2019-12-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Det är lite det som är modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, hur passar det här in egentligen?

Och hela narrativet med judar, hur passar det in att Ivanka Trump är ortodox jude? (pga Jared)

Om man tror på judiska konspirationsteorier, så borde ju Donald Trump själv vara överjuden?

Eller är Q (den kinesiskt (Falun Gong?) sponsrade) överjuden?

Ja och Trump var ju kvick med att flytta ambassaden till Jerusalem till exempel.

Q ser jag fortfarande som en pro-trump PR kampanj med rötter någonstans i den republikanska oponionsbildningen. Alla hans konspiratoriska foton kan ju vara vem som helst av hans 600 white house employees.

Nu har Q helt tappat gnistan tycker jag, att vi inte hört mer om Kina som helt dominerat Trumps utrikespolitik senaste halvåret är graverande.

Det enda som ger minsta möjliga relevans till Q narrativet är väl att Trump gjort hela etablissemanget fullständigt vansinniga, i princip alla auktoriteter anser ju att han är en fara för minst rikets säkerhet

Nu väger ju sådana ord ganska lätt i politikersammanhang då även allas vår Kristersson är minst nazist nu och allt motstånd till sittande regering i riksdagen minst försök till statskupp.

Ett litet lackmustest på Trumps kompetens är faktiskt Kina, går USA vinnande ur det så får det nog tillskrivas Trump och vice versa men vi verkar inte riktigt vara där ännu och sen får vi väl se vad som verkligen är skrivet bakom Trumps triumfatoriska uttalanden på twitter om skrällseger.
Citera
2019-12-23, 14:30
Medlem
Här har ni en kul twist från Q;

Citat:
What statements have been made re: timing?
Think 'fast-tracking'.
What statements have been made by Chairman Graham re: Senate FISA hearing(s) & witnesses?
WHY IS PELOSI HOLDING THE [2] ARTICLES OF IMPEACHMENT?

Så impeachment är helt enkelt bara ett skapande av leverage för att försöka förhandla sig ur FISA osv. för deep state. OM så vore fallet så signalerar det ju att Trump lägret har något riktigt högexplosivt i baggaget som gör att dom måste gå så pass högt som impeachment.
Citera
2019-12-23, 15:06
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Så impeachment är helt enkelt bara ett skapande av leverage för att försöka förhandla sig ur FISA osv. för deep state.
Det är ett försök att hindra senaten från att utföra förfrågningar om FISA.

När en riksrätt röstas igenom (vilket nu har skett) låses senaten upp för en riksrättegång och inget övrigt arbete får ske. Pelosi försöker förhala processen tills efter valet 2020 då Demokraterna räknar med att kunna stjäl valet och ersätta Trump med en korrupt president.
Citera
2019-12-23, 15:31
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det är ett försök att hindra senaten från att utföra förfrågningar om FISA.

När en riksrätt röstas igenom (vilket nu har skett) låses senaten upp för en riksrättegång och inget övrigt arbete får ske. Pelosi försöker förhala processen tills efter valet 2020 då Demokraterna räknar med att kunna stjäl valet och ersätta Trump med en korrupt president.
Rena fantasier som allt annat från dig. McConnell har ju gått ut helt öppet med att han kommer se till att senaten omedelbart frikänner tRump utan någon procedur öht med t ex inkallade vittnen. Pelosi som vill ha en ordentligt rättegång, har stoppat processen ända tills GOP går med på att göra sitt jobb, såsom det bestäms av konstitutionen, vilket inkluderar att även se till att presidenten följer konstitutionens regler.
Senast redigerad av nerdnerd 2019-12-23 kl. 16:31.
Citera
2019-12-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
[...]vilket inkluderar att även se till att presidenten följer konstitutionens regler.

