2019-12-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjungbyPyro
Bonden har nog inte gjort ett inköp av dessa produkter detta året. Förra året matchade fabriken i ljungby priserna bra om inte bättre än bonden. Dollarn har gått upp och därmed priserna på prylarna också. Majestic tex ligger på ca 2500 i inköp iår. De gör ju att man inte kan sälja den för 1995. Förstår samtidigt dig också..

Så kanske det är, inte vet jag mer än att han e betydligt billigare än fyverkerifabriken i ljungby.

Trodde aboslut de skulle matcha bonnen på priserna även iår. Yes därför ja tycker det är lite tråkigt för hade tänkt ditt att åka ditt & handla lite större tårtor. Men får bli bonnen iår ist👍

Segt när allt ska bli så mycket dyrare.....
Citera
2019-12-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus71
Så kanske det är, inte vet jag mer än att han e betydligt billigare än fyverkerifabriken i ljungby.

Trodde aboslut de skulle matcha bonnen på priserna även iår. Yes därför ja tycker det är lite tråkigt för hade tänkt ditt att åka ditt & handla lite större tårtor. Men får bli bonnen iår ist👍

Segt när allt ska bli så mycket dyrare.....

Absolut så är de ju, tyvärr är det dollarn som styr det hela, linders har höjt sin prylar duktigt. Varifrån åker du?
Citera
2019-12-23, 18:13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJEBB
Är på jakt efter ett tändsystem, är nybörjare så räcker med de billigaste. Har kikat lite på easylight från Linders, någon som har detta och kan rekommendera det? Har även sett pyro system från Engelsrud. Vad hade ni valt?

Finns ett för nån tusenlapp som heter MS12Q som är ett bra trådlöst system. Ska man trots allt skjuta trådlöst vill man ha ett bra. Stå där på tolvslaget och skiten klickar när man ska avfyra, nej tack..

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Är det något att tjöta om? ett par-tre kronor hit och ditt! Tror ingen i denna tråden bryr sig om att airbombs kostar 15kr eller 40kr paketet.

Bättre att dom har ORD pris på deras airbombs och kör tårtor 200-300kr billigare istället.

Jag håller med. När man var ung var det riktigt kul med billiga airbombs men ju äldre man blir får man insikter. Prisdump på airbombs är lika dumt som när man prisdumpade smällare. Och större kvantiteter bidrar till större antal incidenter bland dom få som missbrukar fyrverkeripjäserna. För några år sedan när bonnen sålde Thunder Kings för 10kr/asken så ökade smällandet markant i området. Jag vill ha kvar allt som finns på marknaden just nu så ser gärna okej priser om det kan bidra till färre okynningsskjutningar
Citera
2019-12-23, 18:18
Medlem
Sveriges undergång ska firas?
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Snart kommer fyrverkerierna upp på ÖoB..
Citera
2019-12-23, 18:30
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroanka
Fyrverkeributiken i GBG säljer med visst överpris vs ÖoB (på Hanssons sortiment). Celebration Evening för 1299 vs 999. Tråkigt.
Ja detta var synd, lura kunderna som inte är så insatta. Hörde även borta på Backaplan när jag var där när det kom in en snubbe som skulle ha "den fetaste tårta" dem hade. Så rekommenderade dem Yes-Box som inte är den fetaste men den dyraste, allt för pengarna ska flöda
Citera
2019-12-23, 19:49
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Finns ett för nån tusenlapp som heter MS12Q som är ett bra trådlöst system. Ska man trots allt skjuta trådlöst vill man ha ett bra. Stå där på tolvslaget och skiten klickar när man ska avfyra, nej tack..

