Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baltzarwithadream
483 024sek i lön för 2018 på Linnéa. Sverige är trensparent. Det mesta finns online.

Det där måste väl ändå vara svenskt rekord i försörjningsstöd?

Merparten av verksamheterna som anlitat Claesson är väl sådana som finansieras med statliga medel?
Citera
2019-12-24, 12:06
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltzarwithadream
483 024sek i lön för 2018 på Linnéa. Sverige är trensparent. Det mesta finns online.

Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Det där måste väl ändå vara svenskt rekord i försörjningsstöd?

Merparten av verksamheterna som anlitat Claesson är väl sådana som finansieras med statliga medel?

Dessutom 300 K i aktieutdelning och 800 K i bolagsvinst. Det går ingen nöd på den damen inte!

Då kan man dessutom ana sig till att nästa bokslut, det för 2019, ser ännu bättre ut.
Citera
2019-12-24, 13:49
Bannlyst
Nytt avsnitt om Linnéa Claeson i podden haveristerna, fast man måste vara Patreon.
Hon är anställd av Lunds universitet, hon har nån hittepå tjänst som hennes vän professor Per Ödling skapat.
Hon hjälper till med att lära dom kommunicera ut att hela Sverige ska få tillgång till bredband, lr nåt.
Hennes ansökan om tjänsten var rolig att läsa, människan är helt väck, texten handlade mest om att vi alla måste va snälla mot varandra.
Intressant avsnitt, den där Per Ödling förtjänar en egen tråd.

Linnéas senaste text på insta..

” Hej, klockan är snart långt över midnatt, det är julafton och jag vill fira med dig. God Jul, föressten ska man väl säga först av allt. För det blir det. För vi är tillsammans.
Jag finns här för att fira med dig som har fullt ös och massa härlig familj, släkt, vänner och kärlek runt omkring dig. Med dig som är själv och tycker att det känns bra.

Med dig som jobbar på dagen, natten eller både och. Med dig som inte vet var du ska ta vägen, inte står ut där du är, allt bara blir tårar, bråk och skit.
Sprit, sorger, slagsmål. Ilska, oro och förtvivlan. Med dig som är själv, känner dig ensam och som inte klarar av det en sekund till. Med just dig.
Oavsett vilken situation du är i och hur du behöver mig så finns jag här för dig.
Du är inte ensam. Jag är med dig. Skriv med mig hela dagen och natten om du vill, jag finns uppe för er.
Ingen ska behöva sitta ensam på jul, så jag sitter uppe med er. Det blir väl min version av uppesittarkväll. Jag är här hela julafton också. Jag är alltid här, okej? Ta hand om dig och sök hjälp och vård om du behöver. Men känner du dig ensam och behöver en vän så har du en i mig. Alltid. ❤️ - 12 hours ago”
Citera
2019-12-24, 13:59
Medlem
Bylwes avatar
Asså, hon är ju jävligt snygg!
När man väl sitter här o tänker med kuken, så får hon för min del fanemej sitta och skrika o gapa om vad hon vill.. Förutsatt att hon knullar mig gul och blå vid dagens slut!
God jul Linnéa!
Citera
2019-12-25, 11:23
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Nytt avsnitt om Linnéa Claeson i podden haveristerna, fast man måste vara Patreon.
Hon är anställd av Lunds universitet, hon har nån hittepå tjänst som hennes vän professor Per Ödling skapat.
Hon hjälper till med att lära dom kommunicera ut att hela Sverige ska få tillgång till bredband, lr nåt.
Hennes ansökan om tjänsten var rolig att läsa, människan är helt väck, texten handlade mest om att vi alla måste va snälla mot varandra.

Linnéas senaste text på insta..

” Hej, klockan är snart långt över midnatt, det är julafton och jag vill fira med dig. God Jul, föressten ska man väl säga först av allt. För det blir det. För vi är tillsammans.
Jag finns här för att fira med dig som har fullt ös och massa härlig familj, släkt, vänner och kärlek runt omkring dig. Med dig som är själv och tycker att det känns bra.

Med dig som jobbar på dagen, natten eller både och. Med dig som inte vet var du ska ta vägen, inte står ut där du är, allt bara blir tårar, bråk och skit.
Sprit, sorger, slagsmål. Ilska, oro och förtvivlan. Med dig som är själv, känner dig ensam och som inte klarar av det en sekund till. Med just dig.
Oavsett vilken situation du är i och hur du behöver mig så finns jag här för dig.
Du är inte ensam. Jag är med dig. Skriv med mig hela dagen och natten om du vill, jag finns uppe för er.
Ingen ska behöva sitta ensam på jul, så jag sitter uppe med er. Det blir väl min version av uppesittarkväll. Jag är här hela julafton också. Jag är alltid här, okej? Ta hand om dig och sök hjälp och vård om du behöver. Men känner du dig ensam och behöver en vän så har du en i mig. Alltid. ❤️ - 12 hours ago”
Jesus vilken predikan! Känns sådär stabilt tycker jag. Grandiost ego 2.0
Citera
2019-12-25, 13:00
Bannlyst
Linnéas snällhet har inga gränser.
Hon offrade hela julen åt att rädda liv.

Fyra bilder från hennes instastory...

https://imgur.com/a/uowyIkf
Citera
2019-12-25, 13:14
Medlem
Fethetens avatar
Citat:

Extremt motbjudande!
Helt otroligt att hon fortsätter som inget har hänt efter att blivit ertappad med oändliga lögner och sitt narcissistiska beteende.
Att hon får fortsätta är bara ett tecken på hur fejk och godhetsvriden vår media är, när det faller kommer det falla men ack så otålig jag börjar bli.
Citera
2019-12-25, 19:18
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetheten
Extremt motbjudande!
Helt otroligt att hon fortsätter som inget har hänt efter att blivit ertappad med oändliga lögner och sitt narcissistiska beteende.
Att hon får fortsätta är bara ett tecken på hur fejk och godhetsvriden vår media är, när det faller kommer det falla men ack så otålig jag börjar bli.
Media kommer att falla? Du menar att internet kollapsar? LC har sin egna plattformar på på instagram, twitter och facebook och det är inte SVT, SR eller etablerade seriösa medier som backar henne. Syns ingenstans där vad jag kan se.
Senast redigerad av Ejsidisi 2019-12-25 kl. 19:29.
Citera
2019-12-26, 03:34
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Det är så patetiskt att skriva ut publikt att man hjälper folk, skänker pengar, etc.
Människor som gör det, är sådana som normalt sett aldrig hjälper andra, och vill nu synas lite. Patetiskt.

Citera
2019-12-26, 10:22
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
.....

Utlysningen, och tillsättningen av denna tjänst (som Projektkoordinator) likt det helt obefintliga resultatet av hennes arbete borde definitivt granskas. För hittills ca 150 000 kronor av våra skattepengar hade LC åstadkommit precis INGENTING under närmare 1,5 år, på en 25 %-ig tjänst (vilket skall ha motsvarat 3,5 månaders heltidsarbete). Det hittillsvarande resultatet med hela en (1) text, där hon dock noggrant hade skrivit, att "denna text fick hon inte betalt för". Dessutom hade projektet (se beskrivning nedan) uppvisat i stort sätt NOLL och INGENTING med hänvisning till aktivitet på i sociala medier eller andra kommunikationsplattformar. Hon hade med andra ord inte lyckats bidra själv eller förmått (coachat) andra att kommunicera projektets arbete och resultat. Vilket var ett av hennes avgränsade uppdrag.

Dessutom var det ytterst tydligt att Professor Per Ödling skräddarsytt tjänsten direkt mot LCs mycket klena (och skrattretande dåliga) CV på området och hennes små och få meriter i den akademiska världen. Han hade därefter även negligerat andra och mer kompetenta sökande. Allt för att generera ytterligare skattepengar till sin, sedan tidigare etablerade kontakt och samverkanspartner LC. Det var bland annat Professor Ödling som introducerade Hédi Fried och LC för varandra.

Det är naturligtvis inte första gången som forskningsvärlden slösar bort anslag (läs skattemedel), men det är oerhört flagrant, då LC helt saknar både egna meriter inom forskningsområdet såväl som utbildning inom projektledning eller kommunikation.

Så här beskrivs projektet på Lunds Universitets hemsida:

"Beskrivning
Forskargruppen Bredbandskommunikation fokuserar på s.k. "core networks" och arbetar i alla lager. Forskningsområdena tillämpar områdena signalbehandling, DSL-system och nätverksdesign och gruppen är systemfokuserad med systemets funktionalitet och underhåll i fokus. Forskningen sker i nära samarbete med svenska och internationella industripartners. I Sverige har koncernen ett formellt avtal med Ericsson AB, och samarbetar med Teliasonera, Bredbandsbolaget, och Acreo AB. Huvudsyftet med gruppens arbete är att göra skillnad, både i den akademiska världen och industrin.Den tillämpade forskningen är alltid baserad på djup teoretisk kunskap om de inblandade nätverken och systemen."

Källa: https://www.lu.se/lucat/group/v1001100
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-12-26 kl. 10:48.
Citera
2019-12-26, 18:23
Medlem
Citat:
Var kan man läsa hennes ansökan om tjänsten?
Citera
2019-12-26, 19:18
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Var kan man läsa hennes ansökan om tjänsten?

Vet inte om den finns publicerad någonstans. Haveristerna läste högt ur ansökan som de begärt in i enlighet med offentlighetsprincipen. Det var ett 1,5 sidor långt brev samt en text med en rubrik typ "Varför jag tycker att man skall vara snäll". Varefter det följde en sida av den värsta trams någon någonsin har författat. Lät som ett alster från en något svagbegåvad mellanstadieelev som skrivit en skoluppsats. Texten var dessutom full med språkliga fel, felaktig meningsuppbyggnad och syftningsfel. Ofattbart att detta är en person som för närvarande går igenom juristprogrammet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in