2019-12-26, 23:00
Medlem
Pyronostalgis avatar
Vidhåller att detta är fetaste nyheten i kaliber större i år. Singlelines i 2” såklart fräckare men det där är en bra pjäs.
Tack för tips till vettig film!
Citera
2019-12-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHyvel
Sveas Take-off eller fyrverkerimästarnas showtime?
Tack för tipsen!
Båda två av dessa behöver kompletteras känner jag, take-off kostar 700 och showtime 950, så lämnar inte mycket utrymme för det i budgeten. Kanske take-off. Hade önskat lite mer färg tror jag med..

Har dock lyckats "förhandla" så tysta salvor inte är ett måste längre vilket öppnar valmöjligheterna en del
Citera
2019-12-26, 23:09
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Nu är film på Le Mafia uppe utan musik! Tyckte den var fett! Dock känner jag att det finns bättre val i F4 för dem pengarna men för konsument tvär fett!

https://www.youtube.com/watch?v=ygsrk1iss2I
Jä jäklar va mäktig den var! typ som en smaskig julmiddag.

Sitter nog fint att tända den när dom flesta andra skjutit upp sitt
Citera
2019-12-26, 23:19
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Jä jäklar va mäktig den var! typ som en smaskig julmiddag.

Sitter nog fint att tända den när dom flesta andra skjutit upp sitt

Jag skall ha min till ett lugnare mellanparti på nyår 😂
Citera
2019-12-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Le maffia var fet slutdiskuterat!
2k känns saftig, men man får ge creed att han hämtat in sån tårta till svenska marknaden. Önska jag hade tillgång till bonnen.

Vad tycker ni om Fire action 90shot
Funderar på köra 3 st såna.
https://youtu.be/8WTtQElVovw
Nån som kört den tidigare?
Kostar 699kr
Tycker du kan slänga ett öga på Sveas Valhall också, känns som det borde vara mer tryck i den. Nu har jag inte haft Fire Action själv men jag minns att jag var väldigt imponerad av Valhall när jag hade den för 2 år sen iaf. Men jag tror inte att du lär bli besviken oavsett vilken av dem du kör på.

Såg att du nämnde pausen mellan tårtorna på Armageddon lite tidigare i tråden. Tycker att den ser riktigt vettig ut men just att dem klippt mitt i gör ju att det blir svårt att få en uppfattning om vilken paus det egentligen rör sig om. Men det "bör" väll inte vara allt för länge tycker man ju... Är ju ett par här inne som kört några compounds så dem kanske har lite input om hur långt uppbehållet brukar kunna vara.
Citera
2019-12-26, 23:31
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Tycker du kan slänga ett öga på Sveas Valhall också, känns som det borde vara mer tryck i den. Nu har jag inte haft Fire Action själv men jag minns att jag var väldigt imponerad av Valhall när jag hade den för 2 år sen iaf. Men jag tror inte att du lär bli besviken oavsett vilken av dem du kör på.

Såg att du nämnde pausen mellan tårtorna på Armageddon lite tidigare i tråden. Tycker att den ser riktigt vettig ut men just att dem klippt mitt i gör ju att det blir svårt att få en uppfattning om vilken paus det egentligen rör sig om. Men det "bör" väll inte vara allt för länge tycker man ju... Är ju ett par här inne som kört några compounds så dem kanske har lite input om hur långt uppbehållet brukar kunna vara.
Jag ska köra med 3 Valhall redan,Det är bestämt. Vill köra 3x till står mellan fire Action 90 samt Amazing Action.
Citera
2019-12-26, 23:40
Medlem
Pilsnerologs avatar
Upplevde Le Mafias krevader som liknande 3". Imponerad av att man lyckas klämma ut så fina, stora symmetriska effekter ur 2".
För att få full pott från mig hade jag velat ha en fetare final. Gärna ett par TI-saluter för äkta bonnen-känsla.

Övriga imponerande nya produkter var Tuppen Jönsson och Freedom, Även Bullet upplevdes som maffig trots sin storlek.

Ti-saluten i Warning dunkade i bröstet, men övriga skott i Warning-asken var lite sådär.

