2019-11-30, 15:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SDs egna ord är det:

" Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker.""

Han har nog flera versioner som passar utredningen lite bättre.
Han anpassar, han ljuger, allt efter vad som krävs.
För att vänner ska tro honom, för att grannar ska tro honom.
För att utredningen ska tro honom.

Eller vad tror du?

Du är den som kan konstateras ljuga i objektiv mening även om du bara uttrycker dig slarvigt när det passar.

Du skrev att det "här" (dvs i tråden) påståtts att anmälningarna lagts ned direkt men citatet från SD kommer ju från en annan websida.

Dina exakta ord:
Citat:

Poängen handlade om att sudda, sudda och "skriva nytt" med hjälp av sina vänner som används som redskap i det egna spelet. T ex här.

Har någon här i tråden påstått att båda anmälningarna "lades ned direkt"? Fakta är att inget gick vidare till åtal och det på olika grunder. SD är ju heller inte jurist så han kanske inte noterar distinktion om när anmälare kan ta tillbaka anmälan och när något "läggs ned" av polis eller åklagare. Första anmälningen kände han väl inte ens till, den tog LW väl tillbaka innan han ens hördes. Den anmälningen blev han väl varse om först långt senare (oklart om han informerades vid förhören vid misshandelsanmälningen eller om det skedde när han hördes om försvinnandet/mordet).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-30 kl. 15:28.
Citera
2019-11-30, 15:26
Medlem
Citat:
SDs egna ord är det:

" Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker.""

Han har nog flera versioner som passar utredningen lite bättre.
Han anpassar, han ljuger, allt efter vad som krävs.
För att vänner ska tro honom, för att grannar ska tro honom.
För att utredningen ska tro honom.

Eller vad tror du?

Det finns inte längre någon tvivel om denna mycket partikuljära individen SD, att SD är en manipulatör av den grövre sorten och att vederbörande ljuger som en häst galopperar, är för länge sedan genomskådat, att SD var den personen som bringade livet om LW, tycker åtminstone jag blir tydligare för varje dag som går. Jag tror inte att det finns en enda liten chans för kramkalas-kungen SD att komma undan Rättsväsendet denna gången, jag tror mycket starkt på att KammarÅklagaren Åsa Hiding kommer förr eller senare att ro sin båt i land.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du är den som kan konstateras ljuga i objektiv mening även om du bara uttrycker dig slarvigt när det passar.

Du skrev att det "här" (dvs i tråden) påståtts att anmälningarna lagts ned direkt men citatet från SD kommer ju från en annan websida.

Dina exakta ord:

Har någon här i tråden påstått att båda anmälningarna "lades ned direkt"? Fakta är att inget gick vidare till åtal och det på olika grunder. SD är ju heller inte jurist så han kanske inte noterar distinktion om när anmälare kan ta tillbaka anmälan och när något "läggs ned" av polis eller åklagare. Första anmälningen kände han väl inte ens till, den tog LW väl tillbaka innan han ens hördes. Den anmälningen blev han väl varse om först långt senare (oklart om han informerades vid förhören vid misshandelsanmälningen eller om det skedde när han hördes om försvinnandet/mordet).

Vad tror du att den egentliga orsaken var till att LW tog tillbaka sin anmälan ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad tror du att den egentliga orsaken var till att LW tog tillbaka sin anmälan ?

Mvh/ @JokerMannen

Att hon förhastat sig, att hon insåg att vad nu som gjorts eller sagts var en respons pånågot hon själv gjort eller sagt när hon ombeds redogöra för vad som hänt?

Jag tror som sagt att hon ältade på ett osunt sätt om hon var besviken över att förhållandet inte utvecklades som hon förväntat sig.
I media uppgavs att den misstänkte är välkänd inom Örebros föreningsliv, det vet jag inte om det stämmer eller är en överdrift. Men om det är en gnutta sant kanske hon våndades över om han skulle haft sin tillvaro intakt medan hon måhända givit upp ett mer statusfyllt yrke som pastor bland annat?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-30 kl. 15:48.
Citera
2019-11-30, 16:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tror att LW inte mådde speciellt bra. Hon verkar också haft svårt att hantera vissa situationer, och dessa situationer kanske hon förvärrade genom att hantera dem sämre än vanligt.

