Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Exakt.
Det finns inte något liv i ögonen. De är "döda". Inga ansiktsuttryck, inte ens ett litet leende. Stirrar bara tomt in i kameran. På sätt och vis skrämmande. Den här unge mannen ser verkligen inte psykiskt frisk ut när man tittar på dessa foton.
Vare sig han kommer att bli dömd till fängelse, dömd till vård eller sättas på fri fot, så är A.A. en ung man med framtiden bakom sig.
Nja. Tolka foton kan vara bedrägligt, minns filmen Gökboet, man tänkte helt klart att " ja så där ser knäppskallar ut", senare i filmen där tog han med sig gänget på en fisketur och jag tror det var båtägare som undra över gänget och då presentera han dem som läkare av olika sorter... Och då tänkte man "men ja jo de ser ju ut som typiska läkare"...
Hur som så är det sorgligt med alla dess mord vi verkar översköljas med, speciellt mord där det inte finns nån "egentlig" anledning till mordet, typ drogpåverkan eller misshandel för nöjes skull som leder till döden. Folk värdesätter inte livet längre...
Hoppas vi får en fridfull julhelg i år utan för mycket galenskaper.