Citat:
Till exempel så gick ju halva vänstermedia ut till stöd för Venezuela som på en given signal, det var när Ryssland stödde Maduro, Birger Schalug hade tiotals tweets om Venezuela och de flesta i vänstermedia hade det i toppen på sina twitter i en vecka.
OT men Anders Lindberg på AB hade det inte, note to self i framtiden att han inte är avlönad av ryssarna!
Hade Q varit rysk psyops hade han iallafall nämnt det i något sammanhang.
Ett exempel av många där Q borde promotat ryssland.
Kina, med tanke på Trumps handelskrig så gissar jag att dom försökt vinkla det lite annorlunda än att inte ens nämna det?
OT men Anders Lindberg på AB hade det inte, note to self i framtiden att han inte är avlönad av ryssarna!
Hade Q varit rysk psyops hade han iallafall nämnt det i något sammanhang.
Ett exempel av många där Q borde promotat ryssland.
Kina, med tanke på Trumps handelskrig så gissar jag att dom försökt vinkla det lite annorlunda än att inte ens nämna det?
Men hur skulle Kina / Ryssland bete sig om de ville att Q skulle se ut som en "patriot" (vad det nu är, begreppet verkar användas helt förvridet)? Är det inte i både Kinas och Rysslands intresse att skapa interna stridigheter i USA istället för att fokusera på utrikespolitik?
Citat:
Att det ligger i Ryssland/Kina kaaaaaan ju bero på att den organisation i USA som ligger bakom inte vill bli spårad?
(det kan såklart också vara ryssar och kineser).
CIA eller NSA eldyl?
Jag tycker verkligen att han bara sysslar med GOP och Trump promotion och att det stannar där men dom kanske ligger bakom ändå?
Potentiellt vapen dock för när Q pekar med hela handen blir det +5000 posts och tydligen så har väl hans Pizza Ping Pong killen haft ett helvete tillsammans med de som pekats ut mest runt HRC, EDIT Podesta
(det kan såklart också vara ryssar och kineser).
CIA eller NSA eldyl?
Jag tycker verkligen att han bara sysslar med GOP och Trump promotion och att det stannar där men dom kanske ligger bakom ändå?
Potentiellt vapen dock för när Q pekar med hela handen blir det +5000 posts och tydligen så har väl hans Pizza Ping Pong killen haft ett helvete tillsammans med de som pekats ut mest runt HRC, EDIT Podesta
Jag tror vi förr eller senare kommer få veta lite mer iaf. Men det finns än så länge inget som indikerar att Q har något som helst med administrationen att göra (utom kanske att någon lös anställd kör sitt egna race) i-och-med att alla Q-"proofs" är baserade på tidsangivelser som inte är värda ett ruttet lingon.
Hade Q varit det minsta intresserad av att faktiskt sprida vettig info på ett sätt som inte går att stoppa hade de / han / hon gjort det Cicada 3310-style för att garantera äkthet hos sändaren. Qs tillvägagångssätt indikerar teknisk inkompetens (notera väl här att jag med tekniskt inkompetent snarast menar sammanslutningar som inte klarar Cicada 3301-pusslen, så jag sätter ribban för tekniskt kompetent oerhört högt. Jag vill i all välmening be alla läsare av detta att ge sig på Cicada 3301 pusslen, de finns undansparade på https://uncovering-cicada.fandom.com/wiki/Uncovering_Cicada_Wiki för att förstå vilken nivå sigint i ett land som USA kan förväntas ligga på. Det finns länders vars sigint institutioner jag inte bedömer vara tekniskt kompetenta, men USA, Ryssland och Kina har definitivt den kompetensen som behövs).
För att sammanfatta: Är Qs tillvägagångssätt förenligt med sigint / milint? Nej, inte på långa vägar. Är Qs tillvägagångssätt förenligt med någon som vill elda på Trumps bas? Ja. Vilka kan tänkas stå bakom Q? Alla som har ett intresse av att elda på Trumps bas, indirekt eller direkt, så kan vara en R-falang själva, eller lede fi som vill splittra USA och försvaga USAs ställning i världspolitiken (dvs förmodligen Ryssland eller Kina).
Och min tolkning hittills är att det inte är en R-falang, för Q verkar vara mer inställd på att splittra / försvaga senat och kongress än att driva R-politik (och Trump driver inte R-politik).
Oerhört, väldigt spännande vilket inflytande "källartrollet" Q har fått.