Night Bomb och Shell Bomb var klart prisvärda och trevliga pjäser också.
Citera
2019-12-26, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Upplevde Le Mafias krevader som liknande 3". Imponerad av att man lyckas klämma ut så fina, stora symmetriska effekter ur 2".
För att få full pott från mig hade jag velat ha en fetare final. Gärna ett par TI-saluter för äkta bonnen-känsla.

Övriga imponerande nya produkter var Tuppen Jönsson och Freedom, Även Bullet upplevdes som maffig trots sin storlek.

Ti-saluten i Warning dunkade i bröstet, men övriga skott i Warning-asken var lite sådär.

Night Bomb och Shell Bomb var klart prisvärda och trevliga pjäser också.

På filmen ser det ut att vara väldigt lite färg i shell bomb? Var det upplevelsen irl också? Undrar även ang saluterna i ”High explosive” - finns dom kvar? Såg/lät tveksamt på filmen?!
Senast redigerad av braceagainstD 2019-12-27 kl. 00:04.
Citera
2019-12-27, 00:01
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braceagainstD
På filmen ser det ut att vara väldigt lite färg i shell bomb? Var det upplevelsen irl också?

Nää, det skulle jag inte påstå.. Shell bomb påminde om en finslipad och något bättre variant av den tidigare 50mm bomben.

Även Shark, som jag tycker det rätt kass ut på film, såg riktigt fin ut i verkligheten. Mycket större och mer färgrik än vad jag föreställt mig.
Citera
2019-12-27, 00:05
Medlem
Citat:
Nää, det skulle jag inte påstå.. Shell bomb påminde om en finslipad och något bättre variant av den tidigare 50mm bomben.

Även Shark, som jag tycker det rätt kass ut på film, såg riktigt fin ut i verkligheten. Mycket större och mer färgrik än vad jag föreställt mig.

Härligt att höra. Uppdaterade mitt inlägg föresten, undrar även ang. High explosive.
Citera
2019-12-27, 00:09
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braceagainstD
Härligt att höra. Uppdaterade mitt inlägg föresten, undrar även ang. High explosive.

High Explosive måste vara en av de mest prisvärda tårtorna på marknaden. Stora tjocka krevader och saluterna i slutet dånade som fan över åkrarna .
Citera
2019-12-27, 00:20
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Le Mafia
https://youtu.be/zT33mKasy0M

Freedom
https://youtu.be/29nzBlSUKS4

Electric
https://youtu.be/_SI3m6zOFbE

Le Mafia gick olika högt. Skulle hellre kört på två olika 25x 50mm.

Du står ju på fel sida så du missar hela vinkelsegmentet i Le Mafia

Tycker att Electric, Tornado och Le Mafia gick alldeles för högt. Bra häng i många krevader och kul med cores. Men i och med höjden blev slutet rätt tamt i Mafian. Lite synd för Shell Bombsen som också är 50mm var ju stora och fina. Kul att det inte är enfärgat i år, och 150 för 5 är faktiskt helt okej pris

Celebration Exclusive var bättre än jag trodde

Crocodile är en rapp liten sak, blev faktiskt lite sugen på den

Shark har fått nån ny snygg effekt som kommer lite efter hänget istället för toppar. Rörde sig lite random på himlen med. Blåa var väldigt snål på stjärnorna dock
Jämför årets: https://www.youtube.com/watch?v=nTiZ8Kfuuv0
Med förra: https://www.youtube.com/watch?v=pEcDOh-Xojk

Tuppen Jönsson kunde gott haft ett bättre avslut

High och Ultimate har fan riktigt grymma saluter! Riktigt bra tryck i dom

Phantom tycker jag gick högre än tidigare år tråkigt nog. Kändes mindre på himlen än tidigare

Night Bomb var bra som alltid. Warning var helt okej, även om ett av skotten var markant bättre än övriga

Aggeri höll takten okej, men lite grötighet. Dock inget knaster vad jag minns, vilket ju är kul

Kunde väl dock vara kul med lite Linders, Royal och Extreme Fireworks i skjutningarna

Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Är ju ett par här inne som kört några compounds så dem kanske har lite input om hur långt uppbehållet brukar kunna vara.

Märks nån gång ibland men brukar oftast gå över rätt fint

Citat:
High Explosive måste vara en av de mest prisvärda tårtorna på marknaden. Stora tjocka krevader och saluterna i slutet dånade som fan över åkrarna .

Håller med! Riktigt sjuka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in