2019-12-24, 10:56
  #25273
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
WG bjuder på en Santa Claus commander om man loggar in idag!

vad betyder det?
Citera
2019-12-24, 11:06
  #25274
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vad betyder det?
Du får Santa Claus, han är commander med BIA och 2 fria perks
__________________
Senast redigerad av perineum 2019-12-24 kl. 11:10.
Citera
2019-12-24, 13:35
  #25275
Medlem
270215s avatar
Fel
Citera
2019-12-24, 14:46
  #25276
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Du får Santa Claus, han är commander med BIA och 2 fria perks

ok behåller man den permanent eller bara under julen ?
Citera
2019-12-24, 15:05
  #25277
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ok behåller man den permanent eller bara under julen ?
Du behåller den!
Citera
2019-12-24, 21:50
  #25278
Medlem
franges avatar
Jaha - då är julafton en sån där djävla cancerdag då. Har spelat typ tio matcher - och har i varenda match börjat brinna - oavsett vad för vagn man spelar - oavsett vem som skjuter - oavsett var de skjuter - så är första djävla träffen motorbrand. I varenda match. Det var åtminstone en månad sen jag började brinna - och nu händer det varenda djävla match idag.

"Nääe det är inte riggat - det är säkert bara otur" - eller hur
Citera
2019-12-24, 22:14
  #25279
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jaha - då är julafton en sån där djävla cancerdag då. Har spelat typ tio matcher - och har i varenda match börjat brinna - oavsett vad för vagn man spelar - oavsett vem som skjuter - oavsett var de skjuter - så är första djävla träffen motorbrand. I varenda match. Det var åtminstone en månad sen jag började brinna - och nu händer det varenda djävla match idag.

"Nääe det är inte riggat - det är säkert bara otur" - eller hur

Vad kan vara vinningen vara för WG att rigga fler bränder vissa dagar? Gäller det samtliga spelare eller vissa speciellt utvalda?
Citera
2019-12-24, 22:18
  #25280
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Vad kan vara vinningen vara för WG att rigga fler bränder vissa dagar? Gäller det samtliga spelare eller vissa speciellt utvalda?

Fråga mig inte... Men under mina 6-7 år spelandes det här spelet så har jag sett det så tydligt - visst att bränder sker ibland lite random och att vissa vagnar är mer benägna att fatta eld än andra - men oftast så sker det i vågor. Dvs att samma vecka börjar vagnarna brinna praktiskt taget varenda match. Så fort man blir träffad. Match efter match efter match.

Mitt rekord är med T30 för ett par år sedan - det var just en sådan branddag så jag körde både small och large släckare (använder dem aldrig annars) plus har 5-6 skillad crew så en drös av dem har den skillen - fyra bränder i en och samma match. Det går liksom inte att bara kalla det slump då...

Hittills - nu ikväll, har jag haft Elc Even 90 x2 bränder, M10 RBFM 1x brand, SU-130PM x2 bränder, Obj 703 x1 brand, Strv S1 x2 bränder. Vd jag kommer på på rak arm. Och jag har spelat liksom 10-12 matcher på sin höjd.

Låter det som "en vanlig dag i WoT"?
__________________
Senast redigerad av frange 2019-12-24 kl. 22:28.
Citera
2019-12-25, 01:53
  #25281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Fråga mig inte... Men under mina 6-7 år spelandes det här spelet så har jag sett det så tydligt - visst att bränder sker ibland lite random och att vissa vagnar är mer benägna att fatta eld än andra - men oftast så sker det i vågor. Dvs att samma vecka börjar vagnarna brinna praktiskt taget varenda match. Så fort man blir träffad. Match efter match efter match.

Mitt rekord är med T30 för ett par år sedan - det var just en sådan branddag så jag körde både small och large släckare (använder dem aldrig annars) plus har 5-6 skillad crew så en drös av dem har den skillen - fyra bränder i en och samma match. Det går liksom inte att bara kalla det slump då...

Hittills - nu ikväll, har jag haft Elc Even 90 x2 bränder, M10 RBFM 1x brand, SU-130PM x2 bränder, Obj 703 x1 brand, Strv S1 x2 bränder. Vd jag kommer på på rak arm. Och jag har spelat liksom 10-12 matcher på sin höjd.

