• 1
  • 2
2019-12-26, 01:15
Medlem
Tryckallan74s avatar
Jag personligen skulle aldrig göra det! En av mina fobier hajar som attackerar från under ytan, samma med krokodiler, alligatorer.. Bli nerdragen under ytan av en sådan best samtidigt som man har världens smärtor samt dödsångest.....
Citera
2019-12-26, 01:19
Bannlyst
hav ja, eftersom ett hav är ganska så stort.
sen simmar ju inte hajarna runt överallt och nära stranden direkt.

alligatorer däremot, verkar ju lura på en betydligt mindre yta och röra sig över hela den ytan och inte bara långt långt långt långt långt bort.

alligatorerna känns också som dom har större tendens att ge sig på människor än vad hajar har.

(ovanstående kan förstås vara helt fel uppfattat, det kanske finns nån expert på hajar och alligatorer som kan kliva in)
Citera
2019-12-26, 01:19
Bannlyst
I hav där det finns hajar har jag badat i det har nog dom flesta men skulle aldrig hoppa ner i någon äcklig flod med krokodiler eller alligatorer i.
Citera
2019-12-26, 01:33
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Jag personligen skulle aldrig göra det! En av mina fobier hajar som attackerar från under ytan, samma med krokodiler, alligatorer.. Bli nerdragen under ytan av en sådan best samtidigt som man har världens smärtor samt dödsångest.....
Jag har blivit ”biten” av en krabba en gång. Sen badade jag inte mer där. Men bada i hav där det finns hajar är ju inget speciellt. Dock inte om hajen är nära.

Aldrig sjö med krokodiler/motsvarande.
Citera
2019-12-26, 01:37
Medlem
franges avatar
Jag antar att du är medveten om att det finns hajar både på västkusten och i Östersjön?
Citera
2019-12-26, 01:40
Här kan du läsa om våra svenska hajar
Badar du i Sverige?

https://illvet.se/djur/havsdjur/haja...-svenska-hajar
Citera
2019-12-26, 01:41
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Har badat i Sydafrika, där fanns vakter som satt högt och spanade efter haj.
Skulle inte vågat annars.
Krokodiler, pirayor, kubmaneter, vattenormar får mig att välja en kall öl i skuggan istället.
Citera
2019-12-26, 02:14
Medlem
Jag har badat i flera hav där det finns hajar. Jag är ärligt talat mer skraj för brännmaneter och en massa annat som utgör avsevärt större risker. Mest brukar jag dock oroa mig för folk på land, då det är i regel de som dödar människor. Jag vet inte om jag har badat i krokodilvatten annat än att det fanns brednosade kajmaner på Ilha Grande. Jag skulle dock inte bada i ogenomskinligt vatten där det finns en massa större krokodiler.
Citera
2019-12-26, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Har badat i Sydafrika, där fanns vakter som satt högt och spanade efter haj.
Skulle inte vågat annars.
Krokodiler, pirayor, kubmaneter, vattenormar får mig att välja en kall öl i skuggan istället.

Just där samlas det väl en massa vithajar, så det är lite speciellt ställe?

Edit: Nu utgör de inte en likadan fara som saltvattenskrokodiler, som faktiskt gärna kan äta en människa, men kanske skulle en tänka när den såg mig: "är det där någon slags mongosäl?" och kanske nafsa lite för att testa. Redan ett litet nafs leder lätt till att man förblöder.

Jag skulle dock tänka mig för att gå i där det finns tjurhajar, då de är stora, finns i grunt, grumligt vatten, t.o.m. bräckt vatten, och de är aggressivast av alla hajar.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2019-12-26 kl. 02:26. Anledning: Edit
Citera
2019-12-26, 02:19
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Nje, men sen får jag alltid för mig att det finns något läskigt ovs om det är en liten sjö eller badhuset.
Citera
2019-12-26, 02:30
Medlem
Hajar äter normalt inte människokött! Dom misstar oss för andra djur! Krokodiler däremot äter väl typ allt, ungefär som gäddor. Ja inte så kräsna alltså..
Citera
2019-12-26, 02:43
Medlem
Skulle aldrig bada eller simma på djupt vatten i havet. Men jag har fobi för djupt vatten också.
Givetvis badar man inte i träskmark där alligatorer håller till. Känns orent ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in