2019-12-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Till exempel så gick ju halva vänstermedia ut till stöd för Venezuela som på en given signal, det var när Ryssland stödde Maduro, Birger Schalug hade tiotals tweets om Venezuela och de flesta i vänstermedia hade det i toppen på sina twitter i en vecka.
OT men Anders Lindberg på AB hade det inte, note to self i framtiden att han inte är avlönad av ryssarna!
Hade Q varit rysk psyops hade han iallafall nämnt det i något sammanhang.
Ett exempel av många där Q borde promotat ryssland.

Kina, med tanke på Trumps handelskrig så gissar jag att dom försökt vinkla det lite annorlunda än att inte ens nämna det?

Men hur skulle Kina / Ryssland bete sig om de ville att Q skulle se ut som en "patriot" (vad det nu är, begreppet verkar användas helt förvridet)? Är det inte i både Kinas och Rysslands intresse att skapa interna stridigheter i USA istället för att fokusera på utrikespolitik?

Citat:
Att det ligger i Ryssland/Kina kaaaaaan ju bero på att den organisation i USA som ligger bakom inte vill bli spårad?

(det kan såklart också vara ryssar och kineser).

CIA eller NSA eldyl?
Jag tycker verkligen att han bara sysslar med GOP och Trump promotion och att det stannar där men dom kanske ligger bakom ändå?

Potentiellt vapen dock för när Q pekar med hela handen blir det +5000 posts och tydligen så har väl hans Pizza Ping Pong killen haft ett helvete tillsammans med de som pekats ut mest runt HRC, EDIT Podesta

Jag tror vi förr eller senare kommer få veta lite mer iaf. Men det finns än så länge inget som indikerar att Q har något som helst med administrationen att göra (utom kanske att någon lös anställd kör sitt egna race) i-och-med att alla Q-"proofs" är baserade på tidsangivelser som inte är värda ett ruttet lingon.

Hade Q varit det minsta intresserad av att faktiskt sprida vettig info på ett sätt som inte går att stoppa hade de / han / hon gjort det Cicada 3310-style för att garantera äkthet hos sändaren. Qs tillvägagångssätt indikerar teknisk inkompetens (notera väl här att jag med tekniskt inkompetent snarast menar sammanslutningar som inte klarar Cicada 3301-pusslen, så jag sätter ribban för tekniskt kompetent oerhört högt. Jag vill i all välmening be alla läsare av detta att ge sig på Cicada 3301 pusslen, de finns undansparade på https://uncovering-cicada.fandom.com/wiki/Uncovering_Cicada_Wiki för att förstå vilken nivå sigint i ett land som USA kan förväntas ligga på. Det finns länders vars sigint institutioner jag inte bedömer vara tekniskt kompetenta, men USA, Ryssland och Kina har definitivt den kompetensen som behövs).

För att sammanfatta: Är Qs tillvägagångssätt förenligt med sigint / milint? Nej, inte på långa vägar. Är Qs tillvägagångssätt förenligt med någon som vill elda på Trumps bas? Ja. Vilka kan tänkas stå bakom Q? Alla som har ett intresse av att elda på Trumps bas, indirekt eller direkt, så kan vara en R-falang själva, eller lede fi som vill splittra USA och försvaga USAs ställning i världspolitiken (dvs förmodligen Ryssland eller Kina).

Och min tolkning hittills är att det inte är en R-falang, för Q verkar vara mer inställd på att splittra / försvaga senat och kongress än att driva R-politik (och Trump driver inte R-politik).

Oerhört, väldigt spännande vilket inflytande "källartrollet" Q har fått.
Citera
2019-12-26, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Men hur skulle Kina / Ryssland bete sig om de ville att Q skulle se ut som en "patriot" (vad det nu är, begreppet verkar användas helt förvridet)? Är det inte i både Kinas och Rysslands intresse att skapa interna stridigheter i USA istället för att fokusera på utrikespolitik?

Jag tror vi förr eller senare kommer få veta lite mer iaf. Men det finns än så länge inget som indikerar att Q har något som helst med administrationen att göra (utom kanske att någon lös anställd kör sitt egna race) i-och-med att alla Q-"proofs" är baserade på tidsangivelser som inte är värda ett ruttet lingon.

