2019-12-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vihainen
Nu behöver ju inte teknikerna att det faktiskt ligger ett lik i bilen för att kunna se att det har varit en skadad alt död person i bilen. Ponera att det hittats blod samt hår från denna Jimmy i bagageutrymmet tex.

Antingen så har man hittat spår i bilen från offet, eller så misstänker man starkt att bilen har använts för att frakta bort kroppen.

Vilka amatörer, men vad kan man förvänta sig från ett par pundare. Ska man begå mord, se då till att rensa bort alla spår.
Citera
2019-12-23, 19:53
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Känns som att de i sådant fall borde gått ut med att en kropp hittats, men jag kan självklart ha fel.

Inte om han ex har skyddad identitet, minderåriga eller liknande som far/bror eller liknande
Citera
2019-12-23, 19:57
Medlem
McFaps avatar
Hur brukar söket fungera? Brukar frivilligorganisationer kallas in när det är högst sannolikt att det är ett lik de letar efter?
Citera
2019-12-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Inte om han ex har skyddad identitet, minderåriga eller liknande som far/bror eller liknande

Som att det finns en policy som säger så eller som i något du tror?

Vad ett ex skyddade identitet har att göra med att hans kropp skulle ha hittats har jag svårt att se kopplingar mellan. Med detta menar jag inte att du har fel utan mer att jag antagligen inte är tillräckligt insatt i hur saker fungerar det
Citera
2019-12-23, 20:26
Medlem
Men är inte hela grejen lite konstig? I de flesta fallen börjar väl det oftast med en försvunnen person som i sin tur leder till människorov eller misstänkt mord? Här var det ju tvärtom, och inte ett spår efter någon form av efterlysning med signalement och en önskan om allmänhetens vittnesmål.
Citera
2019-12-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vi kanske skulle ta oss en funderar på innebörden av känsligt fall som det uttryckligen kallar detta mord.
Då borde det handla om annorlunda och märkliga omständigheter i fallet

Ja dom måste ju ha hittat några slags bevis för att ett mord skulle ha inträffat. Tänkte på bilen dom efterlyser. En tanke slog mig, det kanske vore bra kolla upp Fältspatsgruvan som är 100 meter djup och så finns det fler gruvgropar där. Där har människor i alla tider dumpat både båtar bilar och annat.
Citera
2019-12-23, 20:40
Medlem
Fordonet som polisen eftersöker är ju hos polisen, så då kan iallafall inte bil och kropp återfinnas tillsammans, men låt oss anta att bilen användes för att göra sig av med kroppen. Vart åker man då? Troligen har dom funnit bevis i någon form i den beslagtagna bilen, tex blod som tillhör BO. Det skulle vara intressant att veta var bilen återfanns, men det behöver ju inte betyda något heller.

Jag har flera alternativ där polisen skulle kunna söka. Fältspatsgruvan, Kolsva-skogarna bakom Kanada, för dom är stora, ibland rent av i källaren eller frysen till och med! Eller gatubrunnar.
Finns ytterligare medhjälpare?
Har dom tänkt att vad är bästa sättet att få en människa att försvinna? och vad är dom alternativen?
MVH Pillan GW
Senast redigerad av pillan76 2019-12-23 kl. 20:46.
Citera
2019-12-23, 20:50
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillan76
Fordonet som polisen eftersöker är ju hos polisen, så då kan iallafall inte bil och kropp återfinnas tillsammans, men låt oss anta att bilen användes för att göra sig av med kroppen. Vart åker man då? Troligen har dom funnit bevis i någon form i den beslagtagna bilen, tex blod som tillhör BO. Det skulle vara intressant att veta var bilen återfanns, men det behöver ju inte betyda något heller.

Jag har flera alternativ där polisen skulle kunna söka. Fältspatsgruvan, Kolsva-skogarna bakom Kanada, för dom är stora, ibland rent av i källaren eller frysen till och med! Eller gatubrunnar.
Finns ytterligare medhjälpare?
Har dom tänkt att vad är bästa sättet att få en människa att försvinna? och vad är dom alternativen?
MVH Pillan GW

Jag tror inte att de har tänkt till allt för mycket när de potentiellt gjorde sig av med kroppen, dessa två verkar inte vara de vassaste knivarna i lådan. Karlbergsskogen ligger nära till hands eller kanske dumpa i vattnet, möjligtvis Malmön?
Citera
2019-12-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Jag tror inte att de har tänkt till allt för mycket när de potentiellt gjorde sig av med kroppen, dessa två verkar inte vara de vassaste knivarna i lådan. Karlbergsskogen ligger nära till hands eller kanske dumpa i vattnet, möjligtvis Malmön?

Ja både Karlbergsskogen och Johannisdalsskogen ligger nära. Malmön ligger lite längre bort än skogarna, men har man använt sig av bil, då kan jag tänka mig att man åtminstone har kört en bit? Men i det stora hela, så finns det många olika platser att dumpa en kropp
Här gäller det ju att sätta sig in i GM:s hjärna lite, möjligen i påverkat tillstånd? Eller var det planerat av någon anledning pga skulder eller annat?
Senast redigerad av pillan76 2019-12-23 kl. 20:55. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-23, 21:00
Medlem
Vad som än har hänt så kan det vara i Arboga också, de kan ju åkt och träffat/hämtat honom.
Citera
2019-12-23, 21:06
Medlem
Trodde de hittat personen vid liv, men nej... vet vi vem som är rovad?
Citera
2019-12-23, 21:06
Medlem
Bilen är inte lerig, men har en skada framtill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in