2019-12-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
I min värld (är gammal kickboxare) så hänger inte stora muskler ihop med att slå hårt. Vad har du för erfarenheter?

Det kan mycket väl ha varit små killar. Små, lätta och snabba. Börjar du närma dig 60 och dessutom lyfter tungt är du i regel inte den smidigaste.

Du talar om en match mellan två kickboxare. Fair enoough. Träffade Kjell med ett slag så är det slut.

Med ditt scenario så handlar det om "proffs", jag menar dock att med kniv som mordvapen så ser mordutredare snabbt om det rör sig om avvärjningsskador eller en professionell avrättning. Finns tyvärr många sk fd "legosoldater" egentligen banditgängmedlemmar som dödat med kniv vid krigen i MÖ och andra krigsområden.
Citera
2019-12-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Med alla menar jag dom som lunchar eller har andra ärenden dit. Rånare undersöker var det är värt att göra ett tillslag. Om det var yrkesmördare kan du ha rätt i att dom kan hålla tyst vid ett gripande. Vi får väl se, det är ju därför 15 poliser arbetar med fallet för att ha bevis för en fällande dom även mot deras nekande.

Kjell hade kroppskrafter, lyfter bortåt 300 kg, nog att slå ner en normalstor man med ett slag. Det kan inte ha varit småpojkar han mötte.

Polisen jobbar ja. Gissar att det inte flyter på helt, då borde ju någon vara gripen nu.

Personer på platsen beskriver ju dock angriparna som små till växten.
Kanske var det deras antal som fällde kjäll, 3 mot en.
Nej, jag tror han hade klarat dem alla 3 om det vart renhårig fight.
Men nu var dem beväpnade med kniv, en kniv i ryggen så fick dom övertaget.
Fega svin var dom.
Citera
2019-12-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunalarbetaren
Vad jag har hört: Att driva in en knarkskuld.

Ok.. en skuld från nån som jobbar där alltså, hade kanske vart smartare att ta det hemma hos denne.
Citera
2019-12-23, 20:35
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Du talar om en match mellan två kickboxare. Fair enoough. Träffade Kjell med ett slag så är det slut.

Med ditt scenario så handlar det om "proffs", jag menar dock att med kniv som mordvapen så ser mordutredare snabbt om det rör sig om avvärjningsskador eller en professionell avrättning. Finns tyvärr många sk fd "legosoldater" egentligen banditgängmedlemmar som dödat med kniv vid krigen i MÖ och andra krigsområden.

Jag frågar igen, varför slår du hårdare för att du har en massa muskler?
Citera
2019-12-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok.. en skuld från nån som jobbar där alltså, hade kanske vart smartare att ta det hemma hos denne.

Den åsikten är vanligt förekommande. Vilken press hade de på sig för att göra något så dumt?

Krig mot kriminella!
Citera
Medlem
Citat:
Polisen jobbar ja. Gissar att det inte flyter på helt, då borde ju någon vara gripen nu.

Personer på platsen beskriver ju dock angriparna som små till växten.
Kanske var det deras antal som fällde kjäll, 3 mot en.
Nej, jag tror han hade klarat dem alla 3 om det vart renhårig fight.
Men nu var dem beväpnade med kniv, en kniv i ryggen så fick dom övertaget.
Fega svin var dom.

Det är nog inte helt lätt att få bindande och fällande bevis, håller med dig där.

Kniv/knivar var en avgörande faktor. Mot tre och ingen som täcker ryggen är utgången given särskilt om angriparna inte drar sig för att mörda.
Citera
Medlem
Citat:

Mer kraft bakom.
Citera
2019-12-23, 20:39
Medlem
Citat:
Den åsikten är vanligt förekommande. Vilken press hade de på sig för att göra något så dumt?

Krig mot kriminella!

Knarkbossen som skickat ut dem för att plocka in stålar.

Att det här pulvret ska ställa till med så mycket😒
Citera
2019-12-23, 20:41
Medlem
Citat:
Knarkbossen som skickat ut dem för att plocka in stålar.

Honom vill vi ha... Nu! Och det är kanske därför det tar tid. Jag hoppas det.
Citera
2019-12-23, 20:44
Medlem
Citat:
Det är nog inte helt lätt att få bindande och fällande bevis, håller med dig där.

Kniv/knivar var en avgörande faktor. Mot tre och ingen som täcker ryggen är utgången given särskilt om angriparna inte drar sig för att mörda.

Precis dom hade inga hämningar för å mörda, med tanke på var de 3 huggen träffade.
Bröstet, levern, lunga.
Det var inga halvträffar dom fick in.
Citera
2019-12-23, 20:45
Medlem
Citat:

Om du utövar styrkelyft så kommer den rena råstyrkan efter flera års tung träning och särskilt med träning i explosivitet. Explosivitet + kroppstyngd + kraft (styrka) ger hårdare slag. 150 kg i bänkpress är tillräckligt för att slå ner en man. Stora muskler i sig ger inte hårdare slag.
Citera
2019-12-23, 20:46
Medlem
Citat:
Nej.
Frågan är vem som skickade dem, eller pressade dem.
Vem ligger bakom knarkförsäljningen i Gislaved? Anderstorp?

Om det nu är den lokale knarkkungen so ska driva in en skuld, varför då anlia tre små cyklande jubelidioter? Köper inte den teorin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in