Citat:
Ursprungligen postat av
NotAyrtonSenna
Lite sugen på ett nytt projekt men kan inte riktigt bestämma mig. Funderar på:
1. Obj.704 då jag gillar HT och inte har någon med bakplacerat torn
Menar du inte 705A - när du menar HT med bak-torn? 704 är TD
IS-M är en rätt skottsäker tank, går att sidescrapa brutalt med den. Har nyligen köpt 705 och den är ganska lättspelad, dock långsam som aset men brutalt torn som bouncar massor.
Citat:
Ursprungligen postat av
NotAyrtonSenna
2. Kinesiska medium
3. Kinesiska HT
Jag har precis elitat båda tier VIIna, generellt så är de kinesiska snäppet sämre än ryska motsvarigheterna med lite derpiga kanoner. Fungerar helt okej i sin tier men har svårigheter mot högre tiers.
Dock skall tier VIII inte vara några höjdare utan de lär ha blivit väldigt poweercreepade senaste åren - T-34-2 verkar ju dela plats med TVP VTU som den minst omtyckta vagnen i spelet. Har därför dragit mig lite för att köpa loss den...
Citat:
Ursprungligen postat av
NotAyrtonSenna
4. Engelska HT
Jag tyckte de är ren käpptortyr - toppar typ 20km/h, stora och platta med kasst armor och typ 120 i alpha... Tier VIIn (Black Prince) är en av få högre tiers i spelet jag freeXPat mig rakt förbi utan att ens köpa loss. Toppkanonen har 170pen och 150 i alpha och möter tier IX... behöver jag säga mer?
Dock får de riktiga kanoner först i tier VIII med Cernavernon - problemet är att jag fick ju Cerna AX i princip samma veva som jag grindade loss techtree-motsvarigheten - och premiumen är samma vagn fast bättre på allt... Så gissa vilken som får stå i garaget och vilken som blir spelad med?
Citat:
Ursprungligen postat av
NotAyrtonSenna
5. US TD, vill åt T30 som väl nästan kan spelas som en HT
Yes, T30 är i princip en upptierad T29 - med beväpningen rakt av från T95. Dvs 276pen/750dmg med AP. Var länge sedan jag grindade igenom den linjen men den var då helt okej. Tier VIIIan är förbannat långsam men har riktigt bra armor, den har buffats sen jag spelade den. Långsam som ett lik bara.