2019-12-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inte utan informera de som ska informeras när stöd dras tillbaka.
Det finns inget sätt runt detta, man har ju tom själva erkänt att via talesmän för POTUS.
Och trumpen som säger han hade bevis det var ett perfekt samtal, bevisade att det inte var ett perfekt samtal samma sekund han skickade brevet till Pelosi.

Ni fascister är bara för roliga och tro prata om annat funkar som försvar.
Och en fascist vill låsa in oskyldiga politiska motståndare, som de inte ens utrett.
Eller ens nu börjat utreda.

Det kan inte vara lätt och veta så lite om verkligheten.

Inte ens en fungerande liknelse på situationen klarar du av att ge.
Men blir lätt så när agenda ska stå framför fakta och saklighet, man säger inget längre då.

Men Pelosi sagt vad som gäller, se till rättegången i Senaten går rätt till.
Och komemr kanske Pelsoi vägra släppa impeachemnt innan detta skett.

Men att en rättegång ska gå rätt till, är inte så det alltid ska vara?
Bara lägga ned det, det låter ju som man redan tagit USA till en fasciststat.
Som tur är så har POTUS via talesmän erkänt, och trumpen berättat han är oskyldig genom ett perfekt samtal.
Men när push kom till shove, så visade det sig bara vara en ytterligare lögn och det var aldrig ett perfekt samtal.

Och sen älskar jag att de lämnar spår efter sig också.

Nej, man kan inte åtala dom två för trumpens göromål och quid pro quo.
Det enda som kan ske, det är att man börjar utreda Obama och Bidens, men men men mycket mycket lite av det ser vi.
Eller mer rätt, precis ingenting, inga utredningar ingenting ser vi.
Och vad pratar du om då?
Inget, för det du pratar om är en saga du hittat på bara, för du tror whataboutism berättar nått.
I detta fallet berättar det att du redan vet om trumpen är skyldig.

På tal om dubbelmoral.

Jag är för utredningar av bägge, men startar man ingen upp, så är det ett budskap till att det inget är.

Självklart man ska utreda alla, men denna utredningen mot Trump bygger på Schiff lögner dvs att han hade aldrig träffat whistleblower när han tydligen gjort och när han läste upp samtalet mellan Trump och Ukraina så la han till och tog bort ord för att bedra den amerikanska befolkningen. Jag kan, inte fattat att folk inte se vad dom gjort mot Trump sen dag ett, alla lögner och miljoner dollar dom lagt på att bedra folket. Går detta igenom så är USA slut som en demokrsti. Alla Framtid presidenter kommer åtalas för varje liten sak
Citera
2019-12-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
https://youtu.be/PjXAxzddS4o

Pinsamt vilka lata männiksor det finns här i världen. Alla har väl sett föreläsningen där Joe säger Obama skickade mig och jag har rätt o bestämma över pengarna, och ni får inga föräns åklagaren är sparkad dvs åklagaren som va ute efter bidens son

Glöm inte heller att alla politiker som skickade röven på Joe 2016 hade kampanjer MOT Trump där dom öppet ville ha Hillary, dom tom propagera, för det i amerikanska media 2 mån innan valet. Det om nåt är valpåverkan
Har inget att göra med att vara lat, du ska bevisa det du hävdar. Men Biden är O
Citera
2019-12-23, 11:07
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
när han [Schiff] läste upp samtalet mellan Trump och Ukraina så la han till och tog bort ord för att bedra den amerikanska befolkningen.
Jag tror inte att Adam Schiff hittade på det falska transkriptet han läste upp inför representanthuset. Jag tror att han läste ett transkript som han trodde var äkta.

Trumpadministrationen är världsmästare på att gillra fällor och Demokraterna är världsmästare på att fastna i dom. Jag tror att man lockade med ett falskt transkript som läcktes av en korrupt individ (juden Alexander Vindman) med åtkomst. Efter att det falska transkriptet läckt ut startade Demokraterna ett riksrättsförfarande mot Trump.
Citera
2019-12-23, 11:24
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag tror inte att Adam Schiff hittade på det falska transkriptet han läste upp inför representanthuset. Jag tror att han läste ett transkript som han trodde var äkta.