Q har väl ganska rakt ut sagt att DJTs egenintressen trumfar konstitutionen i allt väsentligt? Och det verkar som att hans bas håller med? Dvs om DJT satte på Ivanka mitt på 6th Av med konstitutionen i ena handen samtidigt som han sköt in i en folkmassa så skulle nog hans bas ändå tycka att han gjorde rätt?

Citat:
Q ser jag fortfarande som en pro-trump PR kampanj med rötter någonstans i den republikanska oponionsbildningen. Alla hans konspiratoriska foton kan ju vara vem som helst av hans 600 white house employees.

Det här är jag mer och mer beredd att hålla med om. Som sagt, tidigare var jag hyfsat trygg i min föreställning om att Q var antingen ryskt eller kinesiskt påhitt, men då borde Q ha rattat lite annorlunda under hösten.

Men jag vill inte avskriva det helt då 8kun hostas i Ryssland och domänerna pekat mot Kina och inte bytt ägare sen dess (dvs samma ägare som pekade 8kun adresserna till Kina pekar nu dem till Ryssland). Sen tycker jag att 8kuns tidsinställning (-4 min) tyder på en större aktör som ligger bakom det hela.
Citera
2019-12-23, 16:12
Medlem
Citat:
När en riksrätt röstas igenom (vilket nu har skett) låses senaten upp för en riksrättegång och inget övrigt arbete får ske.

Var står detta skrivet? Det låter som något som någon vill få det att se ut som för att kunna köra ett tidsplaneringsspel.

Se exempelvis https://www.senate.gov/artandhistory/history/resources/pdf/3_1986SenatesImpeachmentRules.pdf för gällande (av senaten antagna) regler vid en riksrättsprocess.

Inte heller att förglömmas är att senaten sen 1970-talet kör med dubbla agendor ("two-track" system på engelska) för att inget enskilt ärende ska kunna låsa senaten (vilket brukade hända mha filibustrar). Dvs påståendet att när ett riksrättsförfarande inleds

Citat:
låses senaten upp för en riksrättegång och inget övrigt arbete får ske

tolkar jag mer som att någon försöker utnyttja andras ignorans i hur det politiska systemet fungerar för att främja sin egen agenda (hypotetiskt den ryska eller kinesiska agendan).
Citera
2019-12-23, 16:17
Medlem
Aciess avatar
Jag har personligen velat lite fram och tillbaka ang Trump, men för mig står det klart att han är deep state när han sätter beskydd på det mest avskyvärda folk som någonsin existerat. Till och med Gud själv avskyr dem. De är satans avkommor och skapar krig, svält och massmord och det verkar vara det enda de kan.
Citera
2019-12-23, 16:50
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Jag har personligen velat lite fram och tillbaka ang Trump, men för mig står det klart att han är deep state när han sätter beskydd på det mest avskyvärda folk som någonsin existerat. Till och med Gud själv avskyr dem. De är satans avkommor och skapar krig, svält och massmord och det verkar vara det enda de kan.
Jag antar att du menar judarna?
Citera
2019-12-24, 00:08
Medlem
danjäls avatar
Citat:

Jag tänker ovidkommande på det Falun Gong sponsrade nätverket som stängdes ner häromdan. Typ samtidigt som Qs senaste post. Kan det vara kopplat? Jag tänker hela Epoch Times med tillhörande krusiduller.

Antar att du också läst denna artikel?

https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/trump-qanon-impending-judgment-day-behind-facebook-fueled-rise-epoch-n1044121

Postar den för er som inte läst då den ger tråden en del intressanta frågeställningar om spridandet av Q.
Citera
2019-12-24, 11:57
Medlem
Jag tror att NP inte skickar vidare till senaten för att det skulle låsa fast flera senatorer som egentligen behöver ut och kampanja i presidentvalet.

Jag tror inte deep state nödvändigtvis är judar. Somliga kanske är det (andra är kristna, muslimer eller hinduer) men vad som betyder något är att de är superrika eller har superinflytande.

DJT är noga med att inte beskylla ett helt folk/religion för något som enskilda skurkar utfört.

