2019-12-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag delar i så fall inte SD:s uppfattning att det skulle finnas skäl att misstänka honom för att vara gärningsmannen. Vet du möjligen vilka dessa skäl enligt SD:s egen uppfattning skulle vara?

Intressant att du faktiskt har en egen teori. Det har du ju annars duckat för. Jag tror inte det är svårt för vare sig SD, hans närmaste eller någon annan att hitta en rad omständigheter som ligger honom till last. Okunskap är väl en nyckel i detta annars. Kanske samma taktik som SD:s advokat använder sig utav. Att helst inte veta så mycket.
Citera
2019-12-24, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det där håller väl inte riktigt beträffande LW. De bodde inte tillsammans, och det synes dessutom som att det var hon som sökte sig till honom även när de kommit på kant med varandra. Exempelvis när han hade avföljt henne efter hennes anmälan.
Det fetade: "Tummetott" - hur placerar du det?
Det finns ju alltså två konkreta händelser där LW sökt sig till SDs sällskap trots att han tydligt sagt eller visat att hennes närvaro inte var önskvärd. Såklart kan ett avvisande upplevas som kränkande eller att det sliter på självförtroendet men det innebär givetvis inte med automatik att den som undanber sig någons sällskap gör något fel.

Nej det där håller inte, du svamlar om sådant du inte vet något om.
Det var båda som inte kunde avsluta, men mest var det SD som inte kunde låta bli LW.
Han var besatt, filmade henne genom fönstren och följde alla hennes steg.
Så fort hon var med någon annan blev han svartsjuk och hotfull.
LW i sin tur hade inte styrkan av bryta helt, det blev ödesdigert.

Så skrev inte om sådant du inte vet något om, du får spekulera vilt, men du vet inte vad du pratar om.
Citera
2019-12-24, 00:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad vet du om vad man har utrett och vilka bevis som finns?
Jag har i alla fall inte sett något ännu som stöder din och åklagaren Åsa Hidings uttalade uppfattning att det skulle finnas skäl att misstänka SD, har du? Ljudinspelningen är visserligen rätt cool, men vad bevisar den egentligen?
Senast redigerad av Draifos 2019-12-24 kl. 00:18.
Citera
2019-12-24, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det var båda som inte kunde avsluta, men mest var det SD som inte kunde låta bli LW.

Så skrev inte om sådant du inte vet något om, du får spekulera vilt, men du vet inte vad du pratar om.

Hur bryter man med någon om man inte gör det helt? Hoppar man i säng med vederbörande bara varannan gång man annars skulle ha gjort det? Träffas i skogen bara då och då istället för regelbundet?

Självklart var de båda lika stora dårar. Ingen av dem kunde lämna den andre ifred - mot bättre vetande.

Lite löjligt också i detta sammanhang sen prata om att LW ville prata med HD för att "varna henne" så att hon skulle förstå vilken sorts man hon var gift med. Och trots detta fortsatte LW själv att ligga med HD:s man. Kan det bli mer genomskinligt angående LW:s motiv för hennes vilja för diskussionen?

Dessutom försökte LW ändra på SD genom att tämja honom. LW tycks inte ha förstått "det mest förbjudna" utgjorde självaste kicken i deras relation. Utan den fanns det inte mycket kvar av det förhållandet.
Citera
2019-12-24, 00:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jag har i alla fall inte sett något ännu som stöder din och åklagaren Åsa Hidings uttalade uppfattning att det skulle finnas skäl att misstänka SD. Har du?

Då måste alltså SDs försvarare vara både idiot och totalt inkompetent,vilken försvarare skulle välja att sitta med armarna i kors när hans klient har suttit häktad i 100 dagar på grund av rykten och förtal och vilseledande vittnen,om det varit min försvarare så skulle jag ha anmält han till advokatsamfundet för försummelse,inkompetens,ja även domaren och åklagaren har jag anmält,Och varför har inte försvararen överklagat häktningarna till högre instanser om och om igen om det nu är sådana lösa boliner som herr Davidsson sitter frihetsberövad på
Citera
2019-12-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Misstänker starkt att de som verkligen behöver läsa länkarna inte gör det. De har redan sin uppfattning klar och har inte förmågan att sätta sig in i hur en drabbad person kan känna sig. Vad som ibland hindrar denna att lämna ett sjukt förhållande. Eller OM och NÄR de gör det så blir de förföljda, hotade och slagna. Vissa blir mördade. Såsom Lena blev.

Svartsjuka, kontrollbehov och våld (psykiskt eller fysiskt) handlar inte om kärlek över huvud taget.

