2019-12-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matmord
Jag misstänker att kroppen har hittats nära Odensvi. E.E är uppvuxen där. Nog lätt att ta en plats man känner till väl och om någon ser hennes bil i området väcker det inga misstankar.
Jo är mördare skall göra sig av med kroppar brukar de alt som oftast välja terräng de känner till.
Citera
2019-12-24, 18:11
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Som att det finns en policy som säger så eller som i något du tror?

Vad ett ex skyddade identitet har att göra med att hans kropp skulle ha hittats har jag svårt att se kopplingar mellan. Med detta menar jag inte att du har fel utan mer att jag antagligen inte är tillräckligt insatt i hur saker fungerar det

Står på polisens hemsida. Bara läsa på
Citera
2019-12-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Dessa tre personer det handlar känner varandra sen tidigare. Vad finns det för motiv till mordet? Måste finnas starka skäl till att mörda en person med tanke på straffet.

Det kan ju ändras till dråp el vållande. Eftersom det känns som nåt gått fel. Och efter det panik, pga droger ev svartsjuka. Tror inte på överlagt mord.
Citera
2019-12-24, 19:33
Medlem
Zwanzigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vi får se.. mgm har redan erkänt.
Är det styckmord tyder en del på att det var planerat.
Fattar inte att kan vara så skön känsla att skära sönder en kropp från en medmänniska.. vad äckligt tänker jag.
Det här knarket de leder inte till några varma tackar.
Handlar inte det oftast om transportmöjligheter? En kropp är tung och väcker uppseende.
Citera
2019-12-24, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwanzig
Handlar inte det oftast om transportmöjligheter? En kropp är tung och väcker uppseende.
Jag håller med dig där, man brukar ju stycka för att kunna transportera. Att man styckar för nöjets skull är ytterst ovanligt.
Citera
2019-12-24, 19:56
Medlem
Jag förstod att kroppen var nedgrävd, därför som man inte har varit ute och letat och velat veta vart hennes bil har rört sig. Det är ju nästintill omöjligt utan gärningsmännens hjälp att hitta en kropp då. Man har då troligtvis hittat t.ex spadar med jordspår som stärkte misstanken att kroppen hade grävts ned.

Låter inte riktigt som att man har börjat bråka och haft ihjäl offret utan ser mer ut som ett planerat brott. Man har tänkt ut hur, lämplig plats att gräva ned honom osv. Hade detta varit impulsivt tror jag mer att man hade dumpat honom någonstans bara.
Citera
2019-12-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckingshreck
Det tänker jag inte göra då det finns oskyldiga som bor där.

Det kommer ju att komma ut så småningom om. Skulle va intressant att veta.
Kan de vara på EE föräldrars gård eller i närheten?
Citera
2019-12-24, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwanzig

Det gör det, men usch för att kunna med att stycka upp någon.
Citera
2019-12-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SWEDISHGIRL
Det kommer ju att komma ut så småningom om. Skulle va intressant att veta.
Kan de vara på EE föräldrars gård eller i närheten?

Lite konstigt att gömma liket på morsans gård.
Är det så att dom hittat offret nu?
Citera
2019-12-24, 20:30
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
J*mmy Bl*m, 30 år, Arboga
Vet inget om den där Blom men har träffat på andra Blom. De har varit tattarsläkte typ. 5-10 barn, halvkriminella. Hur var det med detta brottsoffer?
Citera
2019-12-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Vet inget om den där Blom men har träffat på andra Blom. De har varit tattarsläkte typ. 5-10 barn, halvkriminella. Hur var det med detta brottsoffer?
Inte en aning, jag känner inga Blom alls. 😁
Slå upp honom på Ratsit så ser du att han bodde med föräldrarna. Hans mamma finns på Facebook.
Citera
2019-12-24, 21:02
Avstängd
Kan vi få ett inside tips - har han mördat på uppdrag av henne?

Eller är hon "relativt" oskyldig?

Vi har machetemordförsöket - där BO mördat tidigare.

O attacken på våldtäktspermittentetn på gbg järnvägsstation

O bojsänket som mördat tidigare

I de fallen är ju det förståeligt med hänsyn till BO-person o motiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in