2019-12-27, 16:06
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej jag hade skitit på mig så rädd jag hade blivit och jag hade försökt överleva/komma loss. Skrikit som en jävla galning, hoppats på att grannarna brytt sig.

Efter fem dagar hade jag varit hungrig ja. Tvångsmatad? Så att jag inte hade hunnit tugga? Svalget kan bli skadat, inte så roligt. Jag hade knappast njutit.

Hade du njutit av att bli tvångsmatad?

Kan du hindra din fitta från att få en orgasm ifall den blir stimulerad? Nej.

Kan du hindra dina tarmar, magsäck och hormoner från att känna sig mättade ifall de får i sig mat? Nej. Dessutom så kan vi utgå från att du hinner både tugga och svälja maten. Låt säga att mannen hotar med att slå dig om du inte äter maten.
Hade jag varit i liknande situation så hade jag ju inte kunnat förneka känslan av att få i sig god mat när man är svinhungrig. Men jag är ju man och förstår mina instinkter. Det gör inte du som kvinna.
Citera
2019-12-27, 16:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej det handlar om att kvinnor blir skadade både psykiskt och fysiskt av våldtäkt. Det är en djupt liggande instinkt hos både kvinnor och män att skydda sig själva och de sina mot våldtäkt.

De djupt liggande instinkterna är de vi fått från miljontals år av evolution. De här psykiska skadorna är däremot något som beror på kulturella värderingar som sitter mycket ytligare. Inte desto mindre kan det mycket väl skapa psykiska problem när de kulturella och de primitiva drivkrafterna krockar.
Citera
2019-12-27, 16:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Barnet kan överleva alldeles utmärkt med sin mor. Mammor och kvinnor kan också, i grupp, att hjälpa varandra ta hand om barnen.

Eftersom att du inte bemötte 90% av mitt inlägg så utgår jag ifrån att du håller med om att våldtäkt bara har fördelar ifrån ett evolutionärt perspektiv (våldtäkt skapar avkommor och ser därmed till att mänskligheten överlever) och att då både män och kvinnor har instinkter som driver våldtäkt. Exempelvis hur kvinnor njuter, fantiserar eller vill bli våldtagen eller dominerad.

JAAAA givetvis! Kvinnor älskar att bli våldtagna.
Vi avkriminaliserar det. Och så tar vi även misshandel i samma veva, det kan ju finnas en hel del män som älskar att befinna sig i slagsmål eftersom de provocerar varandra relativt mycket. Så, bedömningen blir att det också kan avkriminaliseras.

Fria slagsmål och våldtäkter åt alla, må den starkaste mannen vinna!
Citera
2019-12-27, 16:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Kan du hindra din fitta från att få en orgasm ifall den blir stimulerad? Nej.

Kan du hindra dina tarmar, magsäck och hormoner från att känna sig mättade ifall de får i sig mat? Nej. Dessutom så kan vi utgå från att du hinner både tugga och svälja maten. Låt säga att mannen hotar med att slå dig om du inte äter maten.
Hade jag varit i liknande situation så hade jag ju inte kunnat förneka känslan av att få i sig god mat när man är svinhungrig. Men jag är ju man och förstår mina instinkter. Det gör inte du som kvinna.

Idiotiskt resonemang. Det räcker med att folk blir deprimerade för att de ska sluta uppskatta mat och i vissa extrema fall tom svälta ihjäl pga det. Blir du tvångsmatad eller hotad med våld om du inte äter, på ett sätt som gör dig genuint rädd, så kan jag garantera dig att du inte hade uppskattat maten. Människor tycker inte om att äta under stress.
Citera
2019-12-27, 16:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Kvinnor och mäns strategier för att få stark avkomma är olika. Männens bästa strategi är att knulla alla kvinnor de får tag i medan kvinnors bästa strategi är att bara den bästa mannen får komma till. Det förklarar könens beteenden än idag eftersom genetiskt nedärvda beteenden som skapats under miljontals år inte ändras bara för att vi på kort tid har skapat kulturer med andra normer.

Har du eller har du inte röstat på partier som förespråkat massimport av flyktingar?

