Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-16, 17:21
  #13
Moderator
Tystnads avatar
Här på orten finns det märkligt nog många Etiopier, många av dom kom hit för ca 20-25 år sedan.
Dom har enligt mig integrerats bra här jobbar och sköter sig, det är annat mot dagens massinvällning....

Ts har väl redan hittat svaret på massinvandringsverkets hemsida...
Men fick dom komma hit för över 20 år sedan är det säkert ännu lättare nu efter Reinfeldts berömda tal....

Märkligt att dom nyanlända männen "frågar" dig en ung tjej ?.....
Har aldrig blivit tillfrågad av några Afrikaner (man dock)
Jag skulle vara på min vakt om jag var i TS sits...
Citera
2019-12-23, 20:14
  #14
Medlem
Tydligen betraktas etiopier med PUT som svenskar. Dvs man får hjälp av UD etc. Här en "svensk"-etiopisk politiker med PUT som haffats i Etiopien och nu ska hjälpas av UD med skattemedel.

-UD känner till att en person med permanent uppehållstillstånd i Sverige frihetsberövades i Etiopien den 19 december. Det säger Anna Lundblad på UD:s presstjänst till TT.

Ambassaden i Addis Abeba söker mer information om fallet. Enligt etiopiska medier är mannen aktiv i partiet Wolayta National Movement, WNM, som vill att Wolaita-distriktet blir en egen region under den federala regeringen.


https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...pen-i-etiopien

Uppåt väggarna tycker jag. UDs hjälp ska reserveras för svenska medborgare, inte alla som råkat sätta sin fot här.
Citera
2019-12-25, 03:45
  #15
Avstängd
53280s avatar
Jesus! Vilket slöseri med skattepengar, att vi hjälper varsel som inte är riktiga Svenskar

Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tydligen betraktas etiopier med PUT som svenskar. Dvs man får hjälp av UD etc. Här en "svensk"-etiopisk politiker med PUT som haffats i Etiopien och nu ska hjälpas av UD med skattemedel.

-UD känner till att en person med permanent uppehållstillstånd i Sverige frihetsberövades i Etiopien den 19 december. Det säger Anna Lundblad på UD:s presstjänst till TT.

Ambassaden i Addis Abeba söker mer information om fallet. Enligt etiopiska medier är mannen aktiv i partiet Wolayta National Movement, WNM, som vill att Wolaita-distriktet blir en egen region under den federala regeringen.


https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...pen-i-etiopien

Uppåt väggarna tycker jag. UDs hjälp ska reserveras för svenska medborgare, inte alla som råkat sätta sin fot här.
Citera
2019-12-25, 12:32
  #16
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tydligen betraktas etiopier med PUT som svenskar. Dvs man får hjälp av UD etc. Här en "svensk"-etiopisk politiker med PUT som haffats i Etiopien och nu ska hjälpas av UD med skattemedel.

-UD känner till att en person med permanent uppehållstillstånd i Sverige frihetsberövades i Etiopien den 19 december. Det säger Anna Lundblad på UD:s presstjänst till TT.

Ambassaden i Addis Abeba söker mer information om fallet. Enligt etiopiska medier är mannen aktiv i partiet Wolayta National Movement, WNM, som vill att Wolaita-distriktet blir en egen region under den federala regeringen.


https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...pen-i-etiopien

Uppåt väggarna tycker jag. UDs hjälp ska reserveras för svenska medborgare, inte alla som råkat sätta sin fot här.

Om man söker asyl (och t o m tillskansar sig PUT) och sedan reser tillbaka till det landet man flytt ifrån får man anses förverkat sina asylskäl.
Har inte Schweiz det systemet? Att bosättare från tredje världen förlorar möjlighet att återkomma till Schweiz om de reser tillbaka till landet de påstått sig fly ifrån?
Citera
2020-11-11, 18:01
  #17
Medlem
Nu får vi ännu flera flyktingar från Etiopien

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...sentals-vantas
Citera
2020-11-16, 07:53
  #18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
Jag skulle till Pressbyrån på sjukhuset och köpa en tidning. Utanför stora entrén till sjukhuset blev jag tilltalad av en kolsvart afrikan som talade väldigt bra engelska. Han sa att han var flykting från Etiopien och hade anlänt till Sverige samma morgon. Nu hade han varit hos doktorn på sjukhuset och nu var han hungrig och behövde pengar till mat. Jag gav honom inga pengar. Hade för övrigt inga kontanter. När jag kom ut från sjukhuset igen tilltalade han mig igen och beklagade sig över att ingen gav honom några pengar. Jag gick därifrån.

Några saker verkade ganska konstiga. Har etiopier flyktingskäl? Pågår det något krig i Etiopien? Om han verkligen var "riktig" flykting hade han väl fått husrum, mat och pengar av Migrationsverket och inte behövt tigga? Hur kunde han ha hunnit få en läkartid på sjukhuset samma morgon som han anlände till Sverige? Det skulle väl ha varit om han var på akuten men han såg kärnfrisk ut. Skumt tyckte jag men jag har inte riktigt kunnat sluta tänka på det. Var det elakt av mig att inte ge honom några pengar? Jag har blivit så väldigt misstänksam på senaste tiden.
1) förmodligen kom snubben från England och försökte sig på ett tiggartrick
2) nej du gjorde verkligen inte fel som inte gav honom något
3) tiggeri utanför sjukhus är förbjudet pga infektionsrisker för de med nyopererade sår och de sjuka med nedsatt immunförsvar, så han borde inte ha varit där öht

4) ja Migrationsverket ansvarar för sådant

För allt vad vi vet så kan han ha rymt från ett rättspsyk eller vadsomhelst
Citera
2020-11-17, 00:01
  #19
Medlem
tkhasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Men du verkar ändå medveten om att alla åsikter inte är korrekta.

Jag förstår ändå inte. Hur är jag hjärntvättad menar du?
Citera
2020-11-17, 05:45
  #20
Medlem
JosephMcCarthys avatar
Sjukt , i så fall. Etiopien har inga asylskäl i Sverige. Asylrätten är vidrig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback