• 3
  • 4
2019-12-23, 16:28
Medlem
att få säga vad som helst är heligt och den som vill stoppa det ska bekämpas med alla medel - och medel finns!
Citera
2019-12-23, 19:37
Medlem
Är väl en och annan pundare som åkt dit väll.
Citera
2019-12-23, 22:16
Medlem
Brenton.Tarrants avatar
Känner en som fick fixa med Säpo efter ett mindre genomtänkt inlägg.
Citera
2019-12-23, 23:33
Medlem
arboratoruss avatar
Det var inte webbforumet utan den tryckta upplagan där en viss Jan Axelsson åkte dit efter en publicering:

Flashback dömd till 50 000 kronor i skadestånd
Citera
2019-12-25, 14:29
Jag har dock fått besök av polisen o misstänktes för "förberedelse till mord" och "ofredande", men det var inte på Flashback utan på ett forum för psykisk ohälsa. Där heter jag "Richard" o har mitt ansikte som profilbild, så jag är ju inte anonym där heller. Men jag skrev nått i stil med;
-Jag har en mordplan som jag kommer att genomföra!

Det var en person som jag hatade något så extremt, så kom 4-6 poliser hem till mig o körde mig till ett förhör. Dom sa inte vad det gällde, förrän vi kom ut på motorvägen. Jag var övertygad om att det var narkotikabrott, eftersom jag tagit metadon nån timme innan, så jag var ju hög på förhöret, men de märkte dom inte o jag fick inte lämna urinprov heller.

Sen misstänktes jag för ofredande eftersom nån hade beställt Mulla Krekars självbiografi i (våldtäkts)mannens namn. Men jag vet inte vem det var, IP-numret gick ju tyvärr inte att spåra... Mina vänner var ju med på att vi skulle göra det surt för (våldtäkts)mannen!
Citera
2019-12-25, 20:28
Medlem
Det var väl en kille i Luleå(?) som dömdes för dataintrång för typ fem - sex år sedan.
Det var när den ökända skelettkvinnan var som mest aktuell. Han lyckades komma in i hennes mail och la ut allt på Flashback. Han knäckte hennes lösenord. Kommer inte ihåg om det var så dåligt eller om han begärde återställning av det. Och om det inte var så att det var någon kontrollfråga då. Och svaret var namnet på hennes katt.
Och det namnet fanns i förundersökningsprotokollet. Som fanns på Flashback!
Han kunde sedan spåras genom sin posthistorik. Han hade bland annat skrivit om spel han gjort. Minns inte om det var Svenska spel eller ATG. Men det gick att se vilket spelkort/konto som använts och därmed personen.
Slutsats: Var försiktig med personliga uppgifter!
Citera
2019-12-27, 17:51
Medlem
Jag vet en som skrev rätt nedlåtande om invandrare --eller snarare sanningsenligt.
Bodde i en mindre stad och någon anmälde honom. Anmälaren hade nog förstått vem han var som skrev.

Polisen gjorde husis och hans dator var igång så de kunde binda honom till Fb-kommentarerna.

Fick någon form av straff. Hade nog något funktionshinder som gjorde honom frispråkig.
Går givet inte i det nya stasilandet. Med skattefinansierade skitstövlar som anmäler.

Men frågan är ju om någon kan binda mina kommentarer på F-back till just mig. Och hur isåfall?
Citera
2019-12-27, 20:59
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Pedofilen girlsinmydream hamnade i skiten efter att han postade trådar/inlägg som handlade om sexuellt utnyttjande av barn. Han gjorde det från jobbdatorn också.

Här är hans gnälltrådar:
https://www.flashback.org/t2043697
https://www.flashback.org/t2263625

Hahaha. Ett peddo som äcklat sig på jobbdatorn åkte dit och startade sen offerkoftetrådar på flashback under samma användarnamn? Får man gissa på noll sympatier?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in