Trumpadministrationen är världsmästare på att gillra fällor och Demokraterna är världsmästare på att fastna i dom. Jag tror att man lockade med ett falskt transkript som läcktes av en korrupt individ (juden Alexander Vindman) med åtkomst. Efter att det falska transkriptet läckt ut startade Demokraterna ett riksrättsförfarande mot Trump.
Nä, transkriptet var släppt redan innan. Det har inte läckt ut något falskt transkript. Schiff bara hittade på Trumps ord och ljög rakt ut. En lögn som alla direkt kunde konstatera var en lögn. Vänsterextremisterna skiter i verkligheten och predikar sina hallucinationer bara för varandra, Alla människor som bryr sig ser ju direkt att allt som knarkarna säger är lögn. De styrs av psykisk sjukdom som får dem att leva ut sina känslor och fantasier.
Citera
2019-12-23, 11:30
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nä, transkriptet var släppt redan innan.
Du har rätt. Det publicerades två dagar innan.

Citat:
Schiff bara hittade på Trumps ord och ljög rakt ut. En lögn som alla direkt kunde konstatera var en lögn.
Jag har ingen aning hur någon ens kan komma på tanken att det är en bra idé att läsa upp ett falskt transkript. Jag kan inte komma på en enda fördel. Politiskt självmord.
Citera
2019-12-23, 11:35
Medlem
Fris avatar
Citat:

Jag har ingen aning hur någon ens kan komma på tanken att det är en bra idé att läsa upp ett falskt transkript. Jag kan inte komma på en enda fördel. Politiskt självmord.
Det kan inte tolkas som något annat än psykisk ohälsa. Democrats har förstört allt för sig själva inför presidentvalet. Vänstermedia har avskaffat all sin trovärdighet. Sossarna lider av ett självskadebeteende. De går runt som zombies och ser bara sin egen fantasivärld.

Det är synd, USA hade behövt ett oppositionsparti av något slag. Kanske Dems historiska valnederlag i november öppnar för att ett tredjeparti tar över deras nu sumpade historiska roll? Nånting som överger den förlegade höger-vänster-skalan.
Citera
2019-12-23, 11:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Självklart man ska utreda alla, men denna utredningen mot Trump bygger på Schiff lögner dvs att han hade aldrig träffat whistleblower när han tydligen gjort och när han läste upp samtalet mellan Trump och Ukraina så la han till och tog bort ord för att bedra den amerikanska befolkningen. Jag kan, inte fattat att folk inte se vad dom gjort mot Trump sen dag ett, alla lögner och miljoner dollar dom lagt på att bedra folket. Går detta igenom så är USA slut som en demokrsti. Alla Framtid presidenter kommer åtalas för varje liten sak
Visselblåsare är irrelevanta, de har bara rest flaggan och det är människor runt trump som har.

Ingen som bryr sig om vad Schiff säger, det är en sak som är relevant när det väl når "rättegången" i senaten.
Det är bevisen som ska tala, och det är därför Pelosi nu ska säkerställa att rättegången går rätt till.
Annars verkar man hålla på den och med rätta.
För kan inte detta säkerställas, så ska det belysas med en strålkastare.

Annars pratar du mest om annat, som du förstår är bara en sak relevant och det är quid pro quo och Ukraina-skandalen.
Och trumpen har valt Impeachment, då han sade sig ha bevis han var oskyldig, men när push kom till shove så visade sig att samtalet aldrig var perfekt.
Och därmed annonserade att impeachment är nödvändigt, och nu ska man säkerställa att allt går enligt reglerna.

Dock har vi noterat att Bidens inte är intressant att leta brott på, inte ens det allra minsta.
Då ingen utredning startas upp, så är svaret självförklarande.

USA är en fascist stat redan idag med trumpen, så hur kan USA bli mer förstört än nu?
Citat:

Vad du tror är ingen som bryr sig om, det har vi bevis till.
Och det är först när man presenterar fallet i Senaten som har en betydelse för processen.
Och Schiff kan säga precis vad han vill, det ändrar inget i impeachment processen och framförandet av fakta och bevisning.
Hur kan du missa en sådan sak?