Låter det som "en vanlig dag i WoT"?
Du är nog bara inne i en sämre period då du spelar klumpigare än vanligt. Blottar skrovet o.s.v. onödigt mycket. Dålig koncentration eller spelar i affekt av någonting. Det skulle kunna förklara det på ett lite mer rationellt sätt.
Citera
2019-12-25, 19:03
  #25282
Medlem
Lite sugen på ett nytt projekt men kan inte riktigt bestämma mig. Funderar på:

1. Obj.704 då jag gillar HT och inte har någon med bakplacerat torn
2. Kinesiska medium
3. Kinesiska HT
4. Engelska HT
5. US TD, vill åt T30 som väl nästan kan spelas som en HT

Synpunkter på respektive linje?
Citera
2019-12-25, 20:09
  #25283
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAyrtonSenna
Lite sugen på ett nytt projekt men kan inte riktigt bestämma mig. Funderar på:

1. Obj.704 då jag gillar HT och inte har någon med bakplacerat torn

Menar du inte 705A - när du menar HT med bak-torn? 704 är TD

IS-M är en rätt skottsäker tank, går att sidescrapa brutalt med den. Har nyligen köpt 705 och den är ganska lättspelad, dock långsam som aset men brutalt torn som bouncar massor.
Citat:
Ursprungligen postat av NotAyrtonSenna
2. Kinesiska medium
3. Kinesiska HT
Jag har precis elitat båda tier VIIna, generellt så är de kinesiska snäppet sämre än ryska motsvarigheterna med lite derpiga kanoner. Fungerar helt okej i sin tier men har svårigheter mot högre tiers.
Dock skall tier VIII inte vara några höjdare utan de lär ha blivit väldigt poweercreepade senaste åren - T-34-2 verkar ju dela plats med TVP VTU som den minst omtyckta vagnen i spelet. Har därför dragit mig lite för att köpa loss den...

Citat:
Ursprungligen postat av NotAyrtonSenna
4. Engelska HT
Jag tyckte de är ren käpptortyr - toppar typ 20km/h, stora och platta med kasst armor och typ 120 i alpha... Tier VIIn (Black Prince) är en av få högre tiers i spelet jag freeXPat mig rakt förbi utan att ens köpa loss. Toppkanonen har 170pen och 150 i alpha och möter tier IX... behöver jag säga mer?

Dock får de riktiga kanoner först i tier VIII med Cernavernon - problemet är att jag fick ju Cerna AX i princip samma veva som jag grindade loss techtree-motsvarigheten - och premiumen är samma vagn fast bättre på allt... Så gissa vilken som får stå i garaget och vilken som blir spelad med?

Citat:
Ursprungligen postat av NotAyrtonSenna
5. US TD, vill åt T30 som väl nästan kan spelas som en HT
Yes, T30 är i princip en upptierad T29 - med beväpningen rakt av från T95. Dvs 276pen/750dmg med AP. Var länge sedan jag grindade igenom den linjen men den var då helt okej. Tier VIIIan är förbannat långsam men har riktigt bra armor, den har buffats sen jag spelade den. Långsam som ett lik bara.
__________________
Senast redigerad av frange 2019-12-25 kl. 20:12.
Citera
2019-12-25, 20:30
  #25284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Menar du inte 705A - när du menar HT med bak-torn? 704 är TD

IS-M är en rätt skottsäker tank, går att sidescrapa brutalt med den. Har nyligen köpt 705 och den är ganska lättspelad, dock långsam som aset men brutalt torn som bouncar massor.


Helt rätt :-) 705 och 705A menade jag

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag har precis elitat båda tier VIIna, generellt så är de kinesiska snäppet sämre än ryska motsvarigheterna med lite derpiga kanoner. Fungerar helt okej i sin tier men har svårigheter mot högre tiers.
Dock skall tier VIII inte vara några höjdare utan de lär ha blivit väldigt poweercreepade senaste åren - T-34-2 verkar ju dela plats med TVP VTU som den minst omtyckta vagnen i spelet. Har därför dragit mig lite för att köpa loss den...

Tier 9 och 10 HT verkar riktigt bra och generellt verkar de kinesiska ha bea alpha vilket lockar lite, dock värdelöst om man aldrig träffar...


Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag tyckte de är ren käpptortyr - toppar typ 20km/h, stora och platta med kasst armor och typ 120 i alpha... Tier VIIn (Black Prince) är en av få högre tiers i spelet jag freeXPat mig rakt förbi utan att ens köpa loss. Toppkanonen har 170pen och 150 i alpha och möter tier IX... behöver jag säga mer?

Dock får de riktiga kanoner först i tier VIII med Cernavernon - problemet är att jag fick ju Cerna AX i princip samma veva som jag grindade loss techtree-motsvarigheten - och premiumen är samma vagn fast bättre på allt... Så gissa vilken som får stå i garaget och vilken som blir spelad med?

Köpte Caernarvon AX och den är riktigt rolig att spela med därav tankarna på detta trädet men fram till tier 8 verkar vara plågsamt, får se hur det känns med Churchill I till att börja med.


Citat:
Ursprungligen postat av frange
Yes, T30 är i princip en upptierad T29 - med beväpningen rakt av från T95. Dvs 276pen/750dmg med AP. Var länge sedan jag grindade igenom den linjen men den var då helt okej. Tier VIIIan är förbannat långsam men har riktigt bra armor, den har buffats sen jag spelade den. Långsam som ett lik bara.

Låter ändå ganska bra även om lite bättre hastighet hade varit att föredra.

Tack för input!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in