2019-12-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Detta håller jag helt med om.

Om vi antar R-thinktank liknande upplägg. Vilka skulle det kunna vara då?

Och om vi går helt i motsatt riktning, om vi antar att Q tjänar pengar på detta, vem av alla som tjänar pengar på uppmärksamheten reffar Q till mest?

Är det en R-thinktank så finns det nog många alternativ, vild gissning, en grupp yngre talanger som övertygat sina chefer att få göra ett försök att mobilisera soffliggarna genom Qanon.
Är så fallet så blir ju antiklimaxen total när dom outas

Skulle det vara för att tjäna pengar så hittar ni nog Qanon i de som började promota honom/dom, eller att dom tidigt tog kontakt med gruppen bakom Qanon, "tonåringarna i sin mammas källare" och övertygade dom om att det skulle gå att tjäna $$$ på det och sen har det drivits vidare i symbios.

Kan ju också vara så att R-thinktanken förstod att dom behövde en kanal att sprida budskapet och kontaktade youtubarna och gav dom en chans att tjäna egna pengar mot att dom förde ut budskapet?

För min del verkar 1 och 3 rimligast men det är ju bara min åsikt.

Trump tycker säkert att det är lite smickrande att bli upplyft till nationalhelgon och att HRC et.al. fått det hett om öronen men har nog ytterst lite compliance med narrativet, snarare tvärtom
Citera
2019-12-28, 11:53
Medlem
Citat:
ISIS började inte så, ISIS blev så.

Lite citat Q:

Citat:
They want you DIVIDED!
They call us names.
They make threats.
They censor.
They lie.
They project.
They cheat.
They steal.

They harm.
They are sick.
They are evil.
At some point the streets (for them) will not be safe.
Q
Lite citat (om eller från) ISIS:
Och för att undvika missförstånd, ISIS handlar inte om halshuggningar och jihad-porr, ISIS handlar om makt. Precis som i stort alla samfund i någon mån gör. Och precis vad Q och Qanon-rörelsen gör. Se sista citat, hur enkelt eller svårt är det att särskilja från Qanon om man suddar ut begreppen specifika för ISIS?

Lite som Mike Pompeo, alltså

Ex-CIA director Pompeo: 'We lied, we cheated, we stole' - YouTube
https://youtu.be/DPt-zXn05ac
Citera
2019-12-28, 11:57
Medlem
Citat:
Något religiöst fundamentalistiskt? En kristen ISIS?

Citat:
Men hur skulle Kina / Ryssland bete sig om de ville att Q skulle se ut som en "patriot" (vad det nu är, begreppet verkar användas helt förvridet)? Är det inte i både Kinas och Rysslands intresse att skapa interna stridigheter i USA istället för att fokusera på utrikespolitik?

itazon, dessa två quoter, så här tänker jag;

Om det är religiösa fundamentalister, islamister, Kina eller Ryssland så är det min fulla övertygelse att Q vid något fall hade postat något pro-ryskt. pro-kinesiskt, pro-islamistiskt eller pro-kristet.

Det närmaste vi kommer är nog pro-kristet men jag tycker retoriken faller ganska väl inom ramarna för normal amerikansk kristen patriotism än så länge.

Jag jämför lite med KD som när dom blev lite populära innan valet DIREKT började peddla frikyrko-narrativet, nej till homosexualitet, nej till allt utom kärnfamiljen, alla skall gå i kyrkan, kristna värderingar osv. och sen sjönk dom som en sten, lite där tänker jag att pro-kristet skulle börja gå.

Jag tror ingen av ovan grupper hade kunnat hålla sig ifrån att smyga in egna budskap nu när Qanon faktiskt blivit uppmärksammat av MSM, trots allt ett par år nu. Nuförtiden är det ju det första man frågar sig, var står avsändaren.

Men budskapet som trummas ut är nästan undantagslöst numera partipolititiskt med stöd till R.

Jag är 100% överygad om att Q kommer peddla Trump för president 2020 om ett par månader.

