2019-12-27, 23:05
Medlem
[quote=Fatsandbuts|69728247]
Citat:
Ursprungligen postat av mommoli

Kolla på Flam*r FB..
Vilka är han vän med? Mir*a bland annat. Men även Mehmet Talah aka Pedram Farazd*l som nämnts som en orsak till KH död!
Pedram har också varit tillsammans med Misse...
Var är den här Pedram nu? Lever han öppet eller är han fortfarande utomlands?
Citera
2019-12-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Någon som vet något om Debora Krasniqis föräldrar/familj?

Är dessa kvinnor kändisar? Gifta med albanska gangsters?
Citera
2019-12-27, 23:14
Medlem
Jag undrar om ”drunkningen” alternativt mordet? på B*ytullah N*rgiz (hittad död i Malmö kanal) har någon sammankoppling till mordförsöket på N*ife och nu detta mord. Det kan finnas en röd tråd då dem alla tre varit nära vänner. Oavsett vad så är det högre makter som ligger bakom detta. Kan vara den ökända marockanen det talas flitigt om. En sak är säker, dom måste ha trampat helt fel person på tårna medvetet eller omedvetet...
Citera
2019-12-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akkemaxish
Jag undrar om ”drunkningen” alternativt mordet? på B*ytullah N*rgiz (hittad död i Malmö kanal) har någon sammankoppling till mordförsöket på N*ife och nu detta mord. Det kan finnas en röd tråd då dem alla tre varit nära vänner. Oavsett vad så är det högre makter som ligger bakom detta. Kan vara den ökända marockanen det talas flitigt om. En sak är säker, dom måste ha trampat helt fel person på tårna medvetet eller omedvetet...

Marockanen sitter häktad i Holland.
Citera
2019-12-27, 23:36
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Är dessa kvinnor kändisar? Gifta med albanska gangsters?
Läs: (FB) Man skjuten till döds på Högaholm, Malmö 31/10 -19 inlägg385...
Citera
2019-12-27, 23:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaldera
Tänker att tillvägagångsättet att döda när familj närvarar, är ett budskap. KH avrättningen verkar mer vara en slump och inte avsikt. Slump på det sätt att NA flydde och då fick frun betala. En hämndlysten som nu i London låter fru få se sin man dö...Lex talionis- öga för öga, tand för tand...gammaltestamentlig vedergällning.

Åh andra sidan, vad vet man, kan lika gärna vara någon som vill att det ska se ut som NA ligger bakom mordet. Var är NA? Får skydd av svenska staten?

Får han det, är kanske personskyddet det ultimata alibiet?

Ja, du är den första jag läser som är inne på det spåret. Var de vänner i dessa dagar? Vid bröllopet 2018 var de.
Senast redigerad av popll 2019-12-27 kl. 23:41.
Citera
2019-12-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Nja. Riktigt så enkelt är det inte.
Om du tittar på namnen jag har skrivit där ovan så kan man för enkelhetens skull ta Mekky-falangen som exempel.
Nabil Abdallaha - död
Chabil Abdallaha - död
Omar Abadi - död
Hans högra hand Achraf - död

I Spanien har han häktade Ahmad Abdul Karim (Hamade) och Karim Abdul Karim (Papo), Fakhry Mekky (bror till Amir Mekky) Rami El Mohamad, Preparim Vejseli och Al-Sherif Gomah. Han själv är på landsflykt.

Sen har du den andra sidan där då exemplevis Hadri var en del utav, hur mycket vet jag inte. Karims man är satt ur spel och nu även Flamur. Finns säkert fler som är fängslade/döda som jag inte kommer att tänka på nu.

Malmös två stora knarkkonstelationer satta ur spel - vem vill ta över?

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Kopplingen mellan K Hakims man och Flamur är mer eller mindre fastställd.
Dom tycks dock verka ha en gemensam fiende - frågan är vem? Vem krigade dom emot om marknaden i Skåne/Sverige?

4 otroligt. OTROLIGT stora pjäser för att vara Malmöregionen har satts ur pjäs. Dit räknar jag Saleh Hadri också. Nu med dessa två också så känns det som att någon vill ta över marknaden med M/K-falangen borta sedan länge, Nermin död, Mekky och hans Gomorra-vänner döda och fängslade i Spanien/Malmö, Hadri som sagt och den här Flamur-falangen varav flera har kopplingar till Bröndbyrånet också satta ur spel. För att inte nämna Mekkys högra hand som sköts för några veckor sedan (han är också gift med en albanska....).

