2019-12-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Förutom att han ser grinig och sammanbiten ut, så är den stora frågan: Varför filmar man överhuvudtaget inne på ett säkerhetsklassat arbete? Om det nu var så...

"SVARA! SVARA! SVARA! - Jag går vart jag vill, jag har sex med vem jag vill, jag eldar vart jag vill när det är eldningsförbud i hela landet, jag filmar där det är säkerhetsklassat"

Plus?????? "Jag mördar den som inte gör som jag vill"

Den grandiosa självbilden fortsätter...
Tveksamt om han är i ett säkerhetsklassat skydds/bergrum. Det finns allt färre av sådana. Några kilometer utanför Hallsberg finns ett bergrum som idag ägs och förvaltas av en privatperson. Inga problem att besöka, bara ägaren har tid att guida. Det är faktiskt sevärt. (Och stort) Bergrummet är oförändrat, bara "avmilitariserat". Det finns säkert flera liknande i Mälardalen.
Jag tror som du, grandios självbild.
Senast redigerad av brus-nilsson 2019-12-27 kl. 22:27.
Citera
2019-12-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Varken SD eller LW följde strömmen, de var maxade bägge två, själsfränder.

En fråga, varför skilde sig inte SD?
HD gillade inte ju inte något, varken sex eller äventyr, fiick dras ut och tjatas på.
LW var motsattsen.
Vet ni?

Gissar..

Han behövde tryggheten. Annars var det inge kul med lite äventyr..
HD tycks ju ändå gilla skattjakt. Hon springer i skogen helt frivilligt så det intresset delade de ju trots allt.
SD kanske gillade att ha sex med äventyrliga LW, men kunde inte föreställa sig en framtid/vardag med henne. De kanske inte hade ngt mer gemensamt än intresset för sex och skatter i skogen?
Citera
2019-12-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Gissar..

Han behövde tryggheten. Annars var det inge kul med lite äventyr..
HD tycks ju ändå gilla skattjakt. Hon springer i skogen helt frivilligt så det intresset delade de ju trots allt.
SD kanske gillade att ha sex med äventyrliga LW, men kunde inte föreställa sig en framtid/vardag med henne. De kanske inte hade ngt mer gemensamt än intresset för sex och skatter i skogen?

Finns det annat än sex och skatter?
Exakt, jobbigt med att hela tiden jaga runt och härja.
Fast med en bra knullis tröttnar man aldrig om man bara träffas och har roligt. Inga krav, inga måsten och ingen vardag.
Klok snubbe, SD.
Citera
2019-12-27, 23:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Finns det annat än sex och skatter?
Exakt, jobbigt med att hela tiden jaga runt och härja.
Fast med en bra knullis tröttnar man aldrig om man bara träffas och har roligt. Inga krav, inga måsten och ingen vardag.
Klok snubbe, SD.

Det var väl så han ville ha det, och det var så han ville leva livet.

Bara ta för sig, det håller inte hela livet.

Skillnaden mellan de båda är att den ena bara vill ta, inget ge tillbaka.
Den andra trodde att det handlade annat.

Han trodde att han var smart, men nu får han betala.
Citera
2019-12-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var väl så han ville ha det, och det var så han ville leva livet.

Bara ta för sig, det håller inte hela livet.

Skillnaden mellan de båda är att den ena bara vill ta, inget ge tillbaka.
Den andra trodde att det handlade annat.

Han trodde att han var smart, men nu får han betala
.

LW trodde väl också att hon var smart? Lurade HD och lurade även SD - sen fick hon betala.. Gick inte i längden att lura alla.
Citera
2019-12-28, 00:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
LW trodde väl också att hon var smart? Lurade HD och lurade även SD - sen fick hon betala.. Gick inte i längden att lura alla.

Om jag får gissa, så är det här skillnaden ligger.

Den ena utnyttjar, använder andra personer för sina egna syften. För sitt eget nöjes skull.
Det utan att ha haft som mål att varken binda sig med annan eller att lämna den gamla. Målet har varit att ha båda. För det har det krävt en hel del smussel, lögner till båda.

Medan den andra har gått efter sina känslor, haft en dröm om att det kunde bli de två. Det var det han lovade henne? Hon har köpt hans lögner och det har tagit ett tag att fatta att båda två har blivit utnyttjade.

Hon fick inte betala för att hon gick bakom ryggen på HD.

Hon fick betala för att han är en person som exploaterar. Han använder människor för sina syften. De är redskap i första hand.

Därför får hon nu betala. När hon inte längre går med på att agera redskap, hon försöker värja sig mot honom. Hon sätter sig emot. Hon anmäler, hon har andra förhållanden. Hon går emot honom. Hon lägger upp korten på bordet.

Det är därför hon fick betala.

