2019-12-27, 10:10
Medlem
Jag undrar varför JellyGrey verkar helt fredad från ÅH. Han har klart uppträtt som att han skyddar SD och han har ju nästan begått Övergrepp i rättssak om han identifierat ts i tråden och uppmanat hen (via messenger) att sluta skriva (eller hur det nu förhöll sig).

Tror han verkligen att den ljugande och lismande polaren SD är oskyldig? Vilken teori om mordet har JG och de övriga vännerna nu efter precis 4 månaders inlåsning av SD?
Citera
2019-12-27, 10:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har överhuvudtaget inte yttrat mig om det du och Snor-Johan yrar om.

Du kommenterade mitt svar på det här
inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är ju naturligtvis olagligt att filma någon i sitt hem utan att man vet om det.
Hemmet anses i lagen vara ett ställe där du ska kunna känna sig trygg.

För L*ens kan förstås denna känsla av att vara inte bara övervakad av SD utan också ”registrerad” via filmning i sitt eget hem mycket obehaglig. Det är en läskig känsla av kontroll på varje steg du rar, att denna person vet vad du gör och till och med ända in i ditt eget hem observeras du. Ingenstans kan du vara ifred. Det kan kallas stalking på samma gång.

Så den första känslan för L*ena kanske är att hon vill anmäla, vilket hon gör.
Denna anmälan drog hon tillbaka med orden att saker kunde bli värre om hon gick vidare.

Kanske fanns det flera bottnar i den kommentaren.
Dels att kanske SD hotat henne med att ta tillbaka den.
Men också att det faktiskt kunde förstöra mycket för inte bara SD och henne själv, men också för SDs familj. Om filmningen gällde MgL, kanske inte han m heller ville dras in i en rättsprocess med tredje part involverad?

Med tanke på att L*ena är död nu, så var det ett dåligt beslut att inte gå vidare. Men det var nog ingen, kanske inte ens SD ( om han är mördaren) dom anade Får man fotografera på privata platser?

Vad lagen säger om fotografering på privat område:

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, det var säkert därför hon tog
tillbaka anmälan
För hon brydde sig ju så jättemycket om
hans familj!

Det är väl mer troligt att SD hotade att
sprida filmen om hon inte tog tillbaka
anmälan.

Eller att hon förstod att hennes privata
liv skulle bli allmänt känt vid en
rättegång.
Hennes image och status som
frikyrkopastor skulle inte ha klarat det.
Hennes föräldrar skulle ha fått veta att hon
inte levde som hon lärde.
Det fanns nog många skäl för henne att ta
tillbaka den anmälan.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
* LW är mördad och avled 2018-05-15
* HD ser ut att må bättre än någonsin
* Barnen ser ut att roa sig och må bra
--------------
* SD väntar ett kommande åtal för mord den 3/1 2020

Så det som tycks återstå verkar vara ett högst personligt motiv från din sida som driver dig att fortsätta smutskasta en död kvinna.

Är det så dina Remarkare uppstår?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-12-27 kl. 10:20.
Citera
2019-12-27, 10:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag undrar varför JellyGrey verkar helt fredad från ÅH. Han har klart uppträtt som att han skyddar SD och han har ju nästan begått Övergrepp i rättssak om han identifierat ts i tråden och uppmanat hen (via messenger) att sluta skriva (eller hur det nu förhöll sig).

Tror han verkligen att den ljugande och lismande polaren SD är oskyldig? Vilken teori om mordet har JG och de övriga vännerna nu efter precis 4 månaders inlåsning av SD?
Du gör nog det vanliga misstaget att blanda ihop att hans avståndstagande från äktenskapskrascherskans tokerier med att han försvarat mordet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-27 kl. 11:16.
Citera
2019-12-27, 10:59
Medlem
Citat:

JG är nog inte helt "friad" vad gäller förhör om vad han känner till vad hans vän har gjort. Han har uppträtt mysko från början vilket så klart polisen lagt märke till (som Du skriver ovan).

Dock är han lite mer utanför än vad HD har blivit under resans gång, ej intagen vad vi vet iaf.

