vid 7-8 tiden..

Men sen vill jag gärna ha en bra tårta för låt säga.. 6-700 spänn? Vill gärna ha lite fart i den där det skjuts av i snabb följd, gärna lite kometsvansar och sådant också.

Samt ett par schyssta rör.. vad de nu heter. tex vikingbomb.. gärna med en hög tum så det blir en bra knall och stor effekt

Hoppas någon kan guida mig i den här djungeln

Angående en sats med småsaker skulle jag rekommendera smällkaramell från Bonden, och angående rör skulle jag rekommendera 50mm Shell bomb som säljs 5-pack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in