Normala människor dödar inte för att det har varit en otrohetsaffär, för att man blir lämnad, för att det blir skilsmässa.
Citera
2019-12-28, 00:40
Medlem
[quote=VigosRos|69726941]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
* LW är mördad och avled 2018-05-15
* HD ser ut att må bättre än någonsin
* Barnen ser ut att roa sig och må bra
--------------
* SD väntar ett kommande åtal för mord den 3/1 2020

I o f s tvivlar jag på att barnen mår så bra men de måste också leva vidare.
Vet vi att ett åtal kommer 3/1? Förlängningen gällde till 17/1 har jag för mig men försvarssidan kan ju ha läst dag och natt.

My bad, 17/1 skall det vara förstås! Tack!

Mående under de förutsättningar som råder. Givetvis.
Citera
2019-12-28, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
[QUOTE

My bad, 17/1 skall det vara förstås! Tack!

Mående under de förutsättningar som råder. Givetvis.

Ok, det är hur som helst inte långt kvar till åtal, som jag tror. Dags att lägga in champagnen i kylen.
Citera
2019-12-28, 09:42
Medlem
Citat:
Varken SD eller LW följde strömmen, de var maxade bägge två, själsfränder.

En fråga, varför skilde sig inte SD?
HD gillade inte ju inte något, varken sex eller äventyr, fiick dras ut och tjatas på.
LW var motsattsen.
Vet ni?

Han hade det väl bekvämt. Både markservice och spänning så varför ändra på ett vinnande koncept? Trygghet och äventyr på samma gång och diverse lögner på det.
Citera
2019-12-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han hade det väl bekvämt. Både markservice och spänning så varför ändra på ett vinnande koncept? Trygghet och äventyr på samma gång och diverse lögner på det.

Ja, han har det nog bekvämt och trivs med spänningsmixen. SD har haft många års övning i dubbelspel och manipulation. Han har fått testa sina färdigheter på allvar i förhören, men de rutinerade (?) förshörsledarna kan inte luras eftersom de suttit med fakta.

Antagligen upplever häktespersonalen honom som en trevlig figur och det nyttjar nog den beräknande SD till sina favörer. Nya sporten kanske handlar om att lura till sig lättnader i restriktionerna?
Citera
2019-12-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Jo så var det nog, men om han nu var skild... tyder det på att LW inte ville ha honom längre?
Så varför skaffade han inte ett nytt ligg eller partner?
De skulle de flytta ihop, SD och LW JG såg rött och mördade LW.
Så är det.
Senast redigerad av Ville47 2019-12-28 kl. 11:17.
Citera
2019-12-28, 12:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jo så var det nog, men om han nu var skild... tyder det på att LW inte ville ha honom längre?
Så varför skaffade han inte ett nytt ligg eller partner?
De skulle de flytta ihop, SD och LW JG såg rött och mördade LW.
Så är det.

Att JG inte har varit misstänkt under de här 1,5 åren, tyder på att det finns bevis som knyter SD till brottet. JG är med all sannolikhet kollad vad gäller både alibi och annat.

Enligt Holmes var SD svartsjuk på LW, följde hennes varje steg. Han har ett kontrollbehov som visar sig i att han går över gränser genom att t ex filma L*ena genom hennes fönster. Det är ett sjukt beteende, något som de flesta aldrig skulle göra. Fler gränser än så har brutits.

SD är inte intresserad av att skaffa något annat än att återfå kontrollen. Hans till det yttre starka självkänslan, är mycket bräcklig. Den krackelerar och den måste till varje pris återfås. Genom mer kontroll.

I det här läget finns inget annat i SDs värld än att återfå kontrollen. Detta upptar hans huvud dag som natt. Det finns inte plats för goda tankar, för att öppna sitt hjärta för någon ny kvinna. Hans tankar är mörka. Inte sällan har det funnits tankar på att han vill döda L*ena. Han blir helt galen av hennes liv med andra män. L*ena märker förstås av det här.

I hans geologgar märks allt märkligare bilder, döda djur med texter och budskap som är dubbeltydiga om ond bråd död och budskap om att geocaching är farligt. Kanske märker hon att han spanar på henne, följer efter henne i skogen för en FTF. Den svarthåriga. Budskapet kan inte ha gått henne förbi.

L*ena kan inte känt sig bekväm med detta. Inte konstigt att hon krävde tillbaka nyckeln (@Sh.Holmes). Med de utbildning L*ena hade, med de varningar flera av vännerna gav henne, visste hon med all sannolikhet att det beteendet var tecken att ta på allvar.

Det ska bli mycket intressant att läsa förhören med JG. JG har liksom HD blivit förd bakom ljuset om hur allt förhåller sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det där håller inte, du svamlar om sådant du inte vet något om.
Det var båda som inte kunde avsluta, men mest var det SD som inte kunde låta bli LW.
Han var besatt, filmade henne genom fönstren och följde alla hennes steg.
Så fort hon var med någon annan blev han svartsjuk och hotfull.
LW i sin tur hade inte styrkan av bryta helt, det blev ödesdigert.

Så skrev inte om sådant du inte vet något om, du får spekulera vilt, men du vet inte vad du pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in