2019-12-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
fantiserad kurva
Citat:
fantiserad kurva
Citat:
fantiserad kurva
Citat:
fantiserad kurva
Citat:
fantiserad kurva

Du måste lida av någon slags Asperger. För du har hakat upp dig på vad dina ögon bara kan se
Sopa....

Tekniska och vetenskapliga fördelar som kikare och andra mätinstrument är verktyg av NASA och Satan för att kontrollera massan.
Och själv sitter han på deras verktyg (dator och internet) o gör Det hemliga sällskapet en stor tjänst.
Dom kan i mörkret hålla på o mörda våra ledare, JFK, Palme (som det finns gott om konspirations teorier om) medans deras små får går runt o tror att jorden är platt....haha
Senast redigerad av JokerM 2019-12-23 kl. 15:38.
Citera
2019-12-23, 16:13
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, hur mycket ändras den och över hur lång tid? Med tanke på att vi känner absolut noll rörelse just nu, så borde en ökning/sänkning på 1km/h kännas av.

Kan det tänkas ändras med 1km/h ibland? Om ja, varför känner vi inte av det?
Kanske det, men är ändringen så stor?
Om du inte vet ändringen så är resonemanget hypotetiskt.

Du skulle inte känna av en ökning från 100 till 101 in i timmen om ökningen tar. 10 timmar att genomföra. vad gäller fjorden så sker förändringen under ett halvår. Hur stor ökning/minskning måste det vara för att du känna av den gradvisa ändringen som tar 6 månader?

Citat:
Jo, jag vet att du kan googla fram bilder tagna från rymden som så vackert illustrerar en kurva.
Även bilder tagna från jorden illustrerar kurvan.

QUOTE=Dendummasillen|69693173]Med tanke på att jag fantiserar om ett optiskt fenomen som orsakar sagda effekter, så kan vi tills dess att du har bevisat att det rör sig om en kurva vara överens om att vi båda fantiserar.[/quote]
Nej, det är välkänt hur kameror avbildar verkligheten. Om du hävdar att ert optiskt fenomen i kameran skapar bilden av kurvaturen är du välkommen med att förklara hur det går till. Du kan ju börja med att förklara hur det optiska fenomenet vet åt vilket håll kurvan ska vara och hur den vet vilken radie kurvan ska ha.
Citera
2019-12-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Kanske det, men är ändringen så stor?
Om du inte vet ändringen så är resonemanget hypotetiskt.

Du skulle inte känna av en ökning från 100 till 101 in i timmen om ökningen tar. 10 timmar att genomföra. vad gäller fjorden så sker förändringen under ett halvår. Hur stor ökning/minskning måste det vara för att du känna av den gradvisa ändringen som tar 6 månader?

Även bilder tagna från jorden illustrerar kurvan.

QUOTE=Dendummasillen|69693173]Med tanke på att jag fantiserar om ett optiskt fenomen som orsakar sagda effekter, så kan vi tills dess att du har bevisat att det rör sig om en kurva vara överens om att vi båda fantiserar.
Nej, det är välkänt hur kameror avbildar verkligheten. Om du hävdar att ert optiskt fenomen i kameran skapar bilden av kurvaturen är du välkommen med att förklara hur det går till. Du kan ju börja med att förklara hur det optiska fenomenet vet åt vilket håll kurvan ska vara och hur den vet vilken radie kurvan ska ha.[/quote]

Ja du, den rör sig i 107.000 km/h enligt din ihopfantiserade verklighetsuppfattning, så 1km/h borde ju inte ta särskilt lång tid att nå i ökning/sänkning.

Jag vet att det saknas en vetenskaplig förklaring till detta optiska fenomen, precis som det saknas vetenskaliga bevis för att det skulle röra sig om en kurva.
Citera
2019-12-23, 17:25
Medlem
Citat:
precis som det saknas vetenskaliga bevis för att det skulle röra sig om en kurva.

Vetenskapliga*
Suck.
Som att prata med ett barn. Tappat sådant.
Citera
2019-12-23, 17:59
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja du, den rör sig i 107.000 km/h enligt din ihopfantiserade verklighetsuppfattning, så 1km/h borde ju inte ta särskilt lång tid att nå i ökning/sänkning.
Det är inte min modell, det är dit observationer och mätningar pekar.
Det jag menade är att oavsett hur stor förändringen är, så känner du den inte, om förändringen sker över tillräckligt långt tid.

Vad menar du med att det i te skulle ”ta särskilt lång tid”?

Citat:
Jag vet att det saknas en vetenskaplig förklaring till detta optiska fenomen, precis som det saknas vetenskaliga bevis för att det skulle röra sig om en kurva.
Det saknas inte vetenskapliga bevis (läs evidens) för kurvan.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2019-12-23 kl. 18:20.
Citera
2019-12-23, 18:05
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Det var ett väldigt utförligt svar som inte bemöter de problem jag nämnde med att använda Globen som ett experiment. Bravo!

Du har inte tagit upp några problem med att dölja flera 100-tals meter höga byggnader, hela städer, hur natt och dag fungerar, hur både månen och solen kan döljas etc.
Citera
2019-12-23, 19:00
Medlem
Citat:
... precis som det saknas vetenskaliga bevis för att det skulle röra sig om en kurva.

Det går ju alldeles utmärkt att mäta kurvaturen så självklart saknas det inte några vetenskapliga bevis för den. Till och med du kan väldigt enkelt mäta den med hjälp av en vanlig smartphone.

Om den sfäriska modellen WGS84 överensstämmer med verkligheten så är det ett vetenskapligt evidens för att modellen är korrekt.
Citera
2019-12-23, 20:17
Medlem
Önskar en god jul med denna hälsning:
https://youtu.be/Ia8KfqVwf5Q

"The earth is round"
Citera
2019-12-23, 20:23
Medlem
Citat:
107 000 km/h i förhållande till vad?
Citera
2019-12-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
107 000 km/h i förhållande till vad?

Irrelevant i sammanhanget jag skrev om.
Citera
2019-12-23, 20:25
Medlem
Citat:
.. precis som det saknas vetenskaliga bevis för att det skulle röra sig om en kurva.

Den här typen av inlägg är så jävla typiska för alla dumma jävla konspirationstomtar. Du och andra idioter tror er kunna vräka ur er allsköns vansinnigheter för att sedan tro att någon tar er på allvar?

Det finns till och med en egen kategori inom vetenskapen som går ut på just det du påstår inte finns:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Geodesi

Det finns massor med studenter, doktorander, doktorer och professorer över hela världen som inte gör något annat än sysslar med vetenskapen om jordens form och storlek. Det forskas, det skrivs avhandlingar, det mäts, det experimenteras, det opponeras och det kontrolleras.

Att i det sammanhanget påstå att det inte finns någon vetenskap om jordens form är så jävla dumt så man baxnar.
Senast redigerad av WilleGarvin 2019-12-23 kl. 20:28.
Citera
2019-12-23, 20:52
Medlem
Citat:
Irrelevant i sammanhanget jag skrev om.
Om det är irrelevant, varför skriver du då en hastighet? Du refererar till den, då borde den vara relevant i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in