Med sju visselblåsare och kring trumpen, och du pratar om falska.
Ja, trumpen sade ju samtalet var perfekt, men som alla såg sen så inte perfekt nog att stoppa en impeachment.

Och är detta försvaret man har, så inte konstigt att BananRepublikanerna vill sopa fallet under matta.
För det komemr bli parodi när man kommer med vittnen som berättar orsaken till quid pro quo.
Och sen saknas det underlag för allt man säger, och försvaret som återstår är att Demokrater är dumma mot dom.

Stackars dom, kanske dom skulle hållit sin president i styr och förklarat att det är ett brott att stoppa pengar och ett brott att jaga skit utomlands på politiska motståndare.
Så hade vi inte varit här idag och det vet du också.
Men fascister är inte intresserad av fakta, så det är ju det också.
Citat:
Nä, transkriptet var släppt redan innan. Det har inte läckt ut något falskt transkript. Schiff bara hittade på Trumps ord och ljög rakt ut. En lögn som alla direkt kunde konstatera var en lögn. Vänsterextremisterna skiter i verkligheten och predikar sina hallucinationer bara för varandra, Alla människor som bryr sig ser ju direkt att allt som knarkarna säger är lögn. De styrs av psykisk sjukdom som får dem att leva ut sina känslor och fantasier.
Rätt ointressant vad Shiff har sagt nu, och ska vi prata om lögnare så kan vi.
Men där åker du på demens vet vi.

Dock är det mycket intressant att trumpen sade sig ha ett perfekt samtal.
Men valde inte bevisa sin oskuld, för trumpen gav ett svart och vitt = perfekt.
Och nu efter brevet till Pelosi bevisade trumpen att samtalet aldrig var perfekt, och inte ens nära.
Då inte ens efter redigering så var samtalet perfekt.
Citat:
Ja, man visste redan om Ukraina-skandalen då, och trumpen försökte stå och ropa INGEN QUID PRO QUO på Vita husets gräsmatta som alla oskyldiga gör
Dock brevet cementerade samtalet som allt annat än perfekt.

Nu ska man bara säkra rättegången i Senaten går rätt till, men det vill inte fascisterna.
Vad är de rädda för?
För man har redan makten att rösta om förslaget och se till att förslaget om impeachemnt inte röstas igenom.
Så vad är man rädd för i en objektiv rättegång i Senaten för?
Finner noll logik där, om nu man inte redan vet om att trumpen är skyldig som vi andra.

Stupid NEW! Watergate! 2.0! får la trumpen säga snart.
Citera
2019-12-23, 11:55
Medlem
Citat:

Då gör det hela mer rätt eftersom han trodde han läste ett rätt transkript? " fel är, fel oavsett vad man trodde är rätt
Citera
2019-12-23, 11:57
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det är säkert inget ovanligt med ett slutdatum. Problemet är att dessa mejl visar att Vita Huset stoppade stödet för att gynna Trump.
Och det är detta som är problemet för bananrepublikanerna: De har ingenting konkret som talar för deras diverse konspirationsteorier och talking points! Precis alla dokument och vittnen talar i klartext om hur Donald både har brutit mot lagen och otillbörligt nyttjat allmänna medel för att, i direkta brott mot regler och protokoll, berika sig själv.
https://theintercept.com/2019/10/10/trump-crimes-law/
Citat:
The Actual Laws Trump Has Broken, Just With the Ukraine and China Affairs, Could Land Him 10 Years in Prison
Och när inte ens vittnen som GOP själva kallat fram kan ge Donalds något slags frikännande, tvärtom faktiskt...
https://edition.cnn.com/videos/politics/2019/11/20/gordon-sondland-quid-pro-quo-opening-statement-orig-me.cnn
Citat:
Sondland: Yes, there was a quid pro quo