Det handlar om ömsesidigt beroende som ingen av dem förmår att bryta.
Citera
2019-12-24, 00:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Då måste alltså SDs försvarare vara både idiot och totalt inkompetent,vilken försvarare skulle välja att sitta med armarna i kors när hans klient har suttit häktad i 100 dagar på grund av rykten och förtal och vilseledande vittnen,om det varit min försvarare så skulle jag ha anmält han till advokatsamfundet för försummelse,inkompetens,ja även domaren och åklagaren har jag anmält,Och varför har inte försvararen överklagat häktningarna till högre instanser om och om igen om det nu är sådana lösa boliner som herr Davidsson sitter frihetsberövad på
Du kan nog ha missat lite om maktbalansen här. Men hur skulle du själv ha agerat då, givet att SD inte har något med saken att göra, och om du nu själv hade varit SD:s advokat?
Citera
2019-12-24, 00:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Nej, jag vet faktiskt inte att SD stalkat LW. Någon postare har berättat att LW berättat det för dem. Det har även sagts att hon visat bevis för påstådda trakasserier men vare sig LW eller dem hon visat bevisen för har anmält det. Däremot vet vi väl genom LWs inlägg att hon bytte helg för att vara med vid sammankomsten där hon lade ut "Tummetott" bilden (och det var ju efter misshandeln?!?) samt vad hon berättat i förhör vid anmälan om den såkallade misshandeln. Det är två konstaterade tillfällen där han är avvisande till hennes närvaro.
Men vi får väl se om de hittat något i hennes dator eller telefon angående detta, isåfall lär det väl framkomma i FUP. Men av det som är möjligt att ta del av i dagsläget som utomstående så kan man bara veta om de två tillfällena han avvisade hennes sällskap.

Men bra att du tillstår att hon också då sökt hålla liv i relationen och inte kör med en revisionistisk inställning om detta. Svårt att säga om hon "inte hade styrka" att bryta eller om hon faktiskt försökte ta kontroll genom att dyka upp där hon visste han befann sig. För mig framstår det som märkligt ändå. Om någon skulle sagt eller gjort något som jag ansåg anmälningsvärt som ofredande skulle jag rakt inte vilja åka med den personen, än mindre bjuda in den på fika. De hade ju visserligen fritidsintresse som de verkar "brinna" för gemensamt men de levde ju inte ihop, ingen sammanflätad vardag som skulle vara slitig att bryta upp från. Och det verkar ju finnas hyfsat många geocachare i Örebrotrakten plus det att hon hade andra intressen också så även om hon var extrovert och social så fanns väl gott om annat sällskap att välja om relationen med SD blev negativ?

Vet du förresten vad det ofredande som hon anmälde bestod av?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-24 kl. 00:51.
Citera
2019-12-24, 00:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det handlar om ömsesidigt beroende som ingen av dem förmår att bryta.
Och vad grundar du den här uppfattningen på, anonyma tråduppgifter? Förstår du hur mycket förvirring sådant här ogrundat relationstrams ställer till med i sådana här trådar?
Senast redigerad av Draifos 2019-12-24 kl. 00:58.
Citera
2019-12-24, 01:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Du kan nog ha missat lite om maktbalansen här. Men hur skulle du själv ha agerat då, givet att SD inte har något med saken att göra, och om du nu själv hade varit SD:s advokat?

Jag skulle ha tagit ärendet högre upp i hierarkin,även åklagaren och domaren har en överordnad som ska se till så att dom följer regler och paragrafer,och hjälper inte det så skulle jag ta ärendet hela vägen ner till människorättsdomstolen i Strasbourg Bevisbördan i svenska domstolar är så höga idag att lagen säger att det är bättre att fria en skyldig än att en oskyldig blir dömd
Citera
2019-12-24, 02:23
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tack Draifos! Skrattade högt.

Om en fup anländer så ska det bli intressant att läsa förhören med Carola.

On-topic: Det kryllar numer av påståenden hit och dit, och med oförsiktighet förvandlas det i vissa inlägg som att "så här är det". Visst är det möjligt att släpspår hittats. Kanske till och med det är så att JG försökt dölja SD och LW:s relation. Jag vet inte.

Det var jag som snubblade över Carolas texter..och undrar varför hon skulle finnas med i den eventuella fupen?
Låtarna och texterna är ju skrivna långt innan detta hände.
Om du läser om Carola ser du även att Carola blev frälst just på ett läger där skidor förekom.
Lena var ju en skid älskare för många år sedan åxå!
Citera
2019-12-24, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag skulle ha tagit ärendet högre upp i hierarkin,även åklagaren och domaren har en överordnad som ska se till så att dom följer regler och paragrafer,och hjälper inte det så skulle jag ta ärendet hela vägen ner till människorättsdomstolen i Strasbourg Bevisbördan i svenska domstolar är så höga idag att lagen säger att det är bättre att fria en skyldig än att en oskyldig blir dömd

Försvaret överklagade till HovR, där blev det nej.
Ingen mening med att överklaga hela tiden, det leder ingen stans.
Bara å sitta still i båten å vänta på att ÅK spelar ut sitt kort.

Domstolens åsikt får vi avvakta med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in