Konsekvenserna av att agera för våldtäkter måste den som agerar för det tänka igenom, lagarna bör anpassas till vad som människor anser är oacceptabelt eller inte.

Vad var det som var otydligt? Jag skrev att jag INTE röstat för import av våldtäktsmän.

Du luddar bara bort min fråga. Blir inga vidare intressanta samtal på det sättet.
Citera
2019-12-27, 16:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är våldtäkt fast med samtycke.

Hur går det till att genomföra våldtäkt med samtycke?
Citera
2019-12-27, 16:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad var det som var otydligt? Jag skrev att jag INTE röstat för import av våldtäktsmän.

Du luddar bara bort min fråga. Blir inga vidare intressanta samtal på det sättet.

Jag hörde att det är din uppfattning men det är inte säkert jag håller med om den uppfattningen, speciellt inte om du inte vill svara på om du röstade på ett parti som är för massimport av flyktingar.
Citera
2019-12-27, 16:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
du verkar utgå ifrån att människor endast är djur som styrs utav enbart instinkt, detta stämmer inte.
vi är högintelligenta varelser som till viss del styrs utav instinkt men mycket utav logiskt tänkande där man väger både nackdelar och fördelar för att utefter det ta beslut.
annars hade inte västvärlden sett ut som den gör idag, med civilicerade människor som kan följa lagar och regler.

män ifrån exempelvis mellanöstern eller andra länder där kultur och religion står över lagar och regler och kvinnosynen är värre, är mer benägna att våldta då samhället visar acceptans för deras dåliga impulskontroll, genom att inte sätta stigma via lagar där man visar på att det är fel att våldta.

våldtäktsmän är endast män med låg impulskontroll och dålig kvinnosyn, vilket beror på dels kultur men också uppväxt , bland mycket annat.

Man undrar vad det är för kvarlevor från 1800-talet som hittat till denna tråden.
Citera
2019-12-27, 16:18
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
JAAAA givetvis! Kvinnor älskar att bli våldtagna.
Vi avkriminaliserar det. Och så tar vi även misshandel i samma veva, det kan ju finnas en hel del män som älskar att befinna sig i slagsmål eftersom de provocerar varandra relativt mycket. Så, bedömningen blir att det också kan avkriminaliseras.

Fria slagsmål och våldtäkter åt alla, må den starkaste mannen vinna!

Det är sjukt, jag vet. Du kan läsa mer om kvinnors sanna natur här r/rapekink. Det var faktiskt där jag fick mina ögon öppnade. Läs om "rape baiting". Du är själv kvinna så du vet egentligen om allt det här.

Avkriminalisera misshandel bland män? Du är fan sjuk i huvudet. Vart fick du ens den idén ifrån? En riktig manshatande feminist är du trots att du påstår dig "argumentera emot feminismen", vilket ingen förövrigt sett dig göra.
Citera
2019-12-27, 16:21
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Idiotiskt resonemang. Det räcker med att folk blir deprimerade för att de ska sluta uppskatta mat och i vissa extrema fall tom svälta ihjäl pga det. Blir du tvångsmatad eller hotad med våld om du inte äter, på ett sätt som gör dig genuint rädd, så kan jag garantera dig att du inte hade uppskattat maten. Människor tycker inte om att äta under stress.

Du talar om den medvetna hjärnan, jag talar om instinkten.

Din magsäck kommer att processa maten och skickat ut positiva signaler till resten av kroppen oavsett hur du känner. Eller menar du att man kan lösa svält genom att hota svältande människor så att de helt plötsligt inte känner hungerkänslor längre?
Citera
2019-12-27, 16:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej det handlar om att kvinnor blir skadade både psykiskt och fysiskt av våldtäkt. Det är en djupt liggande instinkt hos både kvinnor och män att skydda sig själva och de sina mot våldtäkt.

Borde då inte unga kvinnor 18-29 år rösta på SD istället för V och MP?

Ingen kan längre skylla på okunskap. I princip alla vet vid det här laget.
Citera
2019-12-27, 16:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Hur går det till att genomföra våldtäkt med samtycke?

Vad händer om en kvinna blir våldtagen utan samtycke, men tycker att det är skönt och ångrar sig under akten? Fundera på den du...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in