En hel del människor som i grunden är "fredliga" kan dock agera på ett annat sätt om det blir ansatta antingen att det sker ofta eller tillräckligt allvarligt vid enstaka tillfälle. Och det är det som ligger till grund för att i lagstiftningen se provokation från BO som en förmildrande omständighet.
Exempelvis att systematiskt förtala någon i gemensamma bekantskapskretsen. Göra okynnesanmälningar för att svärta ned någon.

Mig veterligt har ingen anmält SD för något tidigare. Vi känner till att han haft utomäktenskapliga affärer tidigare men det har inte hörts något alls om att han skulle varit svartsjuk, kontrollerande och våldsam. Så det är kanske inte så märkligt om några som är bekant med honom har svårt att tro att han nu är skyldig till detta.

Du ska få se att "okynnesanmälningarna" inte var "okynnesanmälningar.

Såvitt jag vet är inte L*ena heller anmäld tidigare för ofredande och misshandel?

Det finns ingen människa som i SDs situation som inte skulle motanmäla om det handlade om "okynnesanmälan" och det inte handlade om att L*ena var väldigt hotfull, våldsam och han var rädd för sitt liv?

Nu har just detta, att han är anmäld två gånger tidigare ju legat honom (djupt) i fatet. Han skulle aldrig låta L*ena falskt anmäla honom; det kan jag aldrig tänka mig. Skulle han bara ta emot, lida i tysthet medan hon förstörde han liv, hans äktenskap och kanske riskera hans jobb?

Vi får väl också se, om det inte har förekommit våldsamheter och kränkningar tidigare. Kanske inte av denna dignitet, men jag misstänker att denna sida har visat sig tidigare. Nu i större omfattning, för någon som L*ena var inte lätt att tämja?

Kanske var hon också mer eftertraktansvärd än vissa andra; smart, (över)energisk, hjälpsam, glad, snäll (ja, jag tror faktiskt att hon var det också), vältränad, vacker och egensinnig? Många män stod säkert i kö.

Det var inte lätt för SD att förlora denna skatt.
Och nu tycker han att hon har förstört hans liv också.

Bättre att döda än att anmäla?
Citera
2019-11-30, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Dina exakta ord:

Jag menar att han slirar på sanningen, och anpassar den till det som passar bäst efter vad som framkommit.

I tråden har det aldrig skrivits att anmälningarna har lagts ner. Nej. Det har jag inte påstått.

Tekniken är densamma, slira på sanningen på ett mycket utstuderat sätt, allt för att ändra på historien.
Citera
2019-11-30, 16:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det finns inte längre någon tvivel om denna mycket partikuljära individen SD, att SD är en manipulatör av den grövre sorten och att vederbörande ljuger som en häst galopperar, är för länge sedan genomskådat, att SD var den personen som bringade livet om LW, tycker åtminstone jag blir tydligare för varje dag som går. Jag tror inte att det finns en enda liten chans för kramkalas-kungen SD att komma undan Rättsväsendet denna gången, jag tror mycket starkt på att KammarÅklagaren Åsa Hiding kommer förr eller senare att ro sin båt i land.

Mvh/ @JokerMannen

Det verkar som att vissa inte tror att SD ljuger, utan att det är L*ena som ljuger.
Suck.

Jag hoppas, hoppas, hoppas innerligt att det blir ett åtal och att domen är övertygande så att det håller i HR.

Att få läsa SDs förhör ska bli ett sant nöje.
Citera
2019-11-30, 17:18
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
/.../

Vilken otroligt våghalsig klätterinsats från HDs sida. Våghalsig kanske är fel ord; jag förmodar att det är noga kontrollerat att allt är säkrat.

Människan måste totalt sakna höjdskräck.
Hon ser ut att vara bekväm med situationen. - En spänningssökare vars mod är större än rädslan. Dykning utövas också.
Citat:
Jag har på senaste tid inte kunnat läsa loggar, hänvisa alltid till logga in sidan.
Du måste vara inloggad för att kunna läsa.
Citat:
Så klättrade SD aldrig, men vågade bara stå och kolla på kanten?
SD har höjdskräck, men utmanar sig själv nu och då som det ser ut.
Citera
2019-11-30, 17:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag menar att han slirar på sanningen, och anpassar den till det som passar bäst efter vad som framkommit.

I tråden har det aldrig skrivits att anmälningarna har lagts ner. Nej. Det har jag inte påstått.