Är SD GM, så klart att de båda haft/har sina misstankar gentemot SD.
Citera
2019-12-27, 12:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror inte försvaret kommer att tala så mycket om förmildrande omständigheter, det skulle ju innebära att SD erkänner brottet och vill komma ’billigt’ undan?
Han kommer nog i stället att neka totalt till all inblandning i LW: s död.

Har också tänkt lite på att det kan finnas något mer i den här historien som ligger till grund för detta vidriga mord, något mer förutom knoggnuggning/bråk i bil.
Har svårt att helt släppa detta med att åkl anser att rätten ev kan komma att behöva gå syn i SD:s hus, och har också svårt att riktigt förstå anledningen till att man ”stormade” huset för att gripa SD.
Och därtill SD:s överklagan av avspärrningarna.

Kan det vara ”något” med huset, något SD installerat där etc, något hemligt rum som anförtrotts LW?
Bara juldagsspånande.

Ang, den överdrivet grova insatsen mot SDs hem med uppenbar risk att hans barn får bestående trauma.

Insatsstyrkan är en fristående enhet och plockar in buset på uppdrag. Bedömningen om SD var en lämplig kandidat låg hos Åkl och & som har kunskapen om SDs person.

Misstänkter att Åkl och & i svårbemästrad extas över att hitta det som räckte till sannolika överdrivit hans farlighet för att komma i åtnjutande av deras tjänster.

Så pariteten mellan utredarnas glädjefnatt och det överdrivna anfallet mot en ostraffad familjefar stämmer bra.

Då Åkl haft koll på SD 24/7 med detaljerad kunskap om hans rutiner förstår även en lekman hon lätt kunnat plocka honom odramatiskt precis var och när som helst.

Intresset för Örebro-polisens nya insatsstyrka mot grov, organiserad brottslighet, är stort. 122 poliser från hela Mellansverige har sökt de 20 tjänsterna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/ny-insatsstyrka-i-orebro-intresserar-manga
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-27 kl. 13:17.
Citera
2019-12-27, 12:57
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ang, den fjantigt överdrivet grova insatsen mot SDs med uppenbar risk att hans barn får bestående trauma.

Insatsstyrkan är en fristående enhet och plockar in buset på uppdrag. Bedömningen om SD var en lämplig kandidat låg hos Åkl och & som har all kunskap om SDs person.

Misstänkter starkt att Åkl och & i svårbemästrad extas över att hitta det lilla som räcker till sannolika överdrivit hans farlighet för att komma i åtnjutande av deras tjänster.

Så pariteten mellan utredarnas glädjefnatt och det överdrivna anfallet mot en ostraffad familjefar stämmer bra.

Då Åkl haft koll på SD 24/7 med kunskap om hans rutiner förstår även en lekman hon lätt kunnat plocka honom odramatiskt precis var och när som helst.

Intresset för Örebro-polisens nya insatsstyrka mot grov, organiserad brottslighet, är stort. 122 poliser från hela Mellansverige har sökt de 20 tjänsterna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/ny-insatsstyrka-i-orebro-intresserar-manga

SD kanske hade fått ett sån där "jag fattar ingenting"-"tupp"-rus och hjälpt poliserna bli dom "proffsiga dykarna" åter igen.. vet du något, räds inte, berätta.. kanske ni hittar ett öra som lyssnar.
Citera
2019-12-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ang, den fjantigt överdrivet grova insatsen mot SDs med uppenbar risk att hans barn får bestående trauma.

Insatsstyrkan är en fristående enhet och plockar in buset på uppdrag. Bedömningen om SD var en lämplig kandidat låg hos Åkl och & som har all kunskap om SDs person.

Misstänkter starkt att Åkl och & i svårbemästrad extas över att hitta det lilla som räcker till sannolika överdrivit hans farlighet för att komma i åtnjutande av deras tjänster.

Då Åkl haft koll på SD 24/7 med detaljerad kunskap om hans rutiner förstår även en lekman hon lätt kunnat plocka honom odramatiskt precis var och när som helst.

Varför länkar du en 10,5 år gammal artikel?
Citera
2019-12-27, 13:07
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:

Har han utsatt TS eller hotat denne om våld? Det är liasom förutsättningen för övergrepp i rättssak.
Citera
2019-12-27, 13:40
Medlem
Citat:

St*fan Davidss*n hämtades in med hjälp av en insats-styrka, vilket ägde rum under Augusti månad, detta i sin tur gjordes med anledning av att det fanns en orsak, det vill säga, att det finns en orsak till allting som händer och sker, vilket har undgått din komprehensibilitet.

