2019-12-23, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Kollade klippet men måste kollat dåligt för jag såg inget om att kräva skit gällande en politisk motståndare.
Bidens "politiska motståndare" i Ukraina, den förre riksåklagaren för om han hade varit kvar så skulle risken att Biden och son åkte dit rejält vad det gäller korruption. Nu fick Biden bort denne och kan känna sig lite säkrare i sina affärer och även presidentkampanj. Det är så här det oftast går till och inte att presidenten i USA ringer upp och kräver saker och ting. Biden var lite för frispråkig här ändå men ville väl skryta över hur maktfull han är. Nu fick ju Biden och demokraterna ett vapen mot Trump i och med hans klumpighet så vem är god eller ond i denna röra?

Så i ljuset av detta är riksrättsåtalet mot Trump en parodi.
Citera
2019-12-23, 18:20
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Problemet är att den vägen hade dragit ut väldeliga på tiden eftersomTrumpen med all säkerhet hade släpat saken ända upp till Högsta Domstolen. Det hade tagit minst ett år att nå dit med alla mellannivåer inför rätta (till amerikanska HD finns det inga direktvägar).

Haha, ärliga Demsen säger så och då måste det stämma!

Den alternativa förklaringen är att Demsen visste att de förmodligen skulle förlora i HD, men det är nog onda GOP:s fantasier

Och brukar HD inte ta hänsyn till att måls brådska och vikt?
Citera
2019-12-23, 18:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Haha, ärliga Demsen säger så och då måste det stämma!

Den alternativa förklaringen är att Demsen visste att de förmodligen skulle förlora i HD, men det är nog onda GOP:s fantasier

Och brukar HD inte ta hänsyn till att måls brådska och vikt?
Framers har redan berättat om impeachment, och detta för flera hundra år sedan.
Men vi alla inser att man komemr göra precis vad som helst för undvika en impeachment.

Och bra om Pelosi vägrar lämna in impeachment om inte man fastställer det går rätt till.
För idag är BanaRepublikaner fascister, och fascister anser de inte står under lagen.
Citera
2019-12-23, 18:51
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och bra om Pelosi vägrar lämna in impeachment
Mitt svar är
Citat:
Men vi alla inser att man komemr göra precis vad som helst för undvika en impeachment.

Demsen:
- vågar inte gå den juridiska vägen
- vågar inte gå den politiska vägen (genom senaten)
Citera
2019-12-23, 18:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Mitt svar är

Demsen:
Det är inget svar för en parlamentarisk process som impeachemnt, vi pratar om säkerställa processen för impeachment rättegången.
För fascisterna vill inte granskas, och det sätter oskyldig i ett annat perspektiv.
Men det berättar man nu man är rädd för en sådan process, och du berättar inget för du glömmer av saker.

På det har man även erkänt via POTUS talesmän, det är ju det lilla abert för dom också.
trumpen är oskyldig bara om man glömmer av alla brott han gjort, säger inte det sig själva FlashBear?

Tycker man varje dag ska fråga BananRepublikanerna hur de ska säkra processen är rättvis inför lagen och konstitutionen för en impeachment.

Enda frågan jag ställer mig, varför är man så rädda.
Citera
2019-12-23, 19:04
Medlem
FlashyBears avatar
Demsen:
Citat:
Enda frågan jag ställer mig, varför är man så rädda.
Japp!

Men Pelosi förstår att hon kan inte hålla så här odemokratiskt utan att bli straffad 2020. Frågan är när hon ger upp. Innan Feb? Vad tror du?
Citera
2019-12-23, 19:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Demsen:

Japp!

Men Pelosi förstår att hon kan inte hålla så här odemokratiskt utan att bli straffad 2020. Frågan är när hon ger upp. Innan Feb? Vad tror du?
Du väljer prata om annat, varför är man så rädd att säkra impeachment rent legalt och så den genomförs på att säkert sätt.
Vad i detta gör dig så rädd att du inte ens kan klara diskutera?

Så länge man säger man inte tänker följa regler och förordningar för impeachemnt enligt konstitutionen.
Så tycker jag Pelsi borde ha en presskonferens varje dag efter jobbet, och säga idag har vi en ytterligare dag där inte vill säkra impeachment går rätt till.
Vad folk komemr märka är hur rädda man är för en impeachment i senaten, kanske man har vittnesmål som är i alldeles hästväg.

För man undrar vad man är rädd för, menar man har ju tom redan erkänt brott i Ukraina-skandalen, man har mail, vittnen osv...osv...
Jag ser bara en rädsla nu, och en rädsla att man går igenom impeachemnt på ett rätt sätt.
Och din reaktion berättar du vet om detta redan.

Detta kommer vara en sak man kommer prata om länge i den amerikanska historien, och hur fascismen kom till Vita huset.
Och hur rädd man var att hamna i en impeachment.
Citera
2019-12-23, 19:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
In the United States, for example, impeachment at the federal level is limited to those who may have committed "Treason, Bribery, or other high crimes and misdemeanors".

