Citat:
Ursprungligen postat av
Piggekott
Det behöver inte säga något om skuldfrågan. Han kan ju ha svängt över på fel sida därför att han mötte ungdomarnas bil på sin egen sida. Och olyckligtvis hann de svänga tillbaka...
Vågar knappt säga varför jag vet, men jag och min far pratar om allt. Han är chef på räddningstjänsten i en stad i närheten av Sävsjö. Dom har iallafall kommit fram till att det är den äldre mannens bil som åkt in i fronten på andra bilen i en vinkel. Kanske väjde för något, men skadorna på fordonen töd på att det va så iallafall. Inga bromsspår heller från den sidan.
Oavsett så skulle han aldrig nämna namnen på inblandade osv, utan bara hur det gått till.
Sen kan man ju aldrig vara helt övertygad men är väldigt fel att vissa påpekar "kanske rattfylla" osv, blev nyfiken på det med och frågade farsan. Det är väldigt sällan unga kör rattfulla mellan 18-21 då dom oftast precis fått körkort och har prövotid, pga lyckan att en ny värld öppnar sig så låter dom faktiskt bli tro det eller ej

däremot mer gasglada, speciellt i kompistryck. Man ska inte beskylla någon, alla har en mänsklig faktor och egentligen är vi ej gjorda för att köra bil klanderfritt heller. Vår hjärna ska ej klara höga hastigheter jämfört med reaktionstiden som krävs.
Oerhört tragiskt iallafall, behöver inte vara någons fel heller. Kanske va en väjning för något, man vet inte. 2 unga fick sätta livet till när livet precis fått fart. Beklagar verkligen till de anhöriga.