Jag håller med. När man var ung var det riktigt kul med billiga airbombs men ju äldre man blir får man insikter. Prisdump på airbombs är lika dumt som när man prisdumpade smällare. Och större kvantiteter bidrar till större antal incidenter bland dom få som missbrukar fyrverkeripjäserna. För några år sedan när bonnen sålde Thunder Kings för 10kr/asken så ökade smällandet markant i området. Jag vill ha kvar allt som finns på marknaden just nu så ser gärna okej priser om det kan bidra till färre okynningsskjutningar
Håller med helt o hållet. Ju billigare ju mer snorungar som pangar runt speciellt veckan innan nyår. Och detta leder till irritation vi alla varit unga och kört samma stil. Men ju äldre man blir vill man ha fetare grejer till tolvslaget inget annat.

Varför jag letar efter billigare airbombs är att jag tänkte göra en egen tårta som förra året. Körde på typ 20 airbombs med snabbstubin vilket var väldigt nice.
Tyvärr har jag ingen snabbstubin denna år men man kan lösa alltid med vanlig 3mm visco. Sen har jag köpt eltändning (easylight) får testa på den innan.
Kommer tyvärr inte använda easyligheten på nyår. Då den är planerad till ett frieri framöver. Det är därför jag också köpt 4x Sydney som jag kommer avfyra då.
Enda jag behöver nu är fontäner silver utan knaster samt bengaler.
Även när man friar ska det vara fyrverkerier
Citera
2019-12-23, 21:02
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Håller med helt o hållet. Ju billigare ju mer snorungar som pangar runt speciellt veckan innan nyår. Och detta leder till irritation vi alla varit unga och kört samma stil. Men ju äldre man blir vill man ha fetare grejer till tolvslaget inget annat.

Varför jag letar efter billigare airbombs är att jag tänkte göra en egen tårta som förra året. Körde på typ 20 airbombs med snabbstubin vilket var väldigt nice.
Tyvärr har jag ingen snabbstubin denna år men man kan lösa alltid med vanlig 3mm visco. Sen har jag köpt eltändning (easylight) får testa på den innan.
Kommer tyvärr inte använda easyligheten på nyår. Då den är planerad till ett frieri framöver. Det är därför jag också köpt 4x Sydney som jag kommer avfyra då.
Enda jag behöver nu är fontäner silver utan knaster samt bengaler.
Även när man friar ska det vara fyrverkerier
Om hon säger nej då? Fireworks anyway?
Citera
2019-12-23, 21:18
Medlem
Pyronostalgis avatar
Fast med välta tårtor 😂👍🏻

Lycka till, hoppas hon säger ja!
Citera
2019-12-23, 22:57
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Om hon säger nej då? Fireworks anyway?

Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Fast med välta tårtor 😂👍🏻

Lycka till, hoppas hon säger ja!
Hon säger Ja, man vet när man friar så inget åt skogen
Tack för Er stöd värmer verkligen

Till topic då:
Listan har ändrats flera gånger senaste dagarna. Ser ut att bli:
3x Iron man 2697kr
3x Valhall 1797kr
4x Hades 2796kr
Totalt 7290kr
Hoppas jag får erbjudande då jag köper allt från samma butik då dem säljer EF samt Svea.
Senast redigerad av VemSaDet 2019-12-23 kl. 23:10.
Citera
2019-12-23, 23:07
Medlem
I vilka länder går det fortfarande att köpa raketer?
Citera
2019-12-23, 23:15
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Hon säger Ja, man vet när man friar så inget åt skogen
Tack för Er stöd värmer verkligen

Till topic då:
Listan har ändrats flera gånger senaste dagarna. Ser ut att bli:
3x Iron man 2697kr
3x Valhall 1797kr
4x Hades 2796kr
Totalt 7290kr
Hoppas jag får erbjudande då jag köper allt från samma butik då dem säljer EF samt Svea.

Får du inget erbjudande så väljer du en annan butik!

Kommer bli ett bra tolvslag 😁👍
Citera
2019-12-23, 23:16
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Pingu
I vilka länder går det fortfarande att köpa raketer?

Danmark!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in