Du kanske borde ta reda på vad misdemeanors är. Allt som faller under allmänt åtal, dvs common law. Det är EXAKT samma lagar som gäller. Huset kan alltså impeach för a speeding ticket.
Konstitutionen definierar inte treason, bribery, other high crimes eller misdemeanors, så det finns ingenting som hindrar varken åtal eller fällande dom för att ha blåa ögon. Detta har diskuterats i tråden tidigare och majoriteten är eniga.

Under common law (liksom civilrätt) bestäms hur lagen skall tolkas genom tidigare domar (prejudikat). Detta sker inte i riksrätt eftersom förfarandet bestäms av ett separat reglemente i konstitutionen. Prejudikat existerar inte.

Allmänt åtal har ingenting med common law att göra.
Citera
2019-12-23, 20:18
Medlem
Thuriazs avatar
Orkar nån kortfattat förklara hur det har gått? Jag satt och kollade 2 första dagarna när det här drog igång utan att egentligen veta nånting om amerikansk juridik eller själva eventet.

Jag kan iaf säga att jag fick dåliga vibbar av Adam Schiff och att det snarare handlade om nån slags vedergällning från hans håll. Det verkade också som att demokraternas vittnen hade hört i andrahand eller indirekt att Trump skulle haft ett samtal med Ukraina, inget direkt avslöjande.

Det satt nån mespropp i glasögon som verkade lite väl darrig, han var väl en av de få som visste vem huvudvittnet var, om det vittnet ens fanns?

Nåja, jag tittade 2-3 första dagarna och sen har jag inte uppdaterat mig öht så jag vet i princip nada.
Citera
2019-12-23, 20:37
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
.
Svara då på:

Demsen:
- vågar inte gå den juridiska vägen - VARFÖR?
- vågar inte gå den politiska vägen (genom senaten) - VARFÖR?

Citera
2019-12-23, 20:41
Medlem
Fittahoras avatar
Trumpadministrationen sysslar mycket med optik. När det gäller riksrättsförfarandet har dom spelat ut Demokraterna så att dom startat en riksrätt mot Trump.

Det finns ingenting som hindrar senaten att pröva riksrättsåtalet mot Trump utan överlämning från representanthuset. Däremot skulle det se bättre ut rent optiskt om representanthuset var dom som lämnade över åtalet till senaten. Demokraterna är då dom som agerat istället för Republikanerna och även dom som kommer att få motta folkets vrede.

Jag misstänker att Lindsey Graham's utspel om att kalla alla som skrivit under FISA-ansökningarna jämte individer kring Trump's närhet (Carter Page, George Papadopoulos, Michael Flynn och Paul Manafort) är för att tvinga Nancy Pelosi att lämna över riksrättsåtalet till senaten. Det är enda sättet att förhindra att FISA-skandalen offentliggörs för det amerikanska folket i direktsänd tv (räkna dock inte med att fake news kommer sända någonting).
Citera
2019-12-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuriaz
Orkar nån kortfattat förklara hur det har gått? Jag satt och kollade 2 första dagarna när det här drog igång utan att egentligen veta nånting om amerikansk juridik eller själva eventet.

Jag kan iaf säga att jag fick dåliga vibbar av Adam Schiff och att det snarare handlade om nån slags vedergällning från hans håll. Det verkade också som att demokraternas vittnen hade hört i andrahand eller indirekt att Trump skulle haft ett samtal med Ukraina, inget direkt avslöjande.

Det satt nån mespropp i glasögon som verkade lite väl darrig, han var väl en av de få som visste vem huvudvittnet var, om det vittnet ens fanns?

Nåja, jag tittade 2-3 första dagarna och sen har jag inte uppdaterat mig öht så jag vet i princip nada.

Sammanfattning:

Demokraterna har haft historiens kortaste impeachment i huset som kulminerat i fruktansvärt vaga ”abuse of power” och ”obstruction of congress”. Demokraterna skyndade sig eftersom de vill få klart detta innan primärvalen. Eftersom de hade så bråttom har de inte haft tid att ta fram tillräckligt med bevis, de har faktiskt absolut ingenting so stödjer deras articles of impeachment.

För att det ska bli rättegång så måste Pelosi räcka över underlagen tlll Mitch McConell i senaten. Lagen säger då att senaten måste släppa allt annat och omedelbart arbeta med impeschment. Pelosi har inte räckt över underlagen eftersom hon vet att demokraterna inte har något på presidenten. Deras ursäkt för att inte räcka över underlagen är att senaten inte vill tillåta ytterligare utredningar. Vad demokraterna nu vill utreda är oklart, de har ju redan anklagat för två brott och då ska man rimligen redan ha färdigt alla bevis. Återigen, de har ingenting.

Så kort sagt: demokraterna är clowner som har klantat till det ordentligt. Hela impeachment handlade inte om faktiska brott utan om att hänga det över presidenten inför 2020 och skapa en opinion mot honom. Problemet är att det har ”backfirat” helt och nu stödjer endast 70% av demokrater i landet impeachment, innan var det över 90%. You do the math vad det innebär för 2020.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in