Personligen så kan jag känna att en kandidat som Tulsi Gabbard som tagit striden med hela D och har ett väldigt vettigt narrativ borde vara Q first pick för 2020 men det tror jag inte vi kommer få se

Det skulle naturligtvis kunna vara en extremt välskött Rysk påverkansoperation och dom har ju erfarenhet av det från kalla kriget och var väldigt duktiga på. Skulle det visa sig vara ryssarna så är det hatten av för ett riktigt bra jobb

EDIT: varför skulle Trump vara bäst för Kina eller Ryssland?
Hade inte Bernie Sanders den gamle kommunisten, Ron Paul eller stöd till ultra-höger eller extrem-vänster gett bättre utdelning när det gäller att splittra, som man gör i Europa, stöder båda sidor?
Det som Q peddlar för tillfället gynnar mest bara R.
Senast redigerad av Africanized 2019-12-28 kl. 11:59.
Citera
2019-12-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

EDIT: varför skulle Trump vara bäst för Kina eller Ryssland?
Hade inte Bernie Sanders den gamle kommunisten, Ron Paul eller stöd till ultra-höger eller extrem-vänster gett bättre utdelning när det gäller att splittra, som man gör i Europa, stöder båda sidor?
Det som Q peddlar för tillfället gynnar mest bara R.
Vetetusan om detta verkligen gynnar R heller.
För min del verkar det för att skapa splittring.
Sanders? Verkar snarare att Trump är mer ryssvänlig.

Jo, Q har visst varit i farten igen, ikväll.

DNC hacken, där finns flera alternativ som gjort remote hack möjligt, fast det har väl redan gåtts igenom hyffsat mycket här redan tidigare.
Citera
2019-12-29, 01:13
Medlem
Lao Tzus avatar
Då var det officiellt.

Trump retweetar Q

Det innebär att swampen är på väg att drainas
Citat:
Trump just retweeted a 'QAnon' conspiracy-theory hashtag to his 68 million followers

https://www.businessinsider.de/international/trump-retweeted-qanon-hashtag-to-his-68-million-followers-2019-12/?r=US&IR=T
Citera
2019-12-29, 07:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Då var det officiellt.

Trump retweetar Q

Det innebär att swampen är på väg att drainas

Eller att han retweetar allt som smickrar honom, speciellt nu under en period där han känner sig som ett offer
Citera
2019-12-29, 20:50
Medlem
-Amen va fan. Nu backar Q, kallar det för det tysta kriget och och verkar skjuta upp alla eventuella avslöjanden. Börjar tro att Q bara vill hålla liv i rörelsen fram till valet som Africanized (ovan) redan varit inne på.

Jag hoppades ju att de skulle släppa något [2019] men nu är det kört. Nu låter det
-Å så jobbigt med alla förrädare överallt. Det kommer ta hela dan att rensa ut dem.
-Ja men det hade väl ni kunnat gjort innan ni började skryta om hur jävla nära allt är?
Citera
2019-12-29, 20:58
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
-Amen va fan. Nu backar Q
Vad får dig att tro att Q "backar"?
Citera
2019-12-29, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vad får dig att tro att Q "backar"?

Det skulle ske under 2019. Nu när 2019 är slut låter det i 3774 'the silent war continues' mer som att det kommer ta ett tag.
Bara för att Q-folket ska ha nåt att försvara sig med när hånet 2020 börjar på grund av att inget hände.
Citera
2019-12-29, 21:17
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Det skulle ske under 2019.
Kan du citera Q som får dig att dra denna slutsats.
Citera
2019-12-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Kan du citera Q som får dig att dra denna slutsats.

Tänker på denna:

Citat:
Ursprungligen postat av 3587
Indictments coming.
[2019]
Q
Citera
2019-12-29, 22:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tänker på denna:

Det har lovats massor av liknande saker under året, det finns nog en anledning till att de mer "seriösa" Q troende verkar ha övergivit Q och det är av samma anledning som du lyfter nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in