2019-12-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Borde inte SD i så fall misstänka hur det ligger till och delge utredarna detta?

Utredarna har varit låsta på SD från början.
Vem vet vad JG sagt till polisen... klassiskt dubbelspel.

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, och det finns ett extremt utbud av diskreta spionkameror. Som ser ut som brandvarnare, klädkrokar, pennor och mycket annat. Och som ger superskarpa bilder och videofilmer med ljud.

https://www.prylstaden.se/spionkameror?gclid=EAIaIQobChMIv6iPiIfU5gIVD6aaCh3 gbgdDEAAYASAAEgLqEfD_BwE

Stämmer detta, så kan han satt upp flera stycken och det är inte ens säkert polisen hittar/har hittat alla.

Nix inga spionkameror, SD filmade genom fönstren, LW filmade med sin mobil... kinky.
Bägge gick igång på det, att visa den andra när de hade sex.
Stämmer, SD filmade sig och HD också fast hon märkte aldrig det.

JG var hos SD på mordkvällen, vad tror ni han lånade?
Telefonen med filmerna och delade till sig själv. Han tog också filmerna från LWs telefon när han mördat henne.

Så genialt, så enkelt.
Vem skulle misstänka JG som grät sjukskriven 2 veckor över LWs död, som stöttat och försvarat SD hela tiden.
Fast de två veckorna använde JG till att städa, förbereda.
En djävulsk plan, en perfekt plan som lätt lurade kling och klang.

Och varför finns SDs dna på LWs kropp?
Jo de träffades ända till slutet. Det är sant.
Citera
2019-12-26, 23:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Borde inte SD i så fall misstänka hur det ligger till och delge utredarna detta?
Nja. Har man misstankar, men inga fakta alls som backar upp det, då gör man klokast i att hålla tyst. Pekar man ut folk utan att kunna visa på någon saklig grund för sina misstankar, då riskerar man bara att framstå som ett riktigt pucko.
Citera
2019-12-26, 23:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, det var ju också en teori. Har det framkommit nåt om SD har huslarm, vilken typ etc?
Ja, humorn lär ju vara det sista som lämnar människan. Har faktiskt inte sett något alls om larm, men enligt ett fjorton månader gammalt inlägg skall SD tydligen ha haft kameraövervakning i sin bostad:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-12-26 kl. 23:44.
Citera
2019-12-26, 23:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja. Har man misstankar, men inga fakta alls som backar upp det, då gör man klokast i att hålla tyst. Pekar man ut folk utan att kunna visa på någon saklig grund för sina misstankar, då riskerar man bara att framstå som ett riktigt pucko.
Det där kändes bekant på nåt sätt och hittade nåt liknande här

"VET många andra saker med, som många bara gissar och tror om. Sedan finns det tyvärr saker som jag inte VET, och då är jag smart nog att avstå från spekulationer som skulle få mig att framstå som en idiot."

(Antar citatet nås via länken i inlägget, verkar som jag kommit åt länken tidigare men inte nu längre)
Citera
2019-12-26, 23:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
/.../
Och varför finns SDs dna på LWs kropp?
Jo de träffades ända till slutet. Det är sant.
Kanske ingen kioskvältare direkt om SD och LW nyligen skulle ha haft kroppskontakt. Och åklagaren Åsa Hidings och rådmannen Ulla Gustavssons egna teori går väl ut just på att SD och LW skall ha haft ett sexuellt förhållande.

Men varifrån kommer egentligen den här obekräftade uppgiften om att SD:s DNA skall ha hittats på LW:s kropp?
Senast redigerad av Draifos 2019-12-27 kl. 00:05.
Citera
2019-12-27, 00:03
Medlem
[quote=Ville47|

JG var hos SD på mordkvällen, vad tror ni han lånade?
Telefonen med filmerna och delade till sig själv. Han tog också filmerna från LWs telefon när han mördat henne.
[/QUOTE]

Fråga 1: ) Hur vet du, att J*rry Gr*y besökte SD inom vederbörande:s bostadshus under den då aktuella mordkvällen ?