Hade Q varit det minsta intresserad av att faktiskt sprida vettig info på ett sätt som inte går att stoppa hade de / han / hon gjort det Cicada 3310-style för att garantera äkthet hos sändaren. Qs tillvägagångssätt indikerar teknisk inkompetens (notera väl här att jag med tekniskt inkompetent snarast menar sammanslutningar som inte klarar Cicada 3301-pusslen, så jag sätter ribban för tekniskt kompetent oerhört högt. Jag vill i all välmening be alla läsare av detta att ge sig på Cicada 3301 pusslen, de finns undansparade på https://uncovering-cicada.fandom.com/wiki/Uncovering_Cicada_Wiki för att förstå vilken nivå sigint i ett land som USA kan förväntas ligga på. Det finns länders vars sigint institutioner jag inte bedömer vara tekniskt kompetenta, men USA, Ryssland och Kina har definitivt den kompetensen som behövs).

För att sammanfatta: Är Qs tillvägagångssätt förenligt med sigint / milint? Nej, inte på långa vägar. Är Qs tillvägagångssätt förenligt med någon som vill elda på Trumps bas? Ja. Vilka kan tänkas stå bakom Q? Alla som har ett intresse av att elda på Trumps bas, indirekt eller direkt, så kan vara en R-falang själva, eller lede fi som vill splittra USA och försvaga USAs ställning i världspolitiken (dvs förmodligen Ryssland eller Kina).

Och min tolkning hittills är att det inte är en R-falang, för Q verkar vara mer inställd på att splittra / försvaga senat och kongress än att driva R-politik (och Trump driver inte R-politik).

Oerhört, väldigt spännande vilket inflytande "källartrollet" Q har fått.

Nej det finns ju inget entydigt som placerar Q hos någon aktör ännu.

Om vi lägger lite pussel;
-läste din länk till timestampen och att 8chan hade 3minuters laggning så det alltid såg ut som att Q postade relevant information innan Trump, väldigt billigt men effektivt trick.

-de som blivit engagerade i att lyfta Q är ju uteslutande en grupp amerikanska youtubers.

-du skriver att det inte finns några tecken på att det är sigint/milint som ligger bakom när du tittar på tekniken.

-jag har sedan dag ett väntat på posten som skulle avslöja att han är rysk eller kinesisk påverkan. När det gällde ukrainakriget så följde jag den påverkanskampanjen och samma i Sverige med rysk påverkan och påverkansoperatörer avslöjar sig alltid vid något tillfälle, typ att dom får talking points som Venezuela. Det har också varit otroligt många beten att hugga på om dom vore ryssar och kineser.

-Q bygger vidare på en äldre anon, FBIanon kanske.

-Q börjar med hela HRC-bloddrickande-kabal narrativet och det är nästan uteslutande D som är culprits.

-Lite oklart när men ganska länge nu så har Q mest peddlat politik och innan valet så blev han ju en megafon för R, rösta republikanskt var ju mantrat ett par månader innan valet och jag chansade på att det var för att mobilisera soffliggarna.

Så vad är han inte;
-demokrat
-sigint/milint
-rysk (anser jag)

Q mathematically impossible är ju avslöjat som bogus ovan.
Sen har vi alla, Trumps Q tecken, trumps retweets av Q och alla "tecken" som är fake.
När militären formerade sig i ett Q till exempel och det var något helt annat.

Q försöker helt klart förstora sin betydelse och sitt genomslag.

Han verkar få 5000-10000 retweets på något han lyfter så en del följare finns det.

Går jag och läser hela senaste sidan hos qmap så är det ju uteslutande partipolitik.

Det andra signifikanta;
-Q anstränger sig för att förmedla bilden att han är mer inflytelserik och viktig än vad han är.
-Q ljuger om att han är whitehouse eller så är det någon perifer medarbetare.
-Q har förefallit lite out of touch med större värlshändelser ett tag nu, eller valt att inte kommentera dom.
-Q har INTE pratat om donationer för att stödja kampen men de youtube kanaler etc. som peddlar honom vill såklart ha donationer.
-Q har god insikt i amerikansk inrikespolitik.

-Jag gissar också att Q inte är en "larp" eller ett par killar i en källare för dom hade tröttnat för ett tag sedan, dom hade aldrig orkat peddla partipolitik som Q gör nu. De som driver Q anser det viktigt att föra ut just dessa budskap som numera är partipolitiska till stor del.

Framförallt så hade dom vid något tillfälle börjat fråga efter donationer för att "stödja kampen", det räcker ju med att titta på hur alla de youtubers som han använder sig av beter sig.

-Q är således en grupp som är avlönad att jobba med detta.

