2019-12-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Möjligt, har aldrig tänkt på det när jag ätit eller bott på hotellet.

Bor du på hotellet när du är i från orten. Varför då?☺️
Citera
2019-12-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnetUfc
Ja förhör dom rätt person å pressar rätt människa på information så kanske det löser sig ? Stänga av kameran ?
Varför skulle det behövas ? Rånarna va maskerade och killen som dom skulle iscensätta rånet med va ”offret”
Längd, kroppsstorlek, rörelsemönster. Klädesplagg kan identifieras som kommande från Dressman eller sådana som inte säljs i Sverige etc, etc. Finns mycket som kan hjälpa polisen i ett spaningsmord. För skickliga utredare så kan dom nog också se om dom känner sig "hemma", kan orientera sig på platsen. Uppträder dom militäriskt, militärligan åkte ju dit på det.
Citera
2019-12-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Bor du på hotellet när du är i från orten. Varför då?☺️

Jag bodde där en natt när bostadslängan jag bodde i brann ner i en brand som polisen inte har någon brandorsak till.
Senast redigerad av Utredaren 2019-12-23 kl. 20:08.
Citera
2019-12-23, 19:51
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Blanda inte ihop den här specifika händelsen med att bli oprovocerat attackerad. Nu var det ju de facto Kjäll som frivilligt gav sig in i matchen. Stor skillnad mot att bli hotad/ attackerad utan orsak.
Så om du oprovocerat blir rånad på dina kläder och värdesaker ska man inte ingripa?
Det handlar väl om att agera mot sådant som är moraliskt fel.
Citera
2019-12-23, 19:59
Medlem
Citat:
Vilka omständigheter? Klart att kjäll inte var målet. Målet vara ju Att råna kontanter ur kassan.

Inget rån. Glöm det nu.
Citera
2019-12-23, 20:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
En sak är säker, hade det varit svenska (europeiska) gärningsmän så hade de varit bakom lås och bom vid detta lag, eftersom polisen hade gått ut med bilder.

Nu är sannolikheten enorm (>100%) att det är MENA eller negrer som ligger bakom. Då blir fallet istället "känsligt". Polisen är "förtegen".
Citera
2019-12-23, 20:04
Medlem
Citat:
Det är bekräftat att dom var framme hos kassörskan och ville ha cash.
Lite underligt att göra det om man vet att dom inte har kontanter.
Sen kom kjäll i vägen för deras framfart och dom var tvungna att ta till knivarna då han var mycket starkare än dom.

"När misstänkta grips kan vi testa min teori mot ditt påstående att "dom kanske inte visste att det var kontantfritt"
-dom ska gripas först. inte säkert att det kommer komma fram vid ett gripande ändå.

"Alla vet om det här i Gislaved."
- du pratar för hela orten..jag tror inte alla visste om det.
Men klart angriparna kan ju kommit från någon grannkommun, det utesluter jag inte.

Med alla menar jag dom som lunchar eller har andra ärenden dit. Rånare undersöker var det är värt att göra ett tillslag. Om det var yrkesmördare kan du ha rätt i att dom kan hålla tyst vid ett gripande. Vi får väl se, det är ju därför 15 poliser arbetar med fallet för att ha bevis för en fällande dom även mot deras nekande.

Kjell hade kroppskrafter, lyfter bortåt 300 kg, nog att slå ner en normalstor man med ett slag. Det kan inte ha varit småpojkar han mötte.

Citat:
Ursprungligen postat av Hakanhakansson
Har kommer lite stats från hans senaste tävlingar/rekord. Ingen tvekan på att han var stark. Hoppas att GM åker dit de närmaste dagarna.

http://online.styrkelyft.se/web/userInfo.aspx?userId=702
Citera
2019-12-23, 20:17
Medlem
Ponera att SmartaTrion är väldigt unga, 15-16 år sådär. Vare sig de eller någon i kretsen de umgås med, har någonsin varit på den aktuella krogen, helt enkelt därför att de inte släpps in p.g.a. sin låga ålder. Därför har de inte en aning om bristen på kontanter, samtidigt som en skitsumma kan vara en förmögenhet i deras ögon.
De kommer att kunna fixa röka, skrytmobiler och annan skit och ser framför sig hur småbrudarna faller som käglor framför deras fötter när mobilen halas fram.
Citera
2019-12-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ponera att SmartaTrion är väldigt unga, 15-16 år sådär. Vare sig de eller någon i kretsen de umgås med, har någonsin varit på den aktuella krogen, helt enkelt därför att de inte släpps in p.g.a. sin låga ålder. Därför har de inte en aning om bristen på kontanter, samtidigt som en skitsumma kan vara en förmögenhet i deras ögon.
De kommer att kunna fixa röka, skrytmobiler och annan skit och ser framför sig hur småbrudarna faller som käglor framför deras fötter när mobilen halas fram.

Nej.
Frågan är vem som skickade dem, eller pressade dem.
Vem ligger bakom knarkförsäljningen i Gislaved? Anderstorp?
Citera
2019-12-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunalarbetaren
Inget rån. Glöm det nu.

Vad var målet enligt dig?
Citera
2019-12-23, 20:25
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Med alla menar jag dom som lunchar eller har andra ärenden dit. Rånare undersöker var det är värt att göra ett tillslag. Om det var yrkesmördare kan du ha rätt i att dom kan hålla tyst vid ett gripande. Vi får väl se, det är ju därför 15 poliser arbetar med fallet för att ha bevis för en fällande dom även mot deras nekande.

Kjell hade kroppskrafter, lyfter bortåt 300 kg, nog att slå ner en normalstor man med ett slag. Det kan inte ha varit småpojkar han mötte.

I min värld (är gammal kickboxare) så hänger inte stora muskler ihop med att slå hårt. Vad har du för erfarenheter?

Det kan mycket väl ha varit små killar. Små, lätta och snabba. Börjar du närma dig 60 och dessutom lyfter tungt är du i regel inte den smidigaste.
Citera
2019-12-23, 20:28
Medlem
Citat:
Vad var målet enligt dig?

Vad jag har hört: Att driva in en knarkskuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in