2019-12-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Stämmer antagligen, men fattar inte den som mördar sig till kontroll över marknaden att han också blir mördad ganska snart? Är buset inte smartare?

Nja. Riktigt så enkelt är det inte.
Om du tittar på namnen jag har skrivit där ovan så kan man för enkelhetens skull ta Mekky-falangen som exempel.
Nabil Abdallaha - död
Chabil Abdallaha - död
Omar Abadi - död
Hans högra hand Achraf - död

I Spanien har han häktade Ahmad Abdul Karim (Hamade) och Karim Abdul Karim (Papo), Fakhry Mekky (bror till Amir Mekky) Rami El Mohamad, Preparim Vejseli och Al-Sherif Gomah. Han själv är på landsflykt.

Sen har du den andra sidan där då exemplevis Hadri var en del utav, hur mycket vet jag inte. Karims man är satt ur spel och nu även Flamur. Finns säkert fler som är fängslade/döda som jag inte kommer att tänka på nu.

Malmös två stora knarkkonstelationer satta ur spel - vem vill ta över?
Citera
2019-12-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Stämmer antagligen, men fattar inte den som mördar sig till kontroll över marknaden att han också blir mördad ganska snart? Är buset inte smartare?

Därför tror jag på zoomalier, de har var fotfolk länge och känner till vilka som är stora spelare, nu vill någon målmedveten ta över. Problemet är att det kräver intelligens och förmåga att leda utan att synas.
Zoomalier saknas båda delar, men döda kan de.
Senast redigerad av eliassonsfinapojke 2019-12-27 kl. 21:50.
Citera
2019-12-27, 21:52
Medlem
Enligt Kvällsposten så flyttade han utomlands pga dödshot.
Citera
2019-12-27, 22:23
Medlem
MountainHalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokahasch
Vem är personen på bröllopsbilden, 2a från höger?

https://weddingstylemagazine.com/sit...ng-2019-08.jpg

Ej säker på om någon annan redan kommenterat men är det inte Karolin Hakim längst till vänster?
Citera
2019-12-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MountainHall
Ej säker på om någon annan redan kommenterat men är det inte Karolin Hakim längst till vänster?

Nej, hans syster Missé. (Ser det ut som)
Citera
2019-12-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Om vi ska vara lite nyanserade så är 20 mill inte något lyx i London. Som ett radhus i Täby, med våra mått mätt.

Men ska man tvätta pengar så ska man inte sticka ut heller...
Du snackar skit,20 mille är inte något, lägg av!!!
Citera
2019-12-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Känns som Handke, Milosevic och Karadzic hade rätt så här i backspegeln...
Du glömde Mladic som också visste vad som komma skall!!
Citera
2019-12-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Nu ska jag vara tråkig, men var kommer informationen om skytten ifrån?
Jag har svårt att se att någon skulle vilja anlita KH:s baneman för att ha ihjäl ytterligare en person.
Att skjuta på ljusan dagen, omaskerad i ett bostadsområde och sedan bränna bilen bara ett par kilometer därifrån - det kan knappast vara ett eftertraktat tillvägagångssätt. Plus att de förmodligen sköt fel person. Samma anstiftare möjligen, men samma skytt låter helt sinnessjukt.

Ja kan ha hört fel. Fick det berättat för mig innan idag, men hade bråttom iväg så kan ha missförstått. Kan såklart ha varit samma kille som anlitat personer för morden.
Citera
2019-12-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Nja. Riktigt så enkelt är det inte.
Om du tittar på namnen jag har skrivit där ovan så kan man för enkelhetens skull ta Mekky-falangen som exempel.
Nabil Abdallaha - död
Chabil Abdallaha - död
Omar Abadi - död
Hans högra hand Achraf - död

I Spanien har han häktade Ahmad Abdul Karim (Hamade) och Karim Abdul Karim (Papo), Fakhry Mekky (bror till Amir Mekky) Rami El Mohamad, Preparim Vejseli och Al-Sherif Gomah. Han själv är på landsflykt.

Sen har du den andra sidan där då exemplevis Hadri var en del utav, hur mycket vet jag inte. Karims man är satt ur spel och nu även Flamur. Finns säkert fler som är fängslade/döda som jag inte kommer att tänka på nu.

Malmös två stora knarkkonstelationer satta ur spel - vem vill ta över?
Flamur och Dani jude ska enligt fb vara kompanjoner.
Citera
2019-12-27, 23:01
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aoaz
Du snackar skit,20 mille är inte något, lägg av!!!

Nej, jag vet vad jag talar om. Har själv bott och jobbat där. Tänk Stockholm men X4,5 ungefär. Prisbilden är helt annorlunda mot i vårt lilla land i utkanten av Europa. Jag känner en som 2015 köpte en 2 bedroom apartment i ett ombyggt gammalt elverk nära city för 4,7 miljoner. Pund! Sedan hyr hen ut den för ca 3500 pund i månaden.

Men visst är 20 MSEK mycket pengar ändå för se flesta.
Citera
2019-12-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Nej, det har du så klart rätt i att det är en annan nivå av brutalitet.
Sen vet jag inte hur våldsläget är i London; om det så att säga är råare dåd överlag där. I Sverige har sånt våld, som du säger, varit mycket ovanligt.

Sen vet jag inte om likhet i utförande mellan dessa två skjutningar skulle tala för att de hänger ihop. Prio för anstiftaren borde väl i alla lägen vara att inte åka fast? I fallet KH är min känsla att det var klantarslen som tryckt i sig tramadol & braj tills det sprutade ut ur öronen, dvs att dådets utförande var lite halvt oplanerat. Och om BO i detta fall var insyltad i KH vore väl en hämnd att skjuta ihjäl kvinnan som han var ganska nygift med?

För att sammanfatta; dådens utförande tycker jag varken talar för hämnd eller att det skulle vara samma anstiftare. Att det skulle finnas en koppling är så klart möjligt ändå. Sedan tror jag inte att dessa människor är så dramatiskt begåvade eller intresserade att de filar på detaljer som sceneri, rekvisita och närvarande karaktärer, men detta är ett löst antagande från min sida.

Tänker att tillvägagångsättet att döda när familj närvarar, är ett budskap. KH avrättningen verkar mer vara en slump och inte avsikt. Slump på det sätt att NA flydde och då fick frun betala. En hämndlysten som nu i London låter fru få se sin man dö...Lex talionis- öga för öga, tand för tand...gammaltestamentlig vedergällning.

Åh andra sidan, vad vet man, kan lika gärna vara någon som vill att det ska se ut som NA ligger bakom mordet. Var är NA? Får skydd av svenska staten?

Får han det, är kanske personskyddet det ultimata alibiet?
Senast redigerad av Kaldera 2019-12-27 kl. 23:28.
Citera
2019-12-27, 23:04
Medlem
sykkelpumps avatar
Någon som vet något om Debora Krasniqis föräldrar/familj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in