Ganska uppenbart att det rör sig om brottslighet och den i undre världen och det enda alla ovan har gemensamt är Malmö och narkotika.

Min hypotes är att någon med alla nästan undanröjda vill ta över marknaden helt och hållet själv. Spontant tror jag det rör sig om araber men vilken konstellation det är låter jag vara osagt.

så jag tänker också samma. någon röjer upp i träsket. några av malmös gamla kokainkungar har precis kommit ut, jag såg P**** A********** på Möllan bara för några dagar senast. han var ju malmös jonas falk i mitten av 2000-talet

(FB) Gripna i USA avslöjade narkotikaliga i Malmö

han och hans gamla kompisar är säkert sugen på att dra in lite cash igen ...
Citera
2019-12-28, 00:00
Medlem
Från den lokala polisen i Battersea som ligger i ”kommunen” Wandsworth i sydvästra London. Lite annan rapportering än svensk polis😀

🚨 UPDATE: Investigation continues into fatal shooting in Wandsworth

Detectives are continuing to appeal for any witnesses or those with information to come forward after a man was fatally shot in Wandsworth.

Police were called at approximately 21:00hrs on Tuesday, 24 December to reports of shots fired in Battersea Church Road, SW11.

Officers and London Ambulance Service attended and Flamur Beqiri, a Swedish national, aged 36, was found suffering gunshot injuries; he was pronounced dead at the scene.

There have been no arrests.

Detective Inspector Jamie Stevenson, of the Homicide and Major Crime Command, said: “We are three days into our investigation and work continues at pace. Residents will have noticed a large policing presence at the crime scene, which has now been scaled down and it is anticipated will be closed soon.

"House to house enquiries have been completed, CCTV enquiries are ongoing and we are making good progress. I would like to thank everyone who has spoken to my officers so far but of course would urge anyone who has yet to contact us to please do so immediately.

“Flamur’s family, his wife and very young child, bore witness to this horrific attack and are coming to terms with having their world turned upside down. I ask that their privacy is respected at this terrible time.

“I am aware that there is intense speculation around this tragic incident, including the victim’s background and past.

“What I can say is that Flamur, who is of Swedish nationality and Albanian heritage, had been living in London for four or five years. He was returning home with his wife and child when he was approached by a lone suspect, who shot him multiple times before fleeing on foot.

“Work is ongoing to determine what the possible motive could be, and while we retain an open mind, we are considering that this is a targeted attack. While I am mindful of concerns from the local community, we do not believe at this stage that there is any ongoing risk to members of the public.

“We believe Flamur may possibly have been involved in some criminality in Sweden, and are in liaison with our Swedish counterparts to try to understand what, if any, incidents there may have been that might have led to someone seeking retribution against Flamur in the UK.

“I would reiterate that we are in the very early days, and there is a lot of discussion that I will not comment on.

“What is most important now is getting justice for Flamur’s family. The attack took place at 21:00hrs in the evening. Not only would many people have been out going about their business, but I am sure many residents would have been alarmed by the sound of the disturbance and gone to see what had happened.

“Did you see a person fleeing the area? Where did they go, and what did they look like? Had you noticed anyone loitering in the area beforehand? We need any information you can give us – please contact us via 101 immediately and quote CAD 6410/24Dec. You will be spoken to in the strictest of confidence.”

Anyone with information can also call the independent charity Crimestoppers anonymously on 0800 555 111.
Senast redigerad av MB1974 2019-12-28 kl. 00:03. Anledning: Fel text
Citera
2019-12-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja, du är den första jag läser som är inne på det spåret. Var de vänner i dessa dagar? Vid bröllopet 2018 var de.

Hur vet du att de var vänner? I dessa kretsar kanske devisen "hämnd är en rätt som ska ätas kall" gällande.

Men det kan lika gärna vara en set-up! Så att det ska se ut som att det är NA. Åh då undrar man varför han ska behövas sättas dit. Rädda för att han sjunger nu när han får beskydd från staten?