Det här, är ingen förbénad lekstuga som det här handlar om, det vill säga, att sitta och briljera sig med ord och meningar i form av pejorativ och persiflage riktade mot polisen inkluderat KammarÅklagaren Åsa Hiding, är oförskammat infantilt.

Polisen samt KammarÅklagaren Åsa Hiding har under en längre tid sonderat terrängen mycket väl inom detta mordfallet gällande den om livet bragte L*na Wesstr*m och under rådande omständigheter lyser fortfarande en alternativ Gärningsperson med sin frånvaro.

Sondera = Ta reda på saker och ting, undersöka.

Terräng = Göra en förberedande undersökning för ett kommande åtal.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-27, 14:19
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Han kanske har ett ganska bra alibi?
Några få minuter från datorn?

Min gissning är att SD är vältränad, känner till området väl. Han har sprungit hem som en hind, med en löptid på mindre än 5 minuter/km, med några rispor på benen.
Det finns en bild från geocachingloggen där elden var ute i naturen, ingen eldstad utan ett triangakök (tror jag mig minnas). Det var eldningsförbud i hela Sverige och torraste sommaren än på länge. Bilden är symbolisk för en person som tar risker, men fr a inte tycker att regler gäller för honom. Jag förmodar att SD som är van att vistas i naturen visste vad han gjorde. Men det är ändå dumt gjort.
Att laga L*enas sons cache på morddagen, det är kanske inget som gör honom till huvudmisstänkt väl? Det kommer inte ens att nämnas i FUP.
Man kan bara konstatera att SD inte har en känsla för vad man gör och inte gör om man är misstänkt för ett mord. Det är inte straffbart.
Bara straffbart på det sätt som människor i ett samhälle kan mentalt straffa någon genom att tycka, anse, och fördöma en person som gör sådana övertramp.

Att han använde ett gaskök när det var torrt ute och eldningsförbud som ett led i försöken att karaktärsmörda honom visar vilken otroligt låg nivå ni befinner er på. Ni vet inget om friluftsliv heller.

Inte mycket som är ältat i evigheter i den här tråden kommer att hamna i en FUP inte ens i en slask!
Citera
2019-12-27, 18:34
Medlem
[quote=Remark|69721603]* LW är mördad och avled 2018-05-15
* HD ser ut att må bättre än någonsin
* Barnen ser ut att roa sig och må bra
--------------
* SD väntar ett kommande åtal för mord den 3/1 2020

I o f s tvivlar jag på att barnen mår så bra men de måste också leva vidare.
Vet vi att ett åtal kommer 3/1? Förlängningen gällde till 17/1 har jag för mig men försvarssidan kan ju ha läst dag och natt.
Citera
2019-12-27, 22:20
Medlem
Citat:
Så diskuterar kanske en tonåring.
Ytterligheter av något är sällan bra.

Det är värre att vara på den ytterkanten som du beskriver än att vara paragrafryttare.

Om man har ett väldigt bra självförtroende, då kan man väl säga att man sällan behöver visa sig på styva linan. Det visar tvärtom, att man behöver brösta upp sig, genom att visa att man ständigt behöver bryta regler.

Jag tycker mig se en man i SD som tycker att reglerna inte gäller honom särskilt ofta överhuvudtaget. Ibland har han säkert ett bra omdöme, kan sin sak och att när regler bryts så kan det vara ok.

Att väldigt ofta bryta mot regler, är också ett tecken på att man inte tar särskilt mycket hänsyn till sina medmänniskor. Ibland kan det bara skapa vissa problem för andra, men ibland kan det ju vara farligt.

Om alla ständigt resonerade som så, skulle inget funka bra.
Lite "störst går först". "Här kommer jag, flytta på dig".

SD är något av en "exploaterare", tror jag.

Varken SD eller LW följde strömmen, de var maxade bägge två, själsfränder.

En fråga, varför skilde sig inte SD?
HD gillade inte ju inte något, varken sex eller äventyr, fiick dras ut och tjatas på.
LW var motsattsen.
Vet ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in