Fråga 2: ) Hur kan du veta och känna till att J*rry Gr*y stal filmerna från LW:s telefon efter det, att vederbörande bragt LW om livet ?

Fråga 3: ) Hur kan du veta att J*rry Gr*y var den person som bringade livet om LW ?

Fråga 4: ) Varför har du inte kontaktat polisen eller KammarÅklagaren Åsa Hiding ? ... och berättat, att du vet, att det var J*rry Gr*y som bringade livet om LW, sålunda skulle du hjälpa SD att bli rentvådd från de felaktiga misstankar enligt dig som ifrågavarande har utsatts för under en mycket lång tid.

Fråga 5: ) Vet du vad ordet sannfärdig har för betydelse ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ja, humorn lär ju vara det sista som lämnar människan. Har faktiskt inte sett något alls om larm, men enligt ett fjorton månader gammalt inlägg skall SD tydligen ha haft kameraövervakning i sin bostad:

Tror iofs inte att tex LW lämnade jordelivet förenad med några direkt humoristiska aspekter, så kanske haltar ditt antagande något.

Men som en dokumenterad tekniknörd så skulle det nog nästan vara förvånande om SD inte hade både kameror och larm, och nog annat också.
Något som gör huset intressant för kommande åtal.
Citera
2019-12-27, 00:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Tror iofs inte att tex LW lämnade jordelivet förenad med några direkt humoristiska aspekter, så kanske haltar ditt antagande något.

Men som en dokumenterad tekniknörd så skulle det nog nästan vara förvånande om SD inte hade både kameror och larm, och nog annat också.
Något som gör huset intressant för kommande åtal.
Jag hoppas verkligen att jag inte har gjort några självsäkra uttalanden om hur den objektiva verkligheten skulle se ut i det här fallet, ty om den här märkliga verkligheten vet jag alltså inget. Så du får gärna förklara för mig nu vad detta mitt antagande som haltar i så fall skulle bestå i. Vad är det för antagande du menar att jag gör, som dessutom haltar?
Senast redigerad av Draifos 2019-12-27 kl. 00:56.
Citera
2019-12-27, 00:57
Medlem
Citat:
Jag hoppas verkligen att jag inte har gjort några självsäkra uttalanden om hur den objektiva verkligheten skulle se ut i det här fallet, ty om den här verkligheten vet jag alltså inget. Så du får gärna förklara för mig nu vad detta mitt antagande som haltar i så fall skulle bestå i. Vad är det för antagande du menar att jag gör, som dessutom haltar?

Detta antagande:

Citat:
Ja, humorn lär ju vara det sista som lämnar människan.
]
Citera
2019-12-27, 00:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Detta antagande:
Haha, jag kanske blandade ihop det med idén om att hoppet skulle vara det sista som lämnar människan:
https://livet.se/ord/liknande/se_26570
Senast redigerad av Draifos 2019-12-27 kl. 01:07.
Citera
2019-12-27, 01:14
Medlem
Citat:
Haha, jag kanske blandade ihop det med idén om att hoppet skulle vara det sista som lämnar människan:
https://livet.se/ord/liknande/se_26570

Ja någon humor står nog inte att finna i detta fall så hoppet passar bättre in.

Påtagligt obehagligt blir det att tänka på stunden när detta hopp för evigt förnekades LW.
Citera
2019-12-27, 01:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja någon humor står nog inte att finna i detta fall så hoppet passar bättre in.

Påtagligt obehagligt blir det att tänka på stunden när detta hopp för evigt förnekades LW.
Naturligtvis. I det här fallet har det mest handlat om det alltmer desperata hoppet om att brottet skulle klaras upp:
Senast redigerad av Draifos 2019-12-27 kl. 01:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in