Jag gissar att Q är BT som får sitta med på möten och göra anteckningar. Det roar DJT att ungarna deltar. Det är något lillgammalt över Q. BT är nog ovanligt begåvad (men trots det bara ett barn)

Jag hoppas att GS kommer gripas snart och att det kommer att uppfattas som startskottet på fler rättsprocesser (bara för att jag följer detta som ren underhållning och att det skulle vara kul).
Citera
2019-12-24, 18:52
Medlem
Citat:
Q har väl ganska rakt ut sagt att DJTs egenintressen trumfar konstitutionen i allt väsentligt? Och det verkar som att hans bas håller med? Dvs om DJT satte på Ivanka mitt på 6th Av med konstitutionen i ena handen samtidigt som han sköt in i en folkmassa så skulle nog hans bas ändå tycka att han gjorde rätt?

Det här är jag mer och mer beredd att hålla med om. Som sagt, tidigare var jag hyfsat trygg i min föreställning om att Q var antingen ryskt eller kinesiskt påhitt, men då borde Q ha rattat lite annorlunda under hösten.

Men jag vill inte avskriva det helt då 8kun hostas i Ryssland och domänerna pekat mot Kina och inte bytt ägare sen dess (dvs samma ägare som pekade 8kun adresserna till Kina pekar nu dem till Ryssland). Sen tycker jag att 8kuns tidsinställning (-4 min) tyder på en större aktör som ligger bakom det hela.

Sista stycket, det där är iofs intressant men jag har också inte sett tecken på att det är Rysk eller Kinesisk psyops.

Till exempel så gick ju halva vänstermedia ut till stöd för Venezuela som på en given signal, det var när Ryssland stödde Maduro, Birger Schalug hade tiotals tweets om Venezuela och de flesta i vänstermedia hade det i toppen på sina twitter i en vecka.
OT men Anders Lindberg på AB hade det inte, note to self i framtiden att han inte är avlönad av ryssarna!
Hade Q varit rysk psyops hade han iallafall nämnt det i något sammanhang.
Ett exempel av många där Q borde promotat ryssland.

Kina, med tanke på Trumps handelskrig så gissar jag att dom försökt vinkla det lite annorlunda än att inte ens nämna det?

Vad menar du med;
Citat:
Sen tycker jag att 8kuns tidsinställning (-4 min) tyder på en större aktör som ligger bakom det hela

Att det ligger i Ryssland/Kina kaaaaaan ju bero på att den organisation i USA som ligger bakom inte vill bli spårad?

(det kan såklart också vara ryssar och kineser).

CIA eller NSA eldyl?
Jag tycker verkligen att han bara sysslar med GOP och Trump promotion och att det stannar där men dom kanske ligger bakom ändå?

Potentiellt vapen dock för när Q pekar med hela handen blir det +5000 posts och tydligen så har väl hans Pizza Ping Pong killen haft ett helvete tillsammans med de som pekats ut mest runt HRC, EDIT Podesta
Citera
2019-12-24, 19:41
Medlem
Citat:
Vad menar du med;

Citat:
... Tidsdiffar

Citerar mig själv lite snabbt, återkommer med tankar på övrigt efter tomten gjort sitt.

Citat:
Se valfri av (finns risk att de plockas bort eftersom de inte följer narrativet):
https://8kun.top/qpatriotresearch/res/290.html#315
https://8kun.top/qpatriotresearch/res/290.html#347
https://8kun.top/qpatriotresearch/res/290.html#373
https://8kun.top/qpatriotresearch/res/290.html#375

Jag hade fel, ska jag villigt erkänna, jag trodde de hade ställt klockorna på 8kun några sekunder fel med flit och hade kodat något finurligt för att göra det hela snabbt, men de kör med tre förbannade minuter så de använder handpåläggning (!). Att jag inte upptäckte det tidigare, är ett alldeles för stort tidsspann.

Dvs alla tids-"proof" är tämligen urvattnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in