Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Det finns ett argument mot att din tro skulle vara riktig. Den nu misstänkt borde ju, med sin omvittnade iskyla, förstått att han skulle bli huvudmisstänkt. Borde man då inte först fixa ett bombsäkert alibi?
Men det här eldandet finner jag besynnerligt. Så allvarligt om det gjordes direkt på marken, så väldigt tillåtet om det gjordes i en förberedd eldstad eller på egen tomt. Även medhavd grill ej engångstyp är ju tillåtet. Kan man få lite bättre information om denna oerhörda gärning?

Han kanske har ett ganska bra alibi?
Några få minuter från datorn?
Min gissning är att SD är vältränad, känner till området väl. Han har sprungit hem som en hind, med en löptid på mindre än 5 minuter/km, med några rispor på benen.
Det finns en bild från geocachingloggen där elden var ute i naturen, ingen eldstad utan ett triangakök (tror jag mig minnas). Det var eldningsförbud i hela Sverige och torraste sommaren än på länge. Bilden är symbolisk för en person som tar risker, men fr a inte tycker att regler gäller för honom. Jag förmodar att SD som är van att vistas i naturen visste vad han gjorde. Men det är ändå dumt gjort.
Att laga L*enas sons cache på morddagen, det är kanske inget som gör honom till huvudmisstänkt väl?
Det kommer inte ens att nämnas i FUP.
Man kan bara konstatera att SD inte har en känsla för vad man gör och inte gör om man är misstänkt för ett mord. Det är inte straffbart.
Bara straffbart på det sätt som människor i ett samhälle kan mentalt straffa någon genom att tycka, anse, och fördöma en person som gör sådana övertramp.