Citat:
Ursprungligen postat av
aki04
Detta bevisar ingeting, presidenten i USA har yttersta makten om att göra just detta. Det mejlet visar och vad som sas personligen mellan alla inblandade kan vara 2 helt olika, saker. Om något så visar detta just det trump pratat om hela tiden dvs deep state. Att det finns folk som som är illojal, och gör allt för att, förstöra för Trump och hjälpa demokraterna. Önskar Trump skulle göra en statskupp och fönglsa varje en av dom jävla förädarna och maktgalna sosse horor. Större förakt mot sitt land och demokrsti kan endast hittas här i Sverige
Inte utan informera de som ska informeras när stöd dras tillbaka.
Det finns inget sätt runt detta, man har ju tom själva erkänt att via talesmän för POTUS.
Och trumpen som säger han hade bevis det var ett perfekt samtal, bevisade att det inte var ett perfekt samtal samma sekund han skickade brevet till Pelosi.
Ni fascister är bara för roliga och tro prata om annat funkar som försvar.
Och en fascist vill låsa in oskyldiga politiska motståndare, som de inte ens utrett.
Eller ens nu börjat utreda.
Det kan inte vara lätt och veta så lite om verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrBulldogg
Hmm... Kanske för att han inte behöver? Som bara påpekats ett par hundra gånger hittills i tråden är det inte den anklagade som behöver bevisa sin oskuld. Inte ens Trump, om du kan tänka dig nåt så fantastiskt. Och eftersom Dems hittills presenterat två luftprodukter utan en enda konkret brottsmisstanke, finns det inte ens nåt att motbevisa om han så skulle känna sig manad.
"Nisse tänkte sno min cykel!"
"Tog han den?"
"Va, neeej... Jag stoppade ju honom!"
"Försökte han handgripligen ta den?"
"Neeej, men asså... Kalle och Jonte säger att de hörde grannfrun viska om att hon hört sin systerdotter prata om att Nisse planerade att göra det!"
"Aha! Det räcker för mig! In med Nisse i finkan på vatten och bröd på livstid!"
...Och lyckligtvis är det inte så det fungerar ute i verkliga världen, bortanför de vänsterblivnas lekstuga.
Inte ens en fungerande liknelse på situationen klarar du av att ge.
Men blir lätt så när agenda ska stå framför fakta och saklighet, man säger inget längre då.
Men Pelosi sagt vad som gäller, se till rättegången i Senaten går rätt till.
Och komemr kanske Pelsoi vägra släppa impeachemnt innan detta skett.
Men att en rättegång ska gå rätt till, är inte så det alltid ska vara?
Bara lägga ned det, det låter ju som man redan tagit USA till en fasciststat.
Som tur är så har POTUS via talesmän erkänt, och trumpen berättat han är oskyldig genom ett perfekt samtal.
Men när push kom till shove, så visade det sig bara vara en ytterligare lögn och det var aldrig ett perfekt samtal.
Och sen älskar jag att de lämnar spår efter sig också.
Citat:
Ursprungligen postat av
aki04
Dom som ljugit och drivit detta från första början fattar du väl. Om Trump ska åtalas då ska väl Obama och Biden också göra det just för Ukraina. Dom gjorde ju exakt ddt som anklagar Trump för fast helt öppet, Biden skröt om det i en intervju också. Det är helt sjukt vilken dubbelmoral männiksor idag har.
Nej, man kan inte åtala dom två för trumpens göromål och quid pro quo.
Det enda som kan ske, det är att man börjar utreda Obama och Bidens, men men men mycket mycket lite av det ser vi.
Eller mer rätt, precis ingenting, inga utredningar ingenting ser vi.
Och vad pratar du om då?
Inget, för det du pratar om är en saga du hittat på bara, för du tror whataboutism berättar nått.
I detta fallet berättar det att du redan vet om trumpen är skyldig.
På tal om dubbelmoral.
Jag är för utredningar av bägge, men startar man ingen upp, så är det ett budskap till att det inget är.