Vilket har gjort att personkulten runt Donald nu bara har en enda väg framåt:
Dölja bevis, ljuga så mycket man kan och hindra vittnen från att höras av allmänheten! Gamla vanliga maffiametoder.
https://www.nytimes.com/2019/12/04/us/politics/turley-impeachment.html
Citat:
Trump Blocked Key Impeachment Witnesses. Should Congress Wait?
https://www.huffpost.com/entry/trump-taxes-promise_n_5cabb7ffe4b01b34503a5fa9
Citat:
Trump Promised To Release His Tax Returns But Will Defy The Law To Keep Them Secret
Helt enkelt: Party before country, partiets Quisling måste skyddas till varje pris...
https://www.theguardian.com/us-news/2019/dec/15/donald-trump-impeachment-defense-republicans-fox-news
Citat:
The lies have it: Republicans abandon truth in Trump impeachment defence
Citera
2019-12-23, 11:59
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:

Det var ett klumpigt försök att göra parodi på vad Trump sagt, inget mer och inget mindre.
Så där som Trump gör om alla sina meningsmotståndare på sina rallyn och på Twitter ca 5 gånger per dygn.

Alla begriper att Schiff inte försökte lura folk att tro att han läste Trumps citat rakt ur transkriptet, särskilt som det redan var offentligt.
Men skulle tro att han ångrat det i det tysta sen dess.
Han försåg republikanerna och Trump med en talking point alldeles i onödan.
Citera
2019-12-23, 12:04
Medlem
Citat:

Det är vänsterblivna i ett nötskal, "Jag förkastar den objektiva, mätbara verkligheten, och ersätter den med min egna eftersom jag känner för det, och tycker så."

Dems har inte presenterat ett enda vittne med första hands information, utan endast lutat sig mot andra och tredje hands information, liberalt strösslande med gissningar, antaganden, och känslor. Inga bevis, till den milda grad att de måste hemfalla åt att fabricera falska bevis, lägga ord i munnen på folk som inte är närvarande, och allmän smutskastning. Om de inte kan konfrontera budskapet, försök döda budbäraren.

Det vad Schiff gjorde just vad gäller avskriften av det aktuella samtalet handlade bara om att få ut ett budskap som kan generera löpsedlar. Spelar ingen roll att det är falskt, så länge man är först. Alla kommer ihåg rubrikerna, ingen kommer ihåg rättelsen. Vet inte vem det var som sa det och exakt hur det gick, men det var något i stil med att "Lögnen hinner halvvägs runt världen innan sanningen ens klivit över tröskeln.

Bara att läsa vad som skrivs i denna tråd, de kommer ihåg Schiffs lögner, men missade fullständigt rättelserna. Dems brer på så mycket som möjligt, och i en klassisk manöver försöker dumpa sin egna smutsiga byk utanför Reps farstu, allt för att piska upp hatet bland de otvättade massorna. Notera att jag inte säger att Reps inte har sin egna smutsiga byk, men de skall inte behöva även klä skott för Dems synder.

Då har vi ännu inte ens börjat krafsa på ytan vad gäller Dems våldförande av den parlamentariska, demokratiska, och juridiska processen. Jag börjar tro på att TDS är ett faktiskt mentalt tillstånd många människor hamnat i. Jag har inget personligt intresse i detta ärende, men det någon sa "Om de kan hänga USAs president på indicier, inbillning, och illvilja, vad kan de då göra mot en enskild medborgare."
Citera
2019-12-23, 12:06
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-50886437
Trump impeachment: White House withheld Ukraine aid just after Zelensky call
Citat:
The White House sought to freeze aid to Ukraine just 91 minutes after President Trump spoke to President Volodymyr Zelensky by phone in July, a newly-released government email has revealed.

91 minuter! Trumps WH är imponerande effektivt. Det hade tagit ett par månader för Obamas WH

Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Men skulle tro att han ångrat det i det tysta sen dess.

Ja, det har troligen ångrat hela jävla Impeachment Garbage. Iaf om de följer mätningarna. Det är 50/50% stöd i landet (All Adults), men väldigt impopulär i swing-states
Senast redigerad av FlashyBear 2019-12-23 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in