Citat:
Ursprungligen postat av
itazon
Något religiöst fundamentalistiskt? En kristen ISIS?
Citat:
Men hur skulle Kina / Ryssland bete sig om de ville att Q skulle se ut som en "patriot" (vad det nu är, begreppet verkar användas helt förvridet)? Är det inte i både Kinas och Rysslands intresse att skapa interna stridigheter i USA istället för att fokusera på utrikespolitik?
itazon, dessa två quoter, så här tänker jag;
Om det är religiösa fundamentalister, islamister, Kina eller Ryssland så är det min fulla övertygelse att Q vid något fall hade postat något pro-ryskt. pro-kinesiskt, pro-islamistiskt eller pro-kristet.
Det närmaste vi kommer är nog pro-kristet men jag tycker retoriken faller ganska väl inom ramarna för normal amerikansk kristen patriotism än så länge.
Jag jämför lite med KD som när dom blev lite populära innan valet DIREKT började peddla frikyrko-narrativet, nej till homosexualitet, nej till allt utom kärnfamiljen, alla skall gå i kyrkan, kristna värderingar osv. och sen sjönk dom som en sten, lite där tänker jag att pro-kristet skulle börja gå.
Jag tror ingen av ovan grupper hade kunnat hålla sig ifrån att smyga in egna budskap nu när Qanon faktiskt blivit uppmärksammat av MSM, trots allt ett par år nu. Nuförtiden är det ju det första man frågar sig, var står avsändaren.
Men budskapet som trummas ut är nästan undantagslöst numera partipolititiskt med stöd till R.
Jag är 100% överygad om att Q kommer peddla Trump för president 2020 om ett par månader.
Personligen så kan jag känna att en kandidat som Tulsi Gabbard som tagit striden med hela D och har ett väldigt vettigt narrativ borde vara Q first pick för 2020 men det tror jag inte vi kommer få se
Det skulle naturligtvis kunna vara en extremt välskött Rysk påverkansoperation och dom har ju erfarenhet av det från kalla kriget och var väldigt duktiga på. Skulle det visa sig vara ryssarna så är det hatten av för ett riktigt bra jobb
EDIT: varför skulle Trump vara bäst för Kina eller Ryssland?
Hade inte Bernie Sanders den gamle kommunisten, Ron Paul eller stöd till ultra-höger eller extrem-vänster gett bättre utdelning när det gäller att splittra, som man gör i Europa, stöder båda sidor?
Det som Q peddlar för tillfället gynnar mest bara R.