2019-12-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Om det är irrelevant, varför skriver du då en hastighet? Du refererar till den, då borde den vara relevant i sammanhanget.

För att 1km/h ökning/sänkning om man färdas i 107.000km/h inte låter som någon omöjlighet.

Och eftersom vi just nu upplever vår värld som helt stillastående, så bör 1km/h kännas.
Citera
2019-12-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
För att 1km/h ökning/sänkning om man färdas i 107.000km/h inte låter som någon omöjlighet.

Och eftersom vi just nu upplever vår värld som helt stillastående, så bör 1km/h kännas.
Om du någongång gått ur din mammas pojkrum och åkt i en bil, hade du förstått att det svaret är så korkat så klockorna inte bara stannat, utan gått baklänges av förtvivlan. Du är fanimig dummare än två dumma tillsammans när du skriver så. Jo, det är en omöjlighet att känna en enda kilometer per timmes skillnad. Det är tröttsamt att se dina kommentarer för de är så urbota korkade att snön lägger sig i helvetet. Kom med nåt konstruktivt nu, förklara varför jorden är platt i din hjärna, inte "jag kan inte se en kurva", utan eftertänkta argument
Citera
2019-12-23, 23:50
Medlem
Citat:

Du har tydligen aldrig åkt en bil med digital farthållare.
Din kropp känner inte skillnad när bilen accelererar från 100 till 101 och det motsatta.
Vi vet ju alla här att testa själv, egna experiment, det är inte din starka sida.
Utan du yttrar bara vad du ser utanför din grotta...starkt jobbat
Citera
2019-12-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Om du någongång gått ur din mammas pojkrum och åkt i en bil, hade du förstått att det svaret är så korkat så klockorna inte bara stannat, utan gått baklänges av förtvivlan. Du är fanimig dummare än två dumma tillsammans när du skriver så. Jo, det är en omöjlighet att känna en enda kilometer per timmes skillnad. Det är tröttsamt att se dina kommentarer för de är så urbota korkade att snön lägger sig i helvetet. Kom med nåt konstruktivt nu, förklara varför jorden är platt i din hjärna, inte "jag kan inte se en kurva", utan eftertänkta argument

Berätta för mig hur det känns när en stillastående bil börjar röra sig i 1km/h.
Citera
2019-12-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Du har tydligen aldrig åkt en bil med digital farthållare.
Din kropp känner inte skillnad när bilen accelererar från 100 till 101 och det motsatta.
Vi vet ju alla här att testa själv, egna experiment, det är inte din starka sida.
Utan du yttrar bara vad du ser utanför din grotta...starkt jobbat

Du måste sakna körkort? Om jag gasar/bromsar när jag legat i 100km/h en längre tid, så känner jag av det.
Citera
2019-12-24, 00:12
Medlem
Citat:
Du måste sakna körkort? Om jag gasar/bromsar när jag legat i 100km/h en längre tid, så känner jag av det.

Det var inte det jag skrev och det vet du!
Prova själv med en digital farthållare så får du se.

Om du tvärbromsar eller gasen i botten så känner man skillnad.
Citera
2019-12-24, 00:13
Medlem
Citat:
Varför känner du det bara om du legat i 100 km/h en längre tid?

Påståendet var:
Menar du att du känner av om hastigheten förändras med 1 km/h mellan 100 och 101 km/h?
Citera
2019-12-24, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Varför känner du det bara om du legat i 100 km/h en längre tid?

Påståendet var:
Menar du att du känner av om hastigheten förändras med 1 km/h mellan 100 och 101 km/h?

Det är det han påstår ja.
Även om denna acceleration från 100 km/h till 101 km/h till ske under 10 minuters tid så påstår han nog att han känner skillnad!
Du vet, jorden är inte bara platt...dom tror ju att jorden är helt stillastående.
Senast redigerad av JokerM 2019-12-24 kl. 00:20.
Citera
2019-12-24, 00:37
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Berätta för mig hur det känns när en stillastående bil börjar röra sig i 1km/h.

Om du ökar din hastighet från stillastående till 1 km/h under loppet av 6 månader, tror du att du kommer känna det?

Låt mig gissa du kommet ignorera mitt inlägg eller svara på något helt annat...
Citera
2019-12-24, 00:44
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Beror väl helt och hållet på hur snabbt accelerationen med 1 km/h går? accelererar du på 1/10 sekund från 0 till 1km/h så känner du det men om det tar 2 timmar att accelerera upp 1 km/h så känner du det garanterat inte så ditt påstående om att 1 km/h acceleration skulle kännas är helt meningslöst om du inte vet hur snabb acceleration det handlar om.
Citat:
Det är det han påstår ja.
Även om denna acceleration från 100 km/h till 101 km/h till ske under 10 minuters tid så påstår han nog att han känner skillnad!
Du vet, jorden är inte bara platt...dom tror ju att jorden är helt stillastående.
Det trodde man ändra fram till Copernicus och Galilei till någon gång på 1500-talet. Katolska kyrkan ansåg det vara kätteri att hävda att Jorden inte var centrum så vissa vetenskapsmän blev brända på bål för att dom hävdade att jorden kretsade kring solen.
På den tiden var det dock ingen seriös vetenskapsman som hävdade att jorden var platt. Kunskapen om att jorden var rund hade funnits i minst 2000 år då.
Senast redigerad av Jonas1968 2019-12-24 kl. 00:51.
Citera
2019-12-24, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Katolska kyrkan ansåg det vara kätteri att hävda att Jorden inte var centrum så vissa vetenskapsmän blev brända på bål för att dom hävdade att jorden kretsade kring solen.
På den tiden var det dock ingen seriös vetenskapsman som hävdade att jorden var platt. Kunskapen om att jorden var rund hade funnits i minst 2000 år då.

Jotack, samt brände kvinnor på bål för liknade och andra skeva premisser.
Något som Dendummasillen verkar eftersträva
Citera
2019-12-24, 00:59
Medlem
Citat:
Det var inte det jag skrev och det vet du!
Prova själv med en digital farthållare så får du se.

Om du tvärbromsar eller gasen i botten så känner man skillnad.

Nej, jag känner av skillnaden i hastighet på 1km/h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in