Tekniken är densamma, slira på sanningen på ett mycket utstuderat sätt, allt för att ändra på historien.

Citerar mig själv då jag ser att jag skrivit fel.

Det ska stå:
I tråden har det aldrig skrivits att anmälningarna har lagts ner direkt. Nej. Det har jag inte påstått.
Citera
2019-11-30, 19:02
Medlem
Citat:
Du ska få se att "okynnesanmälningarna" inte var "okynnesanmälningar.

Såvitt jag vet är inte L*ena heller anmäld tidigare för ofredande och misshandel?

Det finns ingen människa som i SDs situation som inte skulle motanmäla om det handlade om "okynnesanmälan" och det inte handlade om att L*ena var väldigt hotfull, våldsam och han var rädd för sitt liv?

Nu har just detta, att han är anmäld två gånger tidigare ju legat honom (djupt) i fatet. Han skulle aldrig låta L*ena falskt anmäla honom; det kan jag aldrig tänka mig. Skulle han bara ta emot, lida i tysthet medan hon förstörde han liv, hans äktenskap och kanske riskera hans jobb?

Vi får väl också se, om det inte har förekommit våldsamheter och kränkningar tidigare. Kanske inte av denna dignitet, men jag misstänker att denna sida har visat sig tidigare. Nu i större omfattning, för någon som L*ena var inte lätt att tämja?

Kanske var hon också mer eftertraktansvärd än vissa andra; smart, (över)energisk, hjälpsam, glad, snäll (ja, jag tror faktiskt att hon var det också), vältränad, vacker och egensinnig? Många män stod säkert i kö.

Det var inte lätt för SD att förlora denna skatt.
Och nu tycker han att hon har förstört hans liv också.

Bättre att döda än att anmäla?

Nej, vad vi vetfinns ingen anmälan till polisen om LW. Däremot påstås det finnas orosanmälningar till soc, vilket inte är bekräftat. Oavsett vad man tror om MHs trovärdighet så tror jag inte att alla påståenden är påhittade. Jag är benägen att tro att UW skippade betänketiden mer för att MH kanske osnyggt skrev om problem med hans exfru och uppfostran av barnen snarare än att det skulle vara rent påhitt.

Jag tror inte att SD riskerade sitt jobb som byggingenjör för en anmälan om misshandel. Det skulle vara betydligt sämre för LW som jobbar med människor i ett vårdyrke att bli anmäld för falsk tillvitelse eller situationen därhon försökte tvinga sig kvar i bilen. Jag tror åtskilliga skulle gjort som SD försökt vara den större, bara kapa kontakten och gå vidare.

Men kanske det gjorde saken etter värre för LW, ifall hon hade issues kring att bli lämnad, som tydligen är väldigt vanligt bland adopterade så till den grad att de ofta blir självdestruktiva med självmordsförsök och missbruk? Men SD är ju inte psykolog heller, hans utbildning och yrke är tekniskt med död materia.
Citera
2019-11-30, 19:12
Medlem
Citat:
Det verkar som att vissa inte tror att SD ljuger, utan att det är L*ena som ljuger.
Suck.

Jag hoppas, hoppas, hoppas innerligt att det blir ett åtal och att domen är övertygande så att det håller i HR.

Jag är inte säker på att LW ljuger. Men sorgligt nog är det så jag kan tro att hon måhända vantolkar vissa skeenden utifrån hur det känns för henne i vissa situationer. Om hon som många adopterade funderar mycket över att bli lämnad, för hon blev lämnad som barn. Då kanske det är jävligt smärtsamt att bli avvisad för hennes inbjudan till fika och desdutom ombeds att gå hem själv "Jag vill inte umgås nu". Smärtan har kanske mer grund från hennes egen känslomässiga eller mentala ryggsäck än SDs knoggnuggning, hon letar bevis för att hon blivit misshandlad och finner typ en rodnad som man kan få om man borstat håret?
Citera
2019-11-30, 19:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Suck.

Så varför tror du att hon ville ta tillbaka
anmälan om misshandel i bilen?

Och berättade hon inte för SD att hon anmält
honom eftersom de var ute på en heldag
tillsammans och var på semle-event ihop
innan han och JG avföljde henne på FB?
Trodde hon att de skulle leka på som vanligt
trots att hon anmält honom?
Varför ville hon det, i så fall?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-30 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in