2019-12-22, 01:33
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Sossarna hyllar fortfarande sina nazistiska ledare och Löfven gick med i sossarna när de fortfarande höll på med rasbiologi.

Ja man kan dra det hur långt som helst.
Men Sd var ett renodlat nazistparti när de startade upp och det var i början av 90-talet. Människorna finns kvar i partiet och fler nazister har anslutit sig. Så att kalla partiet för höger eller nåt annat hittepå är bara för att mörka och få alla svennebananer att rösta.
Citera
2019-12-22, 01:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja man kan dra det hur långt som helst.
Men Sd var ett renodlat nazistparti när de startade upp och det var i början av 90-talet. Människorna finns kvar i partiet och fler nazister har anslutit sig. Så att kalla partiet för höger eller nåt annat hittepå är bara för att mörka och få alla svennebananer att rösta.

Nej SD har aldrig haft nazism i partiprogrammet. Till skillnad från S har deras politik heller inte dödat människor. Att du ser emellan fingrarna över att t.o.m. sossarnas nuvarande partiledare har gått med i ett parti som sysslade med rasbiologi visar hur bruna åsikter du har. Vi behöver alltså för sossarnas del gå tillbaks i historien, det räcker att peka på den sittande partiledaren.
Citera
2019-12-22, 01:49
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Nej SD har aldrig haft nazism i partiprogrammet. Till skillnad från S har deras politik heller inte dödat människor. Att du ser emellan fingrarna över att t.o.m. sossarnas nuvarande partiledare har gått med i ett parti som sysslade med rasbiologi visar hur bruna åsikter du har. Vi behöver alltså för sossarnas del gå tillbaks i historien, det räcker att peka på den sittande partiledaren.

Fast sitter man och tittar på klipp från 90-talet har dom nazistuniformer på sig och gör nazisthälsningar. Vad dom menar med det är väl ganska så solklart eller?

Rasbiologi har vi fortfarande men det är utformat på ett annat sätt och kallas numera medicinsk genetik.
Citera
2019-12-22, 01:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Fast sitter man och tittar på klipp från 90-talet har dom nazistuniformer på sig och gör nazisthälsningar. Vad dom menar med det är väl ganska så solklart eller?

Rasbiologi har vi fortfarande men det är utformat på ett annat sätt och kallas numera medicinsk genetik.

Om någon gjorde en nazihälsning för 30 år sedan så blir inte det du sa om SD sant, SD var inte ett nazistiskt parti bara för att någon har gjort en nazihälsning. Jag är övertygad om att flera sossar gjort det också. Ursäkta det sista var en dålig liknelse eftersom sossarna faktiskt samarbetade med Hitler.

När det gäller S behöver vi heller inte gå tillbaks i historien alls eftersom den nuvarande partiledaren har stått för rasbiologi och han hyllar hela sossarnas historia. Detta är alltså något som fortfarande pågår nu.
Citera
2019-12-22, 02:03
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Om någon gjorde en nazihälsning för 30 år sedan så blir inte det du sa om SD sant, SD var inte ett nazistiskt parti bara för att någon har gjort en nazihälsning. Jag är övertygad om att flera sossar gjort det också. Ursäkta det sista var en dålig liknelse eftersom sossarna faktiskt samarbetade med Hitler.

När det gäller S behöver vi heller inte gå tillbaks i historien alls eftersom den nuvarande partiledaren har stått för rasbiologi och han hyllar hela sossarnas historia. Detta är alltså något som fortfarande pågår nu.

Då får du gärna visa nåt som styrker ditt påstående att Löfven hyllar hela partiets historia. Dessutom så var inte Löfven särskilt gammal 1953 när rasbiologin slutade att verka.
Citera
2019-12-22, 02:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Då får du gärna visa nåt som styrker ditt påstående att Löfven hyllar hela partiets historia. Dessutom så var inte Löfven särskilt gammal 1953 när rasbiologin slutade att verka.

Jaha du har inte ens koll på att detta pågick ända till 1976 då högern tog makten och du har även helt missat när Löfven sagt att han är stolt över sossarnas hela historia. Löfven gick med i partiet 1970.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-12-22 kl. 02:19.
Citera
2019-12-22, 03:10
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad har var Indien ligger med frågan om det är kvinnans egna fel att hon blir våldtagen eller inte?
Du påstår att MENAkvinnor blir våldtagna och pekar på ett exempel i indien. där man har ett kastsystem man dömer folks värde efter.

