2019-12-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vi får se vad som ev. kan komma att ske i framtiden.

En sak står i a f klart och det är att hans popularitet inte står högt i kurs. Många ser honom inte med speciellt blida ögon. Hur som helst så kommer den MGM att få fira jul och nyår i år på ett annat sätt än vad han är van vid.

En mördare står väl nästan aldrig högt i kurs så vida man inte mördar en som våldfört sig på barn eller kvinnor
Citera
2019-12-22, 14:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Står aldrig högt i kurs.

Citat:
Ursprungligen postat av judge365
En mördare står väl nästan aldrig högt i kurs så vida man inte mördar en som våldfört sig på barn eller kvinnor

Just det.

En mördare står aldrig högt i kurs. Dessutom en barndomsvän.
Citera
2019-12-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Borde inte omgivningen ha märkt av om han skulle lida av en allvarlig psykisk störning? Eller kan det gå helt under radarn i 20 år?

Har han tidigare blivit diagnostiserad med till exempel trotssyndrom? Det kan utvecklas till allvarliga störningar i tonåren om man inte får den hjälp man behöver under uppväxten. Har han avsaknad av empati?

Jag menar alltså inte att just Du ska ha svaren på det jag skriver om, jag bara undrar allmänt

Precis som nån annan skrev kan psykisk sjukdom utbryta i vuxen ålder.. schizofreni t.ex är vanligare hos män 20-40 år (om jag minns fel får nån rätta mig)..

Sen har jag läst i tråden att AAs mamma tydligen ska ha gett honom pengar till knark (?). Om det är sant så tror jag inte man ser skillnad på att sonen brukar droger och faktisk psyk. Sjukdom.
Citera
2019-12-22, 16:00
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Precis som nån annan skrev kan psykisk sjukdom utbryta i vuxen ålder.. schizofreni t.ex är vanligare hos män 20-40 år (om jag minns fel får nån rätta mig)..

Sen har jag läst i tråden att AAs mamma tydligen ska ha gett honom pengar till knark (?). Om det är sant så tror jag inte man ser skillnad på att sonen brukar droger och faktisk psyk. Sjukdom.

JO, det gör man!
Citera
2019-12-22, 21:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fyra veckor sedan.

Idag den 22/12 är det på dagen exakt fyra veckor sedan Emilia försvann och mördades.
Citera
2019-12-22, 21:53
Medlem
Vilken sida i tråden hittar jag bilder på MGM? El vill ngn länka
Citera
2019-12-22, 22:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Foton.

Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Vilken sida i tråden hittar jag bilder på MGM? El vill ngn länka

Två foton på A.A.

(FB) Skåne / Tollarp 20-åriga Emilia försvunnen sedan 2019-11-22( hittad död 3/12)
Citera
2019-12-23, 04:02
Medlem
ATWA.Mansons avatar
Har haft en del tragedi på hemmaplan de senaste dagarna och därmed lagt min fokus på familjen, så vill någon ge mig en kort update på huruvida något nytt av intresse framkommit?
Citera
2019-12-23, 15:17
Bannlyst
Citat:
Exakt.

Det finns inte något liv i ögonen. De är "döda". Inga ansiktsuttryck, inte ens ett litet leende. Stirrar bara tomt in i kameran. På sätt och vis skrämmande. Den här unge mannen ser verkligen inte psykiskt frisk ut när man tittar på dessa foton.

Vare sig han kommer att bli dömd till fängelse, dömd till vård eller sättas på fri fot, så är A.A. en ung man med framtiden bakom sig.
Nja. Tolka foton kan vara bedrägligt, minns filmen Gökboet, man tänkte helt klart att " ja så där ser knäppskallar ut", senare i filmen där tog han med sig gänget på en fisketur och jag tror det var båtägare som undra över gänget och då presentera han dem som läkare av olika sorter... Och då tänkte man "men ja jo de ser ju ut som typiska läkare"...

Hur som så är det sorgligt med alla dess mord vi verkar översköljas med, speciellt mord där det inte finns nån "egentlig" anledning till mordet, typ drogpåverkan eller misshandel för nöjes skull som leder till döden. Folk värdesätter inte livet längre...

Hoppas vi får en fridfull julhelg i år utan för mycket galenskaper.
Citera
2019-12-23, 16:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Foton på A.A.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nja. Tolka foton kan vara bedrägligt, minns filmen Gökboet, man tänkte helt klart att " ja så där ser knäppskallar ut", senare i filmen där tog han med sig gänget på en fisketur och jag tror det var båtägare som undra över gänget och då presentera han dem som läkare av olika sorter... Och då tänkte man "men ja jo de ser ju ut som typiska läkare"...

Hur som så är det sorgligt med alla dess mord vi verkar översköljas med, speciellt mord där det inte finns nån "egentlig" anledning till mordet, typ drogpåverkan eller misshandel för nöjes skull som leder till döden. Folk värdesätter inte livet längre...

Hoppas vi får en fridfull julhelg i år utan för mycket galenskaper.

Det har du i o f s rätt i.

Det kan vara bedrägligt att tolka foton. När det gäller A.A. så finns det en del foton på honom. På dessa ser han alltid missnöjd ut med en totalt tom stirrande blick. Som jag har skrivit förut så tror jag inte att han är helt psykiskt frisk.

Jag hoppas precis det samma som du.
Citera
2019-12-23, 22:41
Medlem
Citat:
Det har du i o f s rätt i.

Det kan vara bedrägligt att tolka foton. När det gäller A.A. så finns det en del foton på honom. På dessa ser han alltid missnöjd ut med en totalt tom stirrande blick. Som jag har skrivit förut så tror jag inte att han är helt psykiskt frisk.

Jag hoppas precis det samma som du.

Han ser väldigt tom ut. Det känns som du säger inte ut att han är helt frisk.

God jul till er alla, och mina tankar går till Emilia’s familj. Den första julen utan henne 🙏🏻❤️
Citera
2019-12-24, 00:38
Medlem
Men att, utifrån ett eller flera foton kunna uttala sig om en person är psykisk frisk eller inte, är kanske inte speciellt vetenskapligt. Kunde man avgöra sådant så lätt, skulle det inte behövas några sinnesundersökningar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in