2019-12-21, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Misstänkte det mer och mer.

Då är frågan om det är mer än ett offer och vafan det är som hänt? Två avspärrningar talar för två brottsplatser/offer.

Låter mer som våldtäkt/mord.. barn inblandat?
Citera
2019-12-21, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Känner mig dryg som ger mig in på spekulationer. Tänker två pensionärer som blivit utsatta för rån(mord)...?
Jag har säkert jättefel...

Två tjejer har hängts ut i tråden redan som misstänkta offer, två unga tjejer.
Citera
2019-12-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Låter mer som våldtäkt/mord.. barn inblandat?

Hua... hoppas du har fel😔
Citera
2019-12-21, 18:25
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Känner mig dryg som ger mig in på spekulationer. Tänker två pensionärer som blivit utsatta för rån(mord)...?
Jag har säkert jättefel...

Inte så troligt när gripanden sker så snabbt.

De gripna lär ha en koppling till brottsoffren. Om de nu ens är mördade eller vad som hänt.
Citera
2019-12-21, 18:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
När det rubriceras som extra känsligt osv kan det tyda på minderåriga offer. Eller många.

Eller minderårig förövare?
Citera
2019-12-21, 18:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spregler
Som jag skrev, självmord tystas ned snabbt. Man undrar ju vad som egentligen har hänt. Nu 2 gripna alltså.

Kan handla om hedersmord, en som tar med sin kompis för att ha ihjäl sin flickvän efter hon har kränkt hans heder eller något.

Du är lite dum.

Men strunt samma, vi går vidare. Hedersmord...varför tror du det?
Citera
2019-12-21, 18:30
Medlem
Va ju våldtäkt på Nyckelbergsområdet för typ en månad sen! Kan det ha något med det och göra?
Citera
2019-12-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du är lite dum.

Men strunt samma, vi går vidare. Hedersmord...varför tror du det?

Jag är inte dum för att jag har rätt.

Det har hänt förr. Tjej sitter hemma med ny kille, avundsjuk exman dyker upp med kompis och ska konfrontera. Slutar med att exman har ihjäl tjej och nya killen. Verkar mystiskt alltihopa så man kan spekulera hejvilt men det är en av mina teorier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagdish
Va ju våldtäkt på Nyckelbergsområdet för typ en månad sen! Kan det ha något med det och göra?

Kan det väl, oddsen känns skyhöga dock. Hur kom du att tänka på en månad gammal våldtäkt?
Citera
Medlem
Någon nämnde, Nyckelbergsvägen 53. Finns en 17-åring vid namn Ahme* N*ur på adressen som är en rejäl bråkstake och varit inblandad i flertalet bråk på Ullvigymnasiet under de fyra månaderna han gått på skolan. I princip bråk varje vecka med somalier och polisen har mycket att göra. Även springpojke åt en känd familj i staden. Han som blivit klippt?
Citera
2019-12-21, 18:33
Medlem
Skulle tro att det handlar om förberedelse till terrorbrott... inte helt omöjligt.
Citera
2019-12-21, 18:33
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagdish
.

Knappast. Det här är nåt som inträffat idag eller åtminstone i närtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in