En kvinna blir våldtagen av samma anledning som när någon blir bestulen eller nerslagen.
Man stöter på en skrupellös brottsling och bjuder på tillfället att begå brottet.
Du får ingen ersättning om du haft inbrott om inte dörrar och fönster varit stängda och låsta. Du får ingen ersättning på försäkringen om bilnycklarna satt i låset och jag bryr mig inte om du blir våldtagen om du gått i kortkort och djup urrungning fram och tillbaka och flirtat utanför ett HVB-hem med testosteronstinna halvapor som inte fått ligga på länge och låter dig bjudas in på "party".

Man har ett eget ansvar även om det är brottslingen som begår övergreppen.
Det finns riskbeteenden och man kan eliminera risker till nästintill minimala om man tänker sig för.

Man beter sig inte hur som helst runt vilda djur.
Senast redigerad av GaylordYanker 2019-12-22 kl. 03:19.
Citera
2019-12-22, 05:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du påstår att MENAkvinnor blir våldtagna och pekar på ett exempel i indien. där man har ett kastsystem man dömer folks värde efter.

En kvinna blir våldtagen av samma anledning som när någon blir bestulen eller nerslagen.
Man stöter på en skrupellös brottsling och bjuder på tillfället att begå brottet.
Du får ingen ersättning om du haft inbrott om inte dörrar och fönster varit stängda och låsta. Du får ingen ersättning på försäkringen om bilnycklarna satt i låset och jag bryr mig inte om du blir våldtagen om du gått i kortkort och djup urrungning fram och tillbaka och flirtat utanför ett HVB-hem med testosteronstinna halvapor som inte fått ligga på länge och låter dig bjudas in på "party".

Det finns riskbeteenden och man kan eliminera risker till nästintill minimala om man tänker sig för.

Nej, jag frågade om det var MENA-kvinnors fel att de blev våldtagna. Sedan frågade jag om det var kvinnan i Indiens fel att hon blev våldtagen.

Ja, försäkringsbolag brukar ha som villkor att man ska ha dörren låst för att försäkringen ska gälla, vad det nu har med saken att göra.

Precis lika lite som du bryr dig om om jag blir våldtagen bryr jag mig om du blir anklagad och dömd för våldtäkt.
Citera
2019-12-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker

Om någon har bestämt sig för att utföra ett brott emot dig så spelar det ingen roll vad du har gjort/inte gjort.
Sluta ursäkta brottslingars dåliga moral och psykiska sjukdom.

Det börjar nästan låta som att ni som önskar att våldtäkt vore lagligt själva har någon önskan om att våldföra er på kvinnor men vill ha ett kryphål i lagen för att ursäkta eran perversa läggning.

En kvinna ska 2019 kunna gå ute i en kjol eller ett par shorts utan att en man våldför sig på henne över huvud taget, oavsett vad man nu vill hitta på för anledning till varför det skulle vara kvinnans fel., håll era kukar innanför byxorna och stoppa inte in dem i en kvinna som inte vill ha den i sig.

Sluta låta som alla smutsiga araber som strömmar in i landet med diverse vidriga ursäkter till varför man våldtar.
Om du nu så gärna vill att våldtäkter ska vara lagliga så kan du ju avlägsna dig själv ifrån det här civiliserade samhället och flytta till afghanistan istället
Där kan du nog våldta hur mycket kvinnor du vill, utan konsekvenser.
Citera
2019-12-22, 11:21
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Jaha du har inte ens koll på att detta pågick ända till 1976 då högern tog makten och du har även helt missat när Löfven sagt att han är stolt över sossarnas hela historia. Löfven gick med i partiet 1970.
Googla årtal och annat kan vem som helst göra men tänka långsiktigt är en annan femma.
Citera
2019-12-22, 11:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Googla årtal och annat kan vem som helst göra men tänka långsiktigt är en annan femma.

Uppenbarligen kunde inte du det, du hade fel i allt du skrev. Tar du till dig av detta eller är du faktaresistent?
Citera
2019-12-22, 11:39
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Uppenbarligen kunde inte du det, du hade fel i allt du skrev. Tar du till dig av detta eller är du faktaresistent?
Jag ödslar inte tid på att googla. Jag vet väldigt mycket men anser inte att ett exakt årtal är särskilt viktigt. Men om det är underhållande för dig fortsätt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in