Vilka gäster som blir inbjudna till ett sådant bröllop kanske inte bestäms av paret?
Senast redigerad av Kaldera 2019-12-28 kl. 00:43.
Citera
2019-12-28, 00:03
Medlem
[quote=Fatsandbuts|69728247]
Citat:
Ursprungligen postat av mommoli

Kolla på Flam*r FB..
Vilka är han vän med? Mir*a bland annat. Men även Mehmet Talah aka Pedram Farazd*l som nämnts som en orsak till KH död!
Pedram har också varit tillsammans med Misse...

Jag har tjongat runt på diverse profiler som jag identifierat som hans tidigare, men missat denna. Om det är en korrekt profil så tycker jag det är anmärkningsvärt att han är kompis med N*ief Ad*wis syrra (tror det är syrra), men NA och Pedr*m kanske är vänner sedan tidigare alltså som någon antytt?
Citera
2019-12-28, 00:18
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MB1974
Från den lokala polisen i Battersea som ligger i ”kommunen” Wandsworth i sydvästra London. Lite annan rapportering än svensk polis😀

🚨 UPDATE: Investigation continues into fatal shooting in Wandsworth

Detectives are continuing to appeal for any witnesses or those with information to come forward after a man was fatally shot in Wandsworth.

Police were called at approximately 21:00hrs on Tuesday, 24 December to reports of shots fired in Battersea Church Road, SW11.

Officers and London Ambulance Service attended and Flamur Beqiri, a Swedish national, aged 36, was found suffering gunshot injuries; he was pronounced dead at the scene.

There have been no arrests.

Detective Inspector Jamie Stevenson, of the Homicide and Major Crime Command, said: “We are three days into our investigation and work continues at pace. Residents will have noticed a large policing presence at the crime scene, which has now been scaled down and it is anticipated will be closed soon.

"House to house enquiries have been completed, CCTV enquiries are ongoing and we are making good progress. I would like to thank everyone who has spoken to my officers so far but of course would urge anyone who has yet to contact us to please do so immediately.

“Flamur’s family, his wife and very young child, bore witness to this horrific attack and are coming to terms with having their world turned upside down. I ask that their privacy is respected at this terrible time.

“I am aware that there is intense speculation around this tragic incident, including the victim’s background and past.

“What I can say is that Flamur, who is of Swedish nationality and Albanian heritage, had been living in London for four or five years. He was returning home with his wife and child when he was approached by a lone suspect, who shot him multiple times before fleeing on foot.

“Work is ongoing to determine what the possible motive could be, and while we retain an open mind, we are considering that this is a targeted attack. While I am mindful of concerns from the local community, we do not believe at this stage that there is any ongoing risk to members of the public.

“We believe Flamur may possibly have been involved in some criminality in Sweden, and are in liaison with our Swedish counterparts to try to understand what, if any, incidents there may have been that might have led to someone seeking retribution against Flamur in the UK.

“I would reiterate that we are in the very early days, and there is a lot of discussion that I will not comment on.

“What is most important now is getting justice for Flamur’s family. The attack took place at 21:00hrs in the evening. Not only would many people have been out going about their business, but I am sure many residents would have been alarmed by the sound of the disturbance and gone to see what had happened.

“Did you see a person fleeing the area? Where did they go, and what did they look like? Had you noticed anyone loitering in the area beforehand? We need any information you can give us – please contact us via 101 immediately and quote CAD 6410/24Dec. You will be spoken to in the strictest of confidence.”

Anyone with information can also call the independent charity Crimestoppers anonymously on 0800 555 111.

Englands polis har definitivt ett bättre utredningsmaterial med tanke på antalet CCTV i London. Inte omöjligt att de kan hitta en GM som den svenska polisen sedan kan använda för att komma vidare.
Citera
2019-12-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwisson
så jag tänker också samma. någon röjer upp i träsket. några av malmös gamla kokainkungar har precis kommit ut, jag såg P**** A********** på Möllan bara för några dagar senast. han var ju malmös jonas falk i mitten av 2000-talet

(FB) Gripna i USA avslöjade narkotikaliga i Malmö

han och hans gamla kompisar är säkert sugen på att dra in lite cash igen ...

Ja, det är mycket möjligt. Honom minns man och den kokainhärvan. Där snackar vi om riktigt tunga snubbar som utan problem kan "röja upp i träsket":

https://m.facebook.com/photo.php?fbi...&type=1&ref=nf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in