Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckallan74
Jag personligen skulle aldrig göra det! En av mina fobier hajar som attackerar från under ytan, samma med krokodiler, alligatorer.. Bli nerdragen under ytan av en sådan best samtidigt som man har världens smärtor samt dödsångest.....
Jag var 13 år och paddlade kanot med min mosters man i Florida. I början så är det tät skog/jungel, med både ormar och alligatorer. Sedan efter2-3h så blir det öppen kanalmed mängder av alligatorer på sandbankerna.
Inne i jungeln så badade vi, det var en hyffsat öppen plats där kanoter och flodbåten stannade till, kanske 20x20m. Min mosters man, som är marinbiolog i Florida sa att detvar lugnt, men folk på båtarna började ta kort på oss och såg helt fördkräkta ut 😁
När vi kom ut till floden så låg det alligatorer överallt och det var ett stor dött träd som var fullt med gamar som spanade in oss haha.
Edit: Jag tycker att det är obehagligt att simma i djupt vatten, även i Sverige.
Utomlands så är jag ganska försiktig, men då handlar det om strömmar.
Edit2: Vi simmade i havet ovkså och fiskade/plockade hummer.
Det låg en nurseshark under en klippa som vi klappade,sedan blev jag förföljd av en ett stim barakudor. Jag fick panik och klättrade upp i en båt och mot mig kommer en neger springandes med en skiftnyckel 😂 så jag fick hoppa i igen..
West Palm Beach i Florida