Till sist så tror jag också att Q är flera personer som verkar sitta ett par dagar i stöten för meddelandena ändras, dom har ett område att skriva om per person, eller nåt.
Citera
2019-12-26, 10:21
Medlem
avlönad? kanske? kanske inte.
Finns ju merchandise till salu på amazon etc.
Inte omöjligt att en del av detta är från Q's.
Kan det finnas mediciner som påverkar vad en person fokuserar, eller inte fokuserar på?

Militären som formade som ett "Q", vad jag minns, så var det qanons som trodde det.
Q, varken länkade eller skrev om detta, vad jag minns.
Symbolen var en cirkel, med en pil inuti.

En del större världshändelser som Q inte rört, kan vara så att dessa inte passar Q's verklighet, därav inga kommentarer.
Citera
2019-12-26, 14:22
Medlem
Menar du att det finns något som bevisar att Qanon inte är en chanist som sitter och säger sånt som andra högerextremister vill höra?
Citera
2019-12-26, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Menar du att det finns något som bevisar att Qanon inte är en chanist som sitter och säger sånt som andra högerextremister vill höra?

Vem är "du" i kontexten?
Citera
2019-12-26, 18:27
Medlem
Citat:

Till sist så tror jag också att Q är flera personer som verkar sitta ett par dagar i stöten för meddelandena ändras, dom har ett område att skriva om per person, eller nåt.

Detta håller jag helt med om.

Om vi antar R-thinktank liknande upplägg. Vilka skulle det kunna vara då?

Och om vi går helt i motsatt riktning, om vi antar att Q tjänar pengar på detta, vem av alla som tjänar pengar på uppmärksamheten reffar Q till mest?
Citera
2019-12-26, 18:31
Medlem
Citat:

Något religiöst fundamentalistiskt? En kristen ISIS?
Citera
2019-12-27, 15:26
Medlem
Citat:
Något religiöst fundamentalistiskt? En kristen ISIS?
Jo men precis Q har ju gjort massa offentliga halshuggningar och terroristattacker så känns verkligen som en kristien ISIS. Kan du inte hålla huvudet kvar i verkligheten under din thinktank är det nog lika bra du lägger ner den.
Citera
2019-12-27, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jo men precis Q har ju gjort massa offentliga halshuggningar och terroristattacker så känns verkligen som en kristien ISIS.

ISIS började inte så, ISIS blev så.

Lite citat Q:

Citat:
These people are sick & evil.
It is not a coincidence.
It never is.
Q

Citat:
D's Playbook (Midterm E):
We will impeach Justice K (ZERO corroborating evidence and ALL factual witnesses provided by accuser ALL DENIED ALLEGATIONS) should we take control in NOV.
LIBERAL LEFT LUNACY [BAIT].
These people are EVIL, SICK, & STUPID.
You are watching/witnessing the systematic destruction of the OLD GUARD.
OLD GUARD >>> POWER TO THE PEOPLE
RED OCTOBER.
Q

Citat:
They want you DIVIDED!
They call us names.
They make threats.
They censor.
They lie.
They project.
They cheat.
They steal.
They harm.
They are sick.
They are evil.
At some point the streets (for them) will not be safe.
Q

Lite citat (om eller från) ISIS:

Citat:
Whatever the degree of piety among its recruits, ISIS clearly uses religion to reinforce a sense of groupishness—an “us against them” mentality that ratchets up the sense of conflict it wants its members to feel toward anyone outside the group. The world in ISIS’ view is divided between those who are unimpeachably good and those who are irredeemably bad. Anyone who accepts this strict dualistic view can easily be led to destroy those outside their “good” group, and to justify acts which are mercilessly and unfathomably cruel.

Citat:
The fact that ISIS offers recruits such a complete system so well attuned to their needs and problems makes it much harder to destroy. Efforts to combat ISIS today are focused on defeating it militarily. We and our allies need also to find a way to counter its religious attraction, destroy its community and negate the power of its songs.

Citat:
They must have been brainwashed and just fed with some benefits rather than the odd parts. According to Flade et al., many teenagers coincidentally meet ISIS members at praying grounds, for instance, the girls that fled to join ISIS were religious girls before they fell into the words of the wrong hands. This is because, they were listening to radical sermons and were unfortunately manipulated that their help is needed in Syria. Similarly, they were followed up online, getting so much interpretation of the Quran from this ISIS members on the Internet.

Citat:
One of the major strategies they use in luring many people in most cases is trying to make them realize how important they are needed in taking part in fighting against the oppressive enemy.

Citat:
First, image of success. According to UK Department for Education, ISIL promotes and commemorates an image of their success on social media just to entice and encourage young people. They try to build an image that they are on the winning side and can offer these young people an exciting life. Their slogan is ‘Baqiyah wa-Tatamaddad’ meaning “remaining and expanding.”

Second, status and belonging. ISIL expresses their ‘Caliphate’ as the right, utopian states in which Muslims will secure status and belonging. They claim that the duty of Muslim men and women are welcome and as long as they are Sunni Muslims, they would be incorporated in the ranks.

Third, personal duty. ISIL use this propaganda theme to declare that supporting them and travelling down to the ‘Caliphate’ is their personal duty. But all Islamic scholars have obviously dismissed this, and such obligation doesn’t exist.

Fourth, defend Sunnis. ISIL presents themselves as the major group that can only defend Sunnis from the thriving Assad regime, the threat existing in the West, and the Iraqi army.

Och för att undvika missförstånd, ISIS handlar inte om halshuggningar och jihad-porr, ISIS handlar om makt. Precis som i stort alla samfund i någon mån gör. Och precis vad Q och Qanon-rörelsen gör. Se sista citat, hur enkelt eller svårt är det att särskilja från Qanon om man suddar ut begreppen specifika för ISIS?
Citera
2019-12-27, 16:11
Medlem
Citat:
Lite citat (om eller från) ISIS:
Jag kan hjälpa dig att förstå så kanske det blir enklare. Du har dragit in citat av vad andra har skrvit om ISIS inget av dina citat var från ISIS.. för en gruppering människor som hänvisar till citat från MSM när dom ska bevisa att Trump begått olagligheter förstår jag att skillnaden är extremt svår att förstå därför jag ville förtydliga

Citat:
Och för att undvika missförstånd, ISIS handlar inte om halshuggningar och jihad-porr, ISIS handlar om makt. Precis som i stort alla samfund i någon mån gör. Och precis vad Q och Qanon-rörelsen gör. Se sista citat, hur enkelt eller svårt är det att särskilja från Qanon om man suddar ut begreppen specifika för ISIS?

HAde du behövt dra in så mycket skit i tråden? Då förstår vi, alla som är ute efter makt är en version av ISIS enligt dig? Så igentligen alla länder, religioner, partipolitiker är en form av ISIS, BRAAAA ANALYS KEEP IT COMING

BAra för att kolla om du förstår vad som händer i den verkliga världen. Du vet att utredningar gentemot "deep state" blir fyllda med bevis om olagligheter medans utredningar gentemot Trump blir fyllda med påståenden om vad han har gjort. Det sista citatet passar således in bättre på de som skriker högt om att Trump begått olagligheter men inte kan presentera bevisen. Dom låtsas att dom vinner när det går åt helveeete.

Kanske vi kan börja kalla dom demoisis för att göra det enklare att förstå?
Senast redigerad av smultronkungen2 2019-12-27 kl. 16:23.
Citera
2019-12-27, 23:58
Medlem
Oj. Jag kan inte bedöma om det är sant men nu antyder Q att förra presidenten anslog $315M till en skolbokskanon som betalades till ett brittiskt förlag som i sin tur, via dotterbolag, gav $65M till presidenten i form av bokkontrakt.

Har det varit på tapeten tidigare eller är det en ny anklagelse? Det här tycker jag känns ganska stort.

Q verkar uppmana sina anhängare att undersöka om även förre vice presidenten fått en andel via samma förlag.
Citera
2019-12-28, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Oj. Jag kan inte bedöma om det är sant men nu antyder Q att förra presidenten anslog $315M till en skolbokskanon som betalades till ett brittiskt förlag som i sin tur, via dotterbolag, gav $65M till presidenten i form av bokkontrakt.

Har det varit på tapeten tidigare eller är det en ny anklagelse? Det här tycker jag känns ganska stort.

Q verkar uppmana sina anhängare att undersöka om även förre vice presidenten fått en andel via samma förlag.

Q's post https://qmap.pub/read/3754
Där denne har en bild av Sara Carters
https://cdn.qmap.pub/images/09a582c70baf01d06dce08c72d35880feb518900171a0b8c53 ad592bc636cd64.png
Vad skulle hända om nuvarande president kollades upp med dessa "audits"?
Oh wait? Just ja.
De stoppas av... Nuvarande presidenten.

Finns annat intressant om Trump, böcker, donationer, etc.

Angående book deals
https://www.vox.com/culture/2017/3/2/14779892/barack-michelle-obama-65-million-book-deal-penguin-random-house
Senast redigerad av Piii